Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

suggestie lens Canon 20D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • suggestie lens Canon 20D

    Ik heb mij een Canon 20D met 100-400mm lens aangeschaft. Ik zou anderzijds wel een 'normale' lens willen, waarmee ik ook mensen en dergelijke kan fotograferen (met de 100-400 lukt dat ook wel, maar dan moet ik telkens op 5km afstand gaan staan).

    Indien mogelijk oko een lens waar ik een voorwerp van behoorlijk dichtbij kan fotograferen, zoals insekten, zonder dat het daarom een echte Makro lens is. EN als laatste vereiste ... liefst niet boven de 200 euro. Ik ben echter niet echt thuis in alle soorten lenzen en hun kunnen ... dus heeft iemand een suggestie ?

    Bij voorbaat dank,
    Diederik D'Hert
    Canon Eos 20D + 100-400mm USM / Nikon Coolpix 4500

    Only when the last tree has been cut down,
    Only when the last river has been poisened,
    Only when the last fish has been caught,
    Then only will you see that money cannot be eaten.

  • #2
    Re: suggestie lens Canon 20D

    Wat ik je zeker aanraad is de Canon 50 mm 1.8 MK II. Zeer goede optiek, scherp, lichtsterk en goedkoop. (ongeveer 120 Euro) Die mag niemand missen voor die prijs. Het is natuurlijk geen zoomlens. Wil je een allround zoom dan heb ik goed ervaringen met de Sigma 18-125. Kortste instelafstand 45 cm, dus bruikbaar als dichtbijfotografie. (geen echte makro). Deze lens krijgt goede punten in het goedkope segment. Ze kost wel meer dan 200 Euro, maar is niet echt duur voor dit bereik. Ik betaalde bij Foto Rembrandt in Merksem zo'n 335 Euro geloof ik.

    Succes ermee!
    Olympus OMD E5 + Pana 14 2.5 + Pana Leica 25 1.4 + Oly 45 1.8 + Oly 14-150 + Manfrotto 719B + Canon Selphy + Colorvision Spyder 2

    Comment


    • #3
      Re: suggestie lens Canon 20D

      Als het wat geld mag kosten, ga dan voor de Canon 24-70/2.8 of 17-40/4.0...
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

      Comment


      • #4
        Re: suggestie lens Canon 20D

        Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
        Als het wat geld mag kosten, ga dan voor de Canon 24-70/2.8 of 17-40/4.0...
        Hij spreekt over 200 euro.............
        Voor die prijs mag je deze koekjes een weekje vastnemen..... en dan mag je ze terug in de dood steken
        Canon 300 D EF-S 18-55, Tamron 28-75 XR DI 2.8, Canon 50-200 L, Canon 100-300 5.6 L, speedlite EX 380, SANDISK 256 MB ULTRA II,
        Hitachi 2 GB(hmm.. nog sneller)

        Comment


        • #5
          Re: suggestie lens Canon 20D

          Oorspronkelijk geplaatst door domibal
          Hij spreekt over 200 euro.............
          Voor die prijs mag je deze koekjes een weekje vastnemen..... en dan mag je ze terug in de dood steken
          Klopt, maar vind je de vraag dan zo logisch? Een lens die alles kan, en liefst niet boven de €200 Als de vraag wat moeilijk is, dan geef ik ook een moeilijk antwoord
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

          Comment


          • #6
            Re: suggestie lens Canon 20D

            De enige 100-400 van Canon is toch de "L" versie, of vergis ik me?
            Ik denk dat wanneer je gewoon bent aan de beeldkwaliteit die je 100-400 tevoorschijn haald je je moeilijk kan aanpassen aan de beeldkwaliteit die een lens van 200 euro voortbrengt.
            Mijns inziens kan je dan beter nog wat verder sparen en je bijvoorbeeld een Tamron 24-70 f/2.8 aanschaffen voor ongeveer 400 euro. Deze gaat je geen rib uit je lijf kosten, maar ga je toch tevreden zijn over de beeldkwaliteit.
            BD0316BE
            Canon

            Comment


            • #7
              Re: suggestie lens Canon 20D

              Wel ik heb wel iets voor jou denk ik en nog een pak goedkoper ook. De 18-55 kitlens. Voor het geld dat ie kost waarschijnlijk de beste zoomlens die je bij canon kan vinden. 100 Euro. Je kan er mensen mee fotograferen. Je kan ook redelijk dichtbij focussen. De beeldkwaliteit is behoorlijk wijd open en zelfs goed als je hem iets dichtknijpt. Geen toplens natuurlijk en van geen kanten vergelijkbaar met 100-400 maar voor zijn prijs een toplens.

