Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spijt van overstap naar ander merk.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Spijt van overstap naar ander merk.

    Ik wil waarschijnlijk gaan overstappen van Canon naar Nikon. Ik heb daar verschillende redenen voor, waar iedereen een andere mening over zal hebben.
    Nu is mijn vraag:
    1 Zijn er mensen die een dergelijke overstap hebben gedaan en daar naderhand spijt van hebben gekregen?
    2 Waarom heb je er spijt van?

    Ik weet dat dit een gevoelig thema is, maar was toch nieuwsgierig naar ervaringen.

    groetjes Wim
    "The important thing is not the camera but the eye..............

    but the camera helps "

  • #2
    Re: Spijt van overstap naar ander merk.

    1 nee
    2 nvt

    Pentax->Nikon.

    Waarom zou je willen wisselen? Het gebrek van Canon en de bewuste keuze voor Nikon, die iest speciaals(voor jouw van belang) kan, zal je teleurstelling voorkomen. Als je voor Nikon kiest omdat je foto's van een Nikon ziet, die jij niet met je Canon kan maken, dan zal je wel teleurgesteld kunnen zijn.
    Last edited by hjanssen; 5 april 2010, 16:10.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Spijt van overstap naar ander merk.

      1 Neen
      2 nvt

      Canon --> Olympus

      Kort antwoord he, geleerd van mijn voorganger

      Comment


      • #4
        Re: Spijt van overstap naar ander merk.

        Van Canon/Nikon >> Pentax!
        Spijt, vergeet het maar!
        Pentax blijft 4Ever, dat is zeker.
        Pentax is zoals Saab, B&O, dus meer "A way of life"

        Voor de rest is het inzicht van de persoon 'achter de camera' veel belangrijker!

        Raf'ken voor SF
        00.00 Gone

        Comment


        • #5
          Re: Spijt van overstap naar ander merk.

          Canon en Nikon zijn zoals Mercedes en BMW, allebei steengoed,degelijk en betrouwbaar.
          Maar je hebt altijd voor en tegenstanders voor beide merken.
          Verschil is er niet, het is enkel de man achter de knopjes de voor het resultaat zorgt en niet het toestel.
          Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
          www.cromagnonman.be

          Comment


          • #6
            Re: Spijt van overstap naar ander merk.

            1 Neen
            2 nvt

            Nikon --> Pentax

            Comment


            • #7
              Re: Spijt van overstap naar ander merk.

              voor dat ik mijn eerste kodak kocht heb ik eerst de vraag gesteld aan verschillende fotograven wat het beste is een nikon of een canon en ik kreeg als antwoord dat ze allebij goed zijn, alleen dat nikon felle kleuren geeft en canon iets warmere kleuren en ik heb gekozen voor felle kleuren, nikon dus
              en ik heb dan hier eens een test gedaan met mijn zuster, met gewoon naar de foto's te zien en gokken van welke kodak dat ze getrokken zijn en ik moet zeggen het klopt wel, we hebben ze er zo kunnen uithalen alleen via de kleuren
              we zaten er elke keer bal op
              en van bouw vind ik dat nikon ook beter in mijn hand ligt,bij mij toch
              en nu maar leren mee werken he
              ik werk met een nikon D90 en mijn zuster met een canon 500D en het verschil is toch groot hoor, van kleur en bouw
              ik heb daar zeker geen spijt van
              grts

              Comment


              • #8
                Re: Spijt van overstap naar ander merk.

                Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
                Pentax blijft 4Ever, dat is zeker.
                Pentax is zoals Saab, B&O, dus meer "A way of life"
                Pentax4ever????????? Dat was nou net de reden dat ik naar Nikon ben gegeaan: Pentax was wel erg op de achtergrond gegaan, begon ongeveer toen de heer Asahi werd ontslagen.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Spijt van overstap naar ander merk.

                  Ik heb Canon gehad en gebruik nu Nikon. Absoluut geen spijt!
                  Betere ergonomie, het CLS flitssysteem, oude objectieven die werken op moderne body's, betere AF, betere lichtmeting. Ik ga nooit meer terug.

