Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spiegelreflex of systeemcamera?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Spiegelreflex of systeemcamera?

    Ik kan zaterdag hopelijk langs een winkel passeren om die dingen eens uit te testen. Bij die systeemcamera's lijken ook de A6000 en de Fuji X-T10 wel de moeite, naast die Olympus E-M10.

    Moet ik rekening houden met het aantal beschikbare lenzen bij elk merk? Ik zie dat dat bij Sony wat beperkter is...

    Comment


    • #17
      Re: Spiegelreflex of systeemcamera?

      Oorspronkelijk geplaatst door m.cav Bekijk bericht
      Ik kan zaterdag hopelijk langs een winkel passeren om die dingen eens uit te testen. Bij die systeemcamera's lijken ook de A6000 en de Fuji X-T10 wel de moeite, naast die Olympus E-M10.

      Moet ik rekening houden met het aantal beschikbare lenzen bij elk merk? Ik zie dat dat bij Sony wat beperkter is...
      Het is wel een feit dat het nieuwe (en vooral) 2de hands aanbod van lenzen voor Canon/Nikon véél groter is dan dat van de kleinere merken,
      en dat is wel net zo handig als je je lenzen arsenaal wil uitbreiden. Dus toch iets om rekening mee te houden. De systeemcameras zijn dan wel lichter en kleiner dan een DSLR,
      maar hun lenzen vaak niet (sensor is immers even groot).
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

      Comment


      • #18
        Re: Spiegelreflex of systeemcamera?

        Oorspronkelijk geplaatst door m.cav Bekijk bericht
        Ik kan zaterdag hopelijk langs een winkel passeren om die dingen eens uit te testen. Bij die systeemcamera's lijken ook de A6000 en de Fuji X-T10 wel de moeite, naast die Olympus E-M10.

        Moet ik rekening houden met het aantal beschikbare lenzen bij elk merk? Ik zie dat dat bij Sony wat beperkter is...
        Sony is idd wat beperkter dan Fuji bvb. Deze laatste heeft een mooi lenzenaanbod

        Comment


        • #19
          Re: Spiegelreflex of systeemcamera?

          m.cav,

          Met de Nikon D5200 + Nikon 18-140mm kan je alvast weinig verkeerd doen - een prima DSLR-set die prima foto's aflevert.
          En dan heb je uiteraard de systeemcamera's.
          Zelf heb ik momenteel de Sony A6000 met lenzen van 12 tot 200mm. Ook een prima set - maar voor mij nét niet zo flexibel als de Nikon D5200 (die ik ook heb).
          Download een aantal voorbeeldfoto's van de camera's die je op het oog hebt (full size en onbewerkt van bv. dpreview.com).
          Vergelijk ze zonder echt te pixelpeepen.
          In mijn sets kan je alvast heel wat voorbeeldfoto's vinden van de D5200 en de Sony A6000 (kijk vooral naar de exif-gegevens).
          https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/
          Dan heb je alvast een eerste idee ...

          Succes met je keuze - wat het ook wordt.
          Jaja
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #20
            Re: Spiegelreflex of systeemcamera?

            Hallo jaja, kan je eens wat meer uitleg verschaffen omtrent 'niet zo flexibel als de Nikon D5200'?
            Fujifilm X-T1 - Fujifilm X70 - XF 18-55mm, XF 55 -200, Samyang 12mm F/2.0, XF 23mm f/1.4 R, XF 35mm f/1.4 R, Nissin i40

            Comment


            • #21
              Re: Spiegelreflex of systeemcamera?

              Ik denk dat hij bedoelt minder inzetbaar voor alles
              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

              Comment


              • #22
                Re: Spiegelreflex of systeemcamera?

                Templar,

                Dank je wel voor de verduidelijking
                Dat is net wat ik bedoel.
                En qua afmetingen past de D5200 in net dezelfde tas als waar de A6000 ook in past ... (of vroeger de Fuji X-E2 + Fuji 18-135mm)

                Jaja

                Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                Ik denk dat hij bedoelt minder inzetbaar voor alles
                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                Comment


                • #23
                  Re: Spiegelreflex of systeemcamera?

                  Dus: Ik heb in de winkel een Olympus OM-D EM10 (Mark II) meegekregen om te testen, zaterdag mag ik als ik wil de Fuji XT-10 uitproberen.

                  Ik vind de Olympus wel een leuk toestel maar de batterij en het duurdere lenzengamma bij systeemcamera's doen me wel twijfelen. De fotograaf op het werk zegt bovendien dat ik voor die prijs (800 euro) een betere set kan vinden.
                  Ik ben natuurlijk benieuwd naar de XT-10 maar moet misschien ook eens kijken naar de Nikon D5500, kleiner en compacter dan zijn oudere broers. Heeft iemand daar ervaring mee?

