Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sportfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sportfotografie

    Welk toestel kunnen jullie aanraden om sportfotografie te doen.

    GEEN dslr aub.

    vereisten :

    * redelijke zoom
    * lichtsterke lens
    * megapixels maakt niet echt uit
    * liefst met CF
    * prijs van 600 tot 900 €uro

    alvast bedankt.

    johnvde

  • #2
    Originally posted by mirlong1
    Welk toestel kunnen jullie aanraden om sportfotografie te doen.

    GEEN dslr aub.

    vereisten :

    * redelijke zoom
    * lichtsterke lens
    * megapixels maakt niet echt uit
    * liefst met CF
    * prijs van 600 tot 900 €uro

    alvast bedankt.


    Ja maar, dat is een tegenstelling, sportfotografie en geen dslr, gaat niet.

    Comment


    • #3
      mhum..het gaat met een niet-DSLR maar moeilijker, je moet dat leren, leren anticiperen en dan lukt dat wel, al zal het niet iedere keer "een schot" in de roos zijn. Het blijft natuurlijk een uitdaging, met een DSLR is het niet moeilijk......
      Moet je echt die foto hebben, ja dan kan je niet buiten een DSLR, maar is de vreugde van die goede foto dan groter ?
      De vraag is dus : is het de bedoeling om steeds met een reportage thuis te komen ? Indien ja, dan kan je niet buiten een SLR, vooral in situaties met weinig licht.

      Comment


      • #4
        Misschien zou de Panasonic FZ10 hier een mogelijkheid bieden :
        - 12 x zoom tot 420 mm.
        - lichtsterk 2.8 over over het ganse bereik.
        - beeldstabilisatie.
        - 599 €. + SD kaartjes.

        Groeten / Jan

        Comment


        • #5
          de fuji s602z...of zijn opvolgers S5000 of S7000...

          die zijn snel, lichtsterk werken met CF en hebben een lekkere zoom
          some toys 4 big boys
          http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

          Comment


          • #6
            Ik weet niet over wat voor een sport we het hier hebben. Ikzelf heb de S602z inderdaad en het is hiermee te doen, de meeste foto's belanden overigens wel in de vuilnisbak. Als het echt moet lukken heb ik altijd nog een SLR achter de hand, analoog welliswaar, maar dat werkt echt stukken beter als een niet-SLR. Mij lijkt overigens dat de wat nieuwere toestellen minimaal net zo goed zouden moeten presteren als mijn S602z. Ik denk dan aan de Minolta A1, Nikon 8700, Panasonic FZ10, Canon Powershot Pro 1.

            Comment


            • #7
              Indoor of outdoor?
              Belangrijk onderscheid denk ik.
              Ikzelf begin intussen een relatief ervaren indoor badminton fotograaf te zijn. Maar ja, badminton is nu eenmaal een indoorsport, toch als het over de competitieve of échte recreatieve versie gaat en niet de tuin en strand versie
              Ik werk met een Nikon CP5700, waar ik wreed content van ben, maar ga mij nu toch wel een DSLR moeten aanschaffen.
              Ben namelijk verplicht van op 800 ISO te werken en met een chipke van zo'n 9 op 6 mm betekent dat veel ruis. En met veel sjans op 1/125e foto's kunnen maken, soms maar op 1/60e wat helemaal niet te doen is voor een vlugge sport als badminton.
              Als je eens wil gaan zien, spoed je dan naar http://www.servbadminton.be klik links in de menubalk op "foto's".
              De recentste foto's van de IPJO lonen best de moeite, schone actiefoto's. Maar ik had het geluk dat het zonnig was en dat de basketzaal van de Oostendse sporthal de Koninklijke Stalllingen dan heel wat licht binnenlaat door de kunstof koepels in het dak. Kon veel op 1/125e fotokes maken.
              Oppassen ook met veel toestellen, wanneer ik heel dicht bij een badmintonterrein foto's maak werk ik op focal length 8,7 à 10 mm, wat niet voor elk fototoestel weggelegd is. Bij mijn DSLR ga ik al subiet een serieuze groothoek moeten kopen. Droom van een 15mm fisheye, ga dan wel moeten defishen, maar men vertelt mij hier dat dat perfect lukt binnen de 3 seconden met een actie in PS.
              Reageer gerust via dit bericht als ik je verder kan helpen.
              http://pieterbie.skynetblogs.be

              Comment


              • #8
                www.imaging-resource.com & dan shutterlag & cycletime tests kiezen bij de camera reviews.

                Sony F-828
                Minolta 7Hi + A1
                'schijnen op dit moment de snelste te zijn'

                Comment


                • #9
                  Het gaat hier om buitensport, motorsport meerbepaald.

                  Ik dacht inderdaad aan een Nikon Coolpix 5700 of een Fujifilm Finepix S7000.

                  van de Canon Powershot PRO 1 is nog weinig nieuws, dus die valt uit de boot !

                  thanks.
                  johnvde

                  Comment


                  • #10
                    misschien dat een deftige 'continuous'-mode ook wel handig is, om de shutterlag wat te omzeilen. Bij de S7000 is dit:

                    5 fps, first 5 frames
                    5 fps, last 5 frames
                    1 fps, 40 frames *
                    * 1 MP / 2 MP / 3 MP only

                    Greetz

                    Sam Jae

                    Comment


                    • #11
                      Heb de A1 speciaal voor dit doel gekocht en heb er géén spijt van. De prijs valt net binnen je budget. Snelle reastie tijden en hij kan je onderwerp in focus houden als je het mee volgt. Een niet te versmaden pluspunt samen met de IS op de CCD. Neem ook spontane momentopnamen en dan is de snelheid van de camera ook belangrijk, ook hier scoort de A1 voortreffelijk. Zo dat is hopelijk het antwaard op je vraag. Succes met je keuze.
                      Ron
                      D70 met glas van 28 tot 500 mm en andere snuisterijen.

                      Comment


                      • #12
                        Ik gebruik een Olympus E-10 voor hetzelfde doel, Sport (voetbal, racerij, etc).

                        Ik moet zeggen dat het aardig lukt hoewel ik een leek ben.

                        Ik moet nog een Tcon300 lens gaan halen, maar budget laat het niet direct toe.

                        Is trouwens dat toestel er geschikt voor?

                        groetjes

                        [Nikon D5100 & Nikon D70]
                        [Yves en Liesbeths blog Resort]

                        Comment

                        Working...
                        X