Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

statief

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • statief

    Hallo,

    Kan iemand mij inlichten wat betreft keuze statief ( merk Gitzo, Manfrotto ???)

    Keuze Ball head of 3-way head ???

    Wat zijn u ervaringen ?


    Groeten.


    Christophe


  • #2
    Christophe,

    Kijk eens in het topic UV FILTER, daar heb ik wat ideeen over statieven geschreven.


    Comment


    • #3
      Kent er iemand een betaalbaar draagbaar, compact, oplooibaar statief, dat moet geen topklasse zijn, maar wel prijs kwaliteit goed, nog doenbaar om mee te dragen.
      Vooral voor het nemen van scherpe foto's in het donker...
      Iemand enige ervaring ?
      Dieter.

      Comment


      • #4
        Een degelijk en draagbaar statief van rond de 5000Bfr vind je bij Manrotto (bvb model 155 BL )BL van zwarte uitvoering is het beste om in sommige gevallen ongewenste reflecties te vermijden.
        Jean-Luc

        Jean-Luc

        http://pbase.com/jle56/

        Comment


        • #5
          Ik heb geen ervaring met verschillende modellen, enkel met dat van mij : een Vanguard.
          Ik kan mij de prijs niet meer herinneren die ik daar ooit voor betaalde, maar dat kan niet meer dan 200 EUR geweest zijn ( 3-tal jaar geleden ).
          Dit statief is, naar mijn maatstaven, voldoende stabiel en zeer gemakkelijk in- en uitschuifbaar, in de kop bovenaan een waterpas ingebouwd, en ook een hendeltje om je toestel nog in de hoogte in te stellen.

          Het enige wat mij een beetje stoort is het feit dat het schoentje dat je op je camera zet ( in mijn geval de Oly UZI ) over het dekseltje van de batterijen komt, wat wil zeggen dat je dat er moet afschroeven alvorens je batterijen kan wisselen.

          Voor de rest niks dan goeds...deze statief is zéér licht en heeft zelfs een handvat om hem te dragen !

          embee

          "Some people say I cannot play the piano, but no one can say I didn't enjoy it."
          embee ::: nikon stuff

          Comment

          Working...
          X