                  De opmerking hierboven van Rumble101 blijft wel in mijn achterhoofd zitten...
                  Je moet vooral een camera kiezen die bij jou past en waar je je goed bij voelt. De camera met hoge kwaliteit beelden die je thuis laat liggen omdat hij bv. te zwaar is, heb je ook niks aan.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Spiegelreflex of systeemcamera?

                    Oorspronkelijk geplaatst door m.cav Bekijk bericht
                    Ik vind de Olympus wel een leuk toestel maar de batterij en het duurdere lenzengamma bij systeemcamera's doen me wel twijfelen. De fotograaf op het werk zegt bovendien dat ik voor die prijs (800 euro) een betere set kan vinden.
                    Ik ben natuurlijk benieuwd naar de XT-10 maar moet misschien ook eens kijken naar de Nikon D5500, kleiner en compacter dan zijn oudere broers. Heeft iemand daar ervaring mee?
                    Batterijen: akkoord.
                    Prijs van de lenzen: mijn ervaring is dat Fuji en Oly iets lager zitten qua prijs dan vergelijkbare Canon en Nikon lenzen. Voordeel bij die laatste is wel dat het gamma uitgebreider is en dat je goedkopere kwalitatieve oplossingen hebt.

                    Ik deel de mening van de fotograaf: een basis SLR heeft evenveel functionaliteit aan boord als een hoger model mirrorless body, maar voor een lagere prijs. Als je fotoplezier (en ook -prestaties) per euro wil maximaliseren, zal een SLR aantrekkelijker zijn dan een mirrorless. Maar denk nog eens goed na over die opmerking van Rumble101... tot 2.5 jaar geleden had ik ook een 1D met f/2.8 zooms en die bleven steeds vaker thuis. Mijn Fuji set is heel wat compacter en lichter, en met een EM10 wordt het geheel nog een stuk meer draagbaar.
                    Pieter
                    --
                    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                    Comment


                    • #25
                      Re: Spiegelreflex of systeemcamera?

                      Ik heb van de winkel eerst een week lang de Olympus mogen testen en de week nadien de Fuji X-T10. En het zal de laatste worden....

                      Bedankt voor jullie advies/hulp!

                      Comment


                      • #26
                        Re: Spiegelreflex of systeemcamera?

                        m.cav,

                        Mag ik weten bij welke zaak je een toestel een week lang mag testen? Ik ben nooit verder geraakt dan dat ik het toestel eens mocht vasthouden..

                        Comment


                        • #27
                          Re: Spiegelreflex of systeemcamera?

                          Natuurlijk, als dat hier op het forum mag... Ik ben naar de plaatselijke Selexion geweest. Ik denk niet dat ze ook spiegelreflexcamera's meegeven om te testen, maar je kan je altijd informeren...

                          Comment


                          • #28
                            Re: Spiegelreflex of systeemcamera?

                            dank je.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Spiegelreflex of systeemcamera?

                              Tja, ik zit ook te twijfelen, maar dan in omgekeerde richting. Ik heb een Canon 5D mark 3 met twee goeie L-lenzen, maar op reis sleur ik mij een ongeluk aan het gewicht van die set. Tot hiertoe kwamen kleinere sensoren niet in de buurt van een full frame qua fotokwaliteit, maar ik lees meer en meer dingen die me overtuigen van het feit dat de nieuwste generatie mirrorless dat wel aankan. Zie de twee links hieronder

                              https://ivanjoshualoh.com/2016/01/30...-takes-on-5d3/

                              en ook

                              http://kenrockwell.com/fuji/x-t2.htm

                              Als ik mijn Canon set tweedehands verkoop dan kan ik een nieuwe Xpro2 of XT-2 kopen met een paar mooie primes erbij.
                              Doen of niet doen ? Heeft er iemand ervaring met die switch ?

                              Groeten,
                              Geert

                              Comment


                              • #30
                                Re: Spiegelreflex of systeemcamera?

                                Aan ghrrm: ik heb ook getwijfeld, en de commentaren en reviews gelezen uit binnen- en buitenland over Fuji.... als je onze goeie vriend Ken Rockwell leest, ga je de volgende morgen naar de winkel...
                                Maar, onze vriend Ken zegt over elke nieuwe camara "geweldig, moet je hebben, gooi alles buiten wat je hebt en koop deze...." en andere prietpraat. Al schrijft hij ook nuttige dingen!
                                Ik zou mijn nieuwe D7200 buitengegooid hebben na 6 maanden? Niet als ik thuiskom en de foto van de vlucht ganzen bekijk: 1: kijken 2: richten 3: klik, binnen de seconde een scherpe foto, met een mooi dynamisch bereik. Net dat zou ik bv missen... buiten waarschijnlijk nog een hoop andere dingen die mijn reflexcamera's al 12 jaar doen: de foto maken die ik wil (als ik een beetje geluk heb). Ook hier: nieuwe borstels vegen goed.... maar een reflexcamera vervangen? (een Nikon D5300 weegt maar zoveel als die nieuwe Fuji, ongeveer.....)

                                Comment

                                Working...
                                X