Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Teleconverter Hama 2x: Goed idee ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Teleconverter Hama 2x: Goed idee ?

    Hallo, ik ben al een tijdje aan twijfelen of ik een Teleconverter zou kopen voor mijn Olympus C-3020 Zoom?(3x zoom).
    Ik heb daarjuist een Hama 2x van 198 euro vast gehad en vind het toch redelijk duur.
    Kan iemand mij wat raad geven want in een winkel kun je ook niet zoveel testen hé. Ik heb al wel gezien dat zoiets alleen in de telepositie kan gebruikt worden (zoniet serieuze zwarte hoeken), maar dat is wel de bedoeling.
    dank voor elke response,
    willy
    Willy
    http://users.pandora.be/wwolf

  • #2
    Originally posted by wolvie
    Hallo, ik ben al een tijdje aan twijfelen of ik een Teleconverter zou kopen voor mijn Olympus C-3020 Zoom?(3x zoom).
    Ik heb daarjuist een Hama 2x van 198 euro vast gehad en vind het toch redelijk duur.
    Kan iemand mij wat raad geven want in een winkel kun je ook niet zoveel testen hé. Ik heb al wel gezien dat zoiets alleen in de telepositie kan gebruikt worden (zoniet serieuze zwarte hoeken), maar dat is wel de bedoeling.
    dank voor elke response,
    willy
    De Hama 2x heb ik gehad, die viel erg tegen. Olympus TCON 1.7x is veel beter en ook veel goedkoper (115 euro)

    Comment


    • #3
      Bedankt heida, waarom viel die tegen?

      ik weet ondertussen ook waarom hij zo duur is: om zo weinig mogelijk ignettering te hebben heeft hij een 52mm-verbinding (ipv de 43 op mijn olympus)
      Willy
      http://users.pandora.be/wwolf

      Comment


      • #4
        ik vermoed dat de optische kwaliteit niet zo best was. Algemeen wordt aangenomen dat de OLY optisch heel goed is,en bovendiennog niet eens zo duur.
        Misschien bestaat er voor die hama wel een variant met een kleinere thread. Dat zou de prijs ook kunnen drukken.
        Om vignettering te voorkomen lijkt het openingserschil mij hier wat groot. Het geeft wel minder vignettering bij een wijdere angle, maar daarvoor koop je geen tele nietwaar...
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment

        Working...
        X