                  Groeten van Willem
                  Gemiddelde van mijn body's: Nikon E137.5
                  Gemiddelde van mijn objectieven: Nikkor 73mm F2.27
                  Gemiddelde van mijn flitsers: Nikon SB-700

                  Comment


                  • #10
                    Re: Spijt van overstap naar ander merk.

                    van analoge canon naar sony alfa.....nog geen spijt
                    ook wel omdat ik niet kan vergelijken met andere digitale toestellen
                    Sony RX10 Mark IV
                    nog een fijne dag verder!
                    Guido

                    Comment


                    • #11
                      Re: Spijt van overstap naar ander merk.

                      als ik de puur op de body's afga ben ik eerder geneigd om van canon naar nikon te gaan
                      de besturingsknoppen op de canon vanaf 40d tot 5 d lijken me lastig werken, vooral dat kleine knopje met die pinnetjes, wekt mij wrevel op, plus moeilijk om in de menu's mee te werken naar mijn eerste gevoel, dat heb je niet op nikon, mooie gave toetsen en makkelijke navigatie. Maar ja ik denk dat je best ns in de winkel gaat testen of eentje gaat lenen als da kan om uit te testen. Voor de rest sluit ik me aan bij wat al gezegd is, canon warmere kleuren, nikon feller, soms vooral bij compactcamera's naar mijn gevoel overgesatureerd.
                      smile ! ...it confuses people ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Spijt van overstap naar ander merk.

                        Oorspronkelijk geplaatst door shooter1970 Bekijk bericht
                        alleen dat nikon felle kleuren geeft en canon iets warmere kleuren en ik heb gekozen voor felle kleuren, nikon dus
                        Dan kun je net zo goed DxO 6 kopen en dan heb je de kleuren van alle camera types ter beschikking.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Spijt van overstap naar ander merk.

                          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                          Pentax4ever????????? Dat was nou net de reden dat ik naar Nikon ben gegeaan: Pentax was wel erg op de achtergrond gegaan, begon ongeveer toen de heer Asahi werd ontslagen.
                          Tja, mijne Pa wil zeker niet meer terug.
                          Ondertussen kent hij zijn K-7 tot in de puntjes en de features en gebruiksgemak, maken hem dolgelukkig.

                          Gewoon gemaakt voor fotografen met karakter, poneert hij steeds.

                          Het niet met de kudde meelopende merk, spreekt hem natuurlijk al sowieso aan, om maar over de ‘toch wel exclusieve’ Limited Edition lensjes te zwijgen.
                          Deze discrete mini, Alu top-quality lenzen hebben bij hem de doorslag gegeven en mijne Pa kennende gaat Pentax mee tot in zijn kist.

                          Op de fotoclub zijn er ondertussen nog enkele die willen overstappen naar de opvolger (K-XXX-??) van de Pentax K-7.

                          Raf’ken
                          00.00 Gone

                          Comment


                          • #14
                            Re: Spijt van overstap naar ander merk.

                            Voor mij de groooote stap gedaan een aantal jaren geleden en ik ga nooit meer terug.
                            Canon = betaalbaar glas , vooral L Glas, in vergelijking met Nikkor.

                            Voor de rest zijn beide gewoon absoluut topgerief, en mocht ik de centen hebben had ik ze allebei, zeker weten .... en ne Leica on top
                            Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                            https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                            Comment


                            • #15
                              Re: Spijt van overstap naar ander merk.

                              Ikzelf heb fotografie geleerd van een jeugdvriend die master fotografie diploma heeft en met Nikon schiet (dus ik ook met zijn materiaal). Maar alsik zelf mijn materiaal kocht resoluut met zijn aanraden voor canon gegaan.
                              OK Nikon (D80) heeft betere fotos op automatisch maar beedlkwaliteit, scherpte en kleuren van canon op manual (450d later 5d2) kon (en nog altijd) gewoon niks aan tippen in de prijsklasse(5d2) met gelijke lenzen. Zeker geen spijt van canon te hebben gekozen.
                              Ook zoals hierboven reeds vermeld heeft de prijs en hoeveelheid van kwaliteitslenzen bij Canon ook de doorslag geven voor Canon.

                              Maar ikzelf had nog geen lenzen bij "omschakeling", indien je reeds goede lenzen hebt vind ik het maar dom om van merk te veranderen, daar de lenzen toch veel belangrijker zijn dan de body. En indien het je niet lukt met 1 merk dan zal het ook niet gaan met een ander merk.

                              Nu zal je mss neigen naar een toestel van 1 merk, maar binnen paar maanden komt er iets nieuws van een ander merk die beter is. Je kan zo van merk blijven veranderen...kostelijk. Maar een goede foto is imo 80% fotograaf, 15% lens en 5% body en 0% merk. Iedereen vind zijn merk de beste omdat ze het gewoon zijn.

                              In jouw geval zou ik gewoon sparen voor een goede L lens...zal beter zijn dan van body veranderen met een kitlens.
                              Last edited by Kolarn; 5 april 2010, 19:00.
                              'AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light'

                              Comment

                              Working...
                              X