Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Standaards voor Flitsers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Standaards voor Flitsers

    Hallo,

    Omdat ik het leuk vindt om portret series te maken, heb ik besloten om een extra Speedlight aan te schaffem, boven op mijn bestaande 550EX.

    (Studio flitsers kosten nog ietsie te veel euro'kes)

    Het zal waarschijnlijk een 420EX worden, die te samen met de 550 zal worden aangestuurd door de ST-E2.

    Nu wil ik eigenlijk een soort oplossing hebben om de flitsers op een degelijke hoogte te kunnen plaatsen.

    Bestaan er dergelijke oplossingen?
    Ik denk dan eigelijk niet aan een tripod,zijn mij iets te laag en te kostbaar.

    Of heeft iemand nog andere ideen omtrent gebruik flitsers voor portret series.????

    Alle ideen zijn welkom
    Met de groeten van Stanley !

    Albumpies

    Canon Stuff

  • #2
    Wel, bij de Nikon SB800 zit een voet op een tripod gevezen kan worden, maar even gemakkelijke op een tafeltje gezet kan worden...

    Vermoedelijk bestaan er ook dergelijke dingen voor andere flitsers...


    Jörg
    Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

    Comment


    • #3
      Hey VJ,

      Dat is bij de Canon's ook zo.
      Alleen wil ik in dit geval de flitsers zo hoog mogelijk gepositioneerd hebben.

      Een tafeltje is dus eigenlijk te laag
      Met de groeten van Stanley !

      Albumpies

      Canon Stuff

      Comment


      • #4
        normaal geizne heb je dus een tripod nodig maar aangezien je dit te duur zou zijn, misschien even de handige harry uithangen, neem een bout met dezelfde schroefdraad als een statief, neem dan een beugeltje ( zo'n rechthoekig geval met twee of vier gaatjes in) vijs dit op een plankje en dit plankje kan je dan naar geliven ophangen in een kamer/studio en weet ik veel waar je het nog allemaal kan aanhangen/opzetten
        visit my website : http://www.freewallpapersite.com

        Comment


        • #5
          Originally posted by fredericrom
          normaal geizne heb je dus een tripod nodig maar aangezien je dit te duur zou zijn, misschien even de handige harry uithangen, neem een bout met dezelfde schroefdraad als een statief, neem dan een beugeltje ( zo'n rechthoekig geval met twee of vier gaatjes in) vijs dit op een plankje en dit plankje kan je dan naar geliven ophangen in een kamer/studio en weet ik veel waar je het nog allemaal kan aanhangen/opzetten
          Uhhh....uhh.....
          Is eigenlijk niet eens zo'n slecht idee ...
          Ik zal eens proberen uit te werken ... thanks
          Met de groeten van Stanley !

          Albumpies

          Canon Stuff

          Comment


          • #6
            er bestaan ook een soort van "klem-statieven" dit zijn van die soort grote "wasknijpers" die je overal (vb. gordijnroede) kan bevestigen en waarop je een scroefje van een statiefplaat hebt. Daar kan je de meegeleverde statiefadapter van je flits op schroeven. Ik heb dit systeem al veel zien gebruiken door pro's op bv. rouwfeesten waar ze een heel aantal flitsen omhoog hangen met elke een ander kanaal zodat ze per foto kunnen kiezen welke flitsen al dan iet gebruikt worden. (die dat ik heb gezien was een analoge minolta, maar andere merken moeten dat ook hebben)

            Comment


            • #7
              Originally posted by Visio
              er bestaan ook een soort van "klem-statieven" dit zijn van die soort grote "wasknijpers" die je overal (vb. gordijnroede) kan bevestigen en waarop je een scroefje van een statiefplaat hebt. Daar kan je de meegeleverde statiefadapter van je flits op schroeven. Ik heb dit systeem al veel zien gebruiken door pro's op bv. rouwfeesten waar ze een heel aantal flitsen omhoog hangen met elke een ander kanaal zodat ze per foto kunnen kiezen welke flitsen al dan iet gebruikt worden. (die dat ik heb gezien was een analoge minolta, maar andere merken moeten dat ook hebben)
              Wat zijn rouwfeesten ????
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                een feestje waar me "rouwt" omwille van het kooitje waar men wordt ingesloten ?

                Comment


                • #9
                  Kijk hier maar eens. Alles op je wenken bediend

                  http://www.lonestardigital.com/flash_accessories.htm
                  Groetjes, Blord

                  Canon 7D en wat lenzen.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Blord
                    Kijk hier maar eens. Alles op je wenken bediend

                    http://www.lonestardigital.com/flash_accessories.htm
                    Dit ziet er vet uit ...
                    bedankt
                    Met de groeten van Stanley !

                    Albumpies

                    Canon Stuff

                    Comment

                    Working...
                    X