              Comment


              • #8
                Re: suggestie lens Canon 20D

                Ik heb inmiddels zelf wat rondgezocht, en dit zijn voor mij betaalbare lenzen

                EF 28-105mm f/4.5-6 €223
                EF 28-105mm f/4.5-6 USM €ca.250
                EF 28-90mm f/4-5.6 €153
                EF 28-90mm f/4-5.6 USM €248
                EF 35-80mm f/4.5-6 III €161

                (die prijzen heb ik van de website van canon, hopelijk heb ik geen fouten gemaakt)

                Iemand enige ervaring met deze lenzen ? Wat zou de 'beste koop' zijn ?

                De minimale scherpstelafstand draait telkens rond de 0.3-0.4 meter van al deze lenzen. Ik heb eens door een Canon 300D met 18-55mm lens gekeken, en daar kon ik toch (manueel) focussen tot op ca. 5cm (wat een stuk dichter was dan op AF). Is het normaal dat je met een MF een stuk dichter kan scherpstellen met AF ? Indien wel, zijn de opgegeven afstanden deze voor AF of MF ?

                100 euro voor een 18-55mm Kit lens ? Neen, sorry, het verschil tussen een camera met en zonder de kit lens bedraagt amper 100 euro, + die lens is nu ook weer geen super lens. Was ze zo goed, dan zou ze niet zoveel verkocht worden.

                Diederik
                Canon Eos 20D + 100-400mm USM / Nikon Coolpix 4500

                Only when the last tree has been cut down,
                Only when the last river has been poisened,
                Only when the last fish has been caught,
                Then only will you see that money cannot be eaten.

                Comment


                • #9
                  Re: suggestie lens Canon 20D

                  Oorspronkelijk geplaatst door diedhert
                  Ik heb inmiddels zelf wat rondgezocht, en dit zijn voor mij betaalbare lenzen

                  EF 28-105mm f/4.5-6 €223
                  EF 28-105mm f/4.5-6 USM €ca.250
                  EF 28-90mm f/4-5.6 €153
                  EF 28-90mm f/4-5.6 USM €248
                  EF 35-80mm f/4.5-6 III €161

                  (die prijzen heb ik van de website van canon, hopelijk heb ik geen fouten gemaakt)

                  Iemand enige ervaring met deze lenzen ? Wat zou de 'beste koop' zijn ?

                  De minimale scherpstelafstand draait telkens rond de 0.3-0.4 meter van al deze lenzen. Ik heb eens door een Canon 300D met 18-55mm lens gekeken, en daar kon ik toch (manueel) focussen tot op ca. 5cm (wat een stuk dichter was dan op AF). Is het normaal dat je met een MF een stuk dichter kan scherpstellen met AF ? Indien wel, zijn de opgegeven afstanden deze voor AF of MF ?

                  100 euro voor een 18-55mm Kit lens ? Neen, sorry, het verschil tussen een camera met en zonder de kit lens bedraagt amper 100 euro, + die lens is nu ook weer geen super lens. Was ze zo goed, dan zou ze niet zoveel verkocht worden.

                  Diederik
                  We de lenzen die je daar opnoemt zijn zeker niet beter dan de kitlens.
                  Als je in die prijscategorie een alternatef zoekt zoekt, zou ik je de sigma 18-125 aanraden, die krijgt over het algemeen redelijk positieve commentaar en blijkt een stuk beter te zijn dan de kitlens

                  sugar
                  "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                  http://supermasj.zenfolio.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: suggestie lens Canon 20D

                    Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                    We de lenzen die je daar opnoemt zijn zeker niet beter dan de kitlens.
                    Als je in die prijscategorie een alternatef zoekt zoekt, zou ik je de sigma 18-125 aanraden, die krijgt over het algemeen redelijk positieve commentaar en blijkt een stuk beter te zijn dan de kitlens

                    sugar
                    Ik zelf heb ook de sigma 18-125 in gebruik, tot volle tevredenheid. Ja, de L range is beter, maar daar gaat het niet om he mannen!! 200€, doe er 50 bij zoek goed rond, en je hebt ze!!

                    Comment


                    • #11
                      Re: suggestie lens Canon 20D

                      tja ik ga niet beweren dat de kitlens een sublieme lens is maar ze is wel beter dan diegene die je hier opnoemt en ze kost minder. Dat ze vaak verkocht wordt wil niet zeggen dat ze slecht is maar je hebt ze snel niet meer nodig want vele kopen betere lenzen maar jammer genoeg kosten deze meer dan 200 euro. De sigma 18-125 krijgt heel veel goede kritieken en is niet veel duurder dus dat is misschien wat je wil.

                      Comment

                      Working...
                      X