Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tele : Canon, sigma of tamron ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tele : Canon, sigma of tamron ?

    Er is zoveel keuze... Tot een goeie 250 € kan ik kiezen uit volgende lenzen :

    Canon EF 4,0-5,6/75-300 III USM voor 259€.
    Tamron AF 4-5,6/70-300 LD MACRO voor 149€.
    Sigma AF 4-5,6/70-300 APO voor 249 €
    Sigma AF 4-5,6/70/300 DLS Ma voor 189€.
    Sigma AF 4-5,6 /70/300 Ma super II voor 179 €.

    Het wordt zeker ééntje uit deze lijst. Geen duur L-glas... Nu even geen budget voor.

    Wat is het verschil tussen de tweede en de derde Sigma ? Ben nog niet thuis in de Sigma-wereld...
    Daar ik uiterst tevreden ben van mijn huidige Tamron, zou de Tamron mijn eerste ( goedkoopste ) keuze zijn.


    Iemand ervaring met één van deze lenzen ?

    Prijzen zijn te vinden op www.fotokoch.de

    Canon EOS 50D - Canon EOS 300D + batterygrip - Canon 18/55 (kitlens) - Tamron 28-75/f2,8 XR Di - Canon 70-200 /f4 L USM

  • #2
    Ik zou de Sigma APO eens uitproberen. Ook de Canon is niet slecht. Voor al deze lenzen geldt eigenlijk dat je ze op f8 moet gebruiken om er iets moois mee te doen.

    Het verschil tussen de tweede en de derde is wellicht dat de laatste een vernieuwde versie is, die nog net iets meer macro toelaat, geloof ik (1:2).
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Hallo,

      Ik heb die Sigma 70-300 APO MACRO II reeds een tijdje in mijn bezit. En ja de af-motor hoor je en ja die motor is niet supersnel en ja het macroknopje is niet handig te bedienen.. MAAR de foto's gemaakt door deze lens zijn goed en als je Pieters raad volgt zeer goed. Ik heb een tijdje de canon 75-300 USM IS geprobeerd, waarvan de AF niet veel sneller is en de kleuren niet zo mooi weergegeven worden. M.a.w die sigma is voor mij zeker beste prijs/kwaliteitsverhouding.
      Canon 6D

      Comment


      • #4

        Beste Demark,

        Mijn foto's genomen met die Sigma APO Macro Super II vind je onder meer hier : http://users.pandora.be/ludovic.panjaer/EOS-300D/Mezen/index.htm

        Verschil tussen de tweede en derde Sigma lens is het feit dat de ene APO en de andere DLS heeft. Ik dacht dat DLS hetzelfde is als SLD (special low dispersion); dit is een soort van lenscorrectie met een SLD lenselement om de chromatische aberratie te compenseren. APO gaat nog iets verder op dat gebied en maakt gebruik van 2 SLD lensdelen in de eerste lensgroep en ééntje achteraan (in het geval van die 70-300 APO dan toch). Dus 3 SLD-elementen i.p.v. 1 zoals bij de 70-300 DL- lens.

        Merk ook op dat de eerste en de laatste Sigma's hetzelfde type betreffen, alleen is de derde de nieuwste.

        En de aanduiding Ma die je vermeldt bij de 2e en 3e Sigma, wijst er op dat deze lens bedoeld is voor een Minolta camera.

        Ludovic
        EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
        BD0118BE

        Comment


        • #5
          Hallokes,

          Ik heb mij ook onlangs die sigma apo gekocht en zeer tevreden zoals tom.
          En voor die prijs zeker een aanrader

          Mvg tibo
          Canon EOS 10D + BG-ED3 / Sigma 50-500 APO RF ~ Sigma EF-500 DG ST ~ Tokina 28-70 ATX PRO SV

          Comment


          • #6
            Waarom kopen jullie een Sigma 70-300 lens en geen Sigma 28-300???
            Dag dag
            Vonne
            The only real failure is to give up trying!

            http://www.yvonnew.com
            http://www.vonne.web-log.nl
            and HFC forever!

            Comment


            • #7
              Hallo demark,
              Kijk ook eens bij Bartok,ik denk dat die lens (70-300 APO )daar voor 229 Euro staat.
              Groetjes,

              Comment


              • #8
                @Vonne: dat heb ik mij ook al eens afgevraagd...zie:
                http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=40730.

