Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Studioflitsers met de coolpix 5000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Studioflitsers met de coolpix 5000

    Even een vraagje aan de eigenaars van een coolpix 5000, enkele weken geleden hadden we een fototreffen bij mij thuis en daar was een fotograaf bij met een coolpix 5000. We konden dit toestel niet naar behoren laten werken met de studioflitsers. Bij navraag in Nederland in de winkel waar hij het toestel kocht zeggen ze dat deze camera niet kan werken met studioflitsers. Wat mij erg zou verbazen want de camera is uitgerust met een flitschoentje en normaal kan je dan via een Xblokje de flitsers synchroniseren met je camera. Vroeder deed ik studio-opnames met een coolpix 990 en dat was perfect te doen.

    Heeft er iemand van het BD team ervaring met dit probleem?
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

  • #2
    Hey Jeff,

    onze voorzitter werkt in de studio met de CP5000, en alles werkt naar behoren hoor... Infrarood zendertje op de camera monteren, en de ontvanger in één van je Prolinca's pluggen...synchronisatietijd is, zoals je natuurlijk al lang weet 1/125ste....

    Stef

    Comment


    • #3
      Toen ik vergeten had de batterij van mijn 10D op te laden, heb ik een Coolpix 5000 gebruikt. Dit lukte, maar alleen veel trager dan de 10D

      Philip

      Comment


      • #4
        Originally posted by Stef
        Hey Jeff,

        onze voorzitter werkt in de studio met de CP5000, en alles werkt naar behoren hoor... Infrarood zendertje op de camera monteren, en de ontvanger in één van je Prolinca's pluggen...synchronisatietijd is, zoals je natuurlijk al lang weet 1/125ste....

        Stef
        Hi Stef, wat je komt te zeggen dacht ik ook op dat moment, maar tevergeefs. Daar ik door het uitvallen van deze fotograaf de enige was die nog kon fotograferen, had ik niet de tijd om me meer te verdiepen in zijn probleem. Ik heb trouwens een zendertje van prolinca en die behoeven geen ontvanger want die zit al in de studioflash. Werkt gewoon perfect met in volgorde van gebruik de CP 990, de D30, de D60 de EOS 33 alles op manuele setting en op 125 sec, geen enkel probleem. Alleen de CP 5000 kregen we niet aan de gang?
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Jeff,

          je moet de instellingen van de CP5000 eens nalezen in de manual....stond de flitser AAN? In het menu kan je ook de interne flits uitschakelen (let op voor de Nikon-verwarring : je moet nl. de interneflits-uitschakeling op AAN zetten).
          KORTOM : duw op het knopje tot het flits-icoontje er staat, maar schakel hem wel uit in het interne menu...

          Stef

          Comment

          Working...
          X