Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stabilisator

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • stabilisator

    Wil mijn eerste spiegelreflex kopen maar wat is nu beter? De stabilisatie in de body (sony A200) of in de lens (canon eos 1000d)?
    Graag hoor ik jullie mening hier over.

  • #2
    Re: stabilisator

    Als stabilisatie in de lens zit dan is de zoeker ook gestabiliseerd. Bij telelenzen zal dit zeker duidelijk zichtbaar zijn. Als de stabilisatie in de camera zit werkt dit natuurlijk wel met elke lens, Tamron en Sigma hebben bv. veel niet-gestabiliseerde lenzen.
    about.me/stijnv

    Comment


    • #3
      Re: stabilisator

      In de lens stabilisatie schijnt net iets beter te zijn dan in body stabilisatie (dan toch zeker bij de wat langere telelenzen), doch het grote voordeel van de stabilisatie in de body is dat elke lens die je erop zet ervan gebruik kan maken (van de goedkoopste tot de duurste lens). Kijk maar eens bij de twee groten daar zul je zien dan bij de prime lenzen enkel de telenezen over stabilisatie kunnen beschikken, nieuwere zoomlenzen worden meestal wel aangeboden met stabilisatie, bij inbody stabilisatie hebben dus ook de kortere prime lenzen recht op stabilisatie. Bij lensstabilisatie betaal je per lens voor de stabilisatie, bij inbody stabilisatie dus maar éénmaal (maar let op dit wilt niet zeggen dat de lenzen zonder stabilistie bij de merken met inbody stabilisatie noodzakelijker wijs goedkoper zijn). Zo zie je maar voor elk is wat te zeggen.....

      Comment


      • #4
        Re: stabilisator

        lensstabilisatie is vooral bij telelenzen vééééél beter .... op 18 mm maakt het weinig uit, op 200 mm kon ik met nikon 18/200 makkelijk op 1/10é werken(denk 95% scherp dan),zoiets zal met body stab. niet lukken ....

        Comment


        • #5
          Re: stabilisator

          Lees dit eens.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: stabilisator

            Oorspronkelijk geplaatst door yoep Bekijk bericht
            lensstabilisatie is vooral bij telelenzen vééééél beter .... op 18 mm maakt het weinig uit, op 200 mm kon ik met nikon 18/200 makkelijk op 1/10é werken(denk 95% scherp dan),zoiets zal met body stab. niet lukken ....
            Je vermeldt hier een lens waarvan DPR zegt: "the 18-200mm comprehensively wins the award for having the best in-lens stabilization we've yet seen", dus niet echt de norm in IS-land...

            De 70-200 IS haalt bij DPR op 200mm 2.5 à 3 stops winst...
            De 70-200 VR komt aan 2 stops winst op 200mm.

            En DPR haalt met de 18-200 trouwens ook niet het resultaat dat jij hier beweert te hebben...
            DP Review 18-200 IS
            Last edited by K-2; 11 juni 2009, 11:48.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: stabilisator

              Ze zijn beiden goed en het is en blijft maar een hulpmiddel.
              Weliswaar een hulpmiddel, dat soms goed van pas kan komen.
              Test (na aankoop) dit zelf even uit, dan weet je zeker wat het systeem aankan en nog belangrijker “wat het niet aankan”
              « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

              Comment


              • #8
                Re: stabilisator

                Bedankt voor jullie reacties.

                Jos

                Comment

                Working...
                X