                Zeker als je ze nieuw gaat kopen is het wel een optie, 2dehands zijn de 28-300's die op een digitale Canon werken, moeilijk te vinden voor een acceptabele prijs...
                www.lowspark.nl

                Comment


                • #9
                  Bedankt, Pieter , Tom , Igor en Juno.
                  Zal 's uitkijken naar die Sigma en eerst effe vergelijken met de andere lenzen.
                  @ Vonne : Ik wens geen superzoom als een 28/300 aan te schaffen omdat die me hier op BD afgeraden werden. Beter verschillende lenzen kopen, was het devies.
                  Ben daar dus nu mee bezig en samen met een paar mannen van BD hier, worden de lenzen druk getest en besproken. (zie maar naar het verslag van Phille over de Tamron 28-75/2,8 XR Di...
                  Af en toe kom je eens een prima lens tegen die nog betaalbaar blijkt te zijn...
                  Canon EOS 50D - Canon EOS 300D + batterygrip - Canon 18/55 (kitlens) - Tamron 28-75/f2,8 XR Di - Canon 70-200 /f4 L USM

                  Comment


                  • #10
                    Als die 70 of 75-300 maar een tijdelijke oplossing is in afwachting van een kristallen servies zou ik gaan voor de goedkoopste, ik denk eerlijk gezegd dat de verschillen tussen de 5 die je opsomt miniem zijn, vooral als je niet op groter formaat afdrukt dan A4 (en hoeveel mensen doen dat ?). De duurste kost bijna het dubbele van de goedkoopste maar ik heb sterke twijfels of die dan ook dubbel zo goed is .
                    Bij eventuele verkoop later kan je trouwens op die Tamron ook niet meer verliezen dan de €149 die ze kost
                    Mark (300D)

                    Comment


                    • #11
                      In een test van Chasseur d'images ( Frans magazine ) Test van Juli 2002
                      Ik heb geen ervaring met deze lenzen

                      Ze hebben 6 lenzen getest :

                      Canon 75-300 F/4-5.6 II
                      Sigma 70-300 F/4-5.6 DL Macro Super
                      Tamron 70-300 F/4-5.6 LD Macro

                      een drie andere lenzen van Minolta, Nikon en Pentax

                      De resultaat is :

                      Eerst plaats : Tamron 70-300 F/4-5.6 LD Macro , homogeneiteit, goed optish qualiteit en ook mecaniek qualiteit

                      De Sigma 70-300 F/4-5.6 DL Macro Super is ook goed maar minder aan 300 mm , ze zeggen dat de Sigma 70-300 F/4-5.6 APO Macro Super is beter maar het is 120 € meer ( in 2002 ).

                      De Canon 75-300 F/4-5.6 II is ook goed maar minder mecaniek qualiteit en ook minder goed aan 300 mm maar het is de beste aan 70 mm.

                      Je hebt nu een klein idee ( Test van 2002 hé ! )

                      Nicolas

                      See you in the woods ...
                      Nicolas
                      My website : www.photoetnature.com
                      My portal : www.beneluxnaturephoto.net

                      Comment


                      • #12
                        Allez, merci, mannen. Ga de Tamron zeker overwegen.
                        Vind dat Cyrox hier overschot van gelijk heeft en Nicolas' testverslag zal mij dan wellicht doen kiezen voor Die Tamron.
                        Canon EOS 50D - Canon EOS 300D + batterygrip - Canon 18/55 (kitlens) - Tamron 28-75/f2,8 XR Di - Canon 70-200 /f4 L USM

                        Comment


                        • #13
                          Na het lezen van heel wat reviews zie ik inmiddels door de bomen het bos niet meer. Voordat ik zelf van genoemde opbjectieven (en nog een paar) een overzicht met alle voor- en nadelen ga maken: is er al iemand die zoiets heeft of er een begin mee heeft gemaakt? Misschien kunnen we de krachten bundelen en hoeven we niet allemaal het wiel uit te vinden.
                          Nikon D70 links: www.nikond70.nl
                          Mijn D70-foto's: www.nikond70.nl/fotos

                          Comment


                          • #14
                            Hier vind je ook nog wat gebruikersinfo:

                            http://www.fredmiranda.com/reviews/
                            Canon 10D, glass, flashes & extra's
                            Fuji S602Z & extra's
                            www.CooMa.be BD0176BE

                            Comment

                            Working...
                            X