Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 26 t/m 29 van 29

Standaard Re: Spiegelreflex of systeem camera ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
    Spanning op zichzelf zegt niets. Het is de inwendige weerstand die bepaald of zoiets goed komt. En bij lage capaciteiten is die dikwijls groter (dus slechter).
    Als je een camera, in mijn geval, de NikonD850 gebruikt alsof hij een systeemcamera is, namelijk in lifeview is er nagenoeg geen verschil in levensduur (lees aantal foto-opnames) tussen een de D850 en de Zx....
    Ooit heb ik het uitsluipen van een libel gevolgd, lifeview op de D3s .... Na 2 uur kon ik boel afsluiten en had ik zo'n 200 foto's. Was vergeten lifeview uit te schakelen en getimede automatische opname ... Je had op de D3s nog geen stille modus bij LifeView, dus, bij iedere opname ... Lifeview effen uit, sensor belichte, spiegel naar beneden, spiegel ogenblikkelijk naar boven, lifeview op en wachten tot de volgende opname. 't was alsof mijn accu lek was.

Dus, graag appelen met appelen vergelijken. Gebruik je de DSLR als spiegelcamera en gebruik je de zoeker, dan heb je inderdaad een pak meer opnames.
    Waar wel een punt zit, is dat je met de DSLR, steeds naar een onderwerp kan kijken en eventueel kan beslissen de foto te nemen. Dit vergt een minimum aan energie. Bij een systeemcamera moet het toestel functioneel volledig op staan, aktief zijn en vergt het kijken door de evf ook energie. Maw, wil je de camera ook als een soort verrekijker gebruiken dan is de DSLR mijlen voorop qua snelheid en qua energieverbruik.
    Nu, we mogen hier nog zoveel uitleg geven als mogelijk, je zal zelf moeten oordelen. Laat je niet leiden door een andere. Probeer even beide systemen in de hand te hebben en doe een paar testen, goed wetende dat je kennis met een DSLR een pak groter is dan het gebruik van de systeemcamera. Er zijn nu ook eenmaal gewoontes die een mens niet snel of makkelijk af leert.
    https://www.fotospotter.be
    1% van iets is meer dan 100% van niets - koplopers in een kudde lopen zelden in de str*nt

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
    Bij een systeemcamera moet het toestel functioneel volledig op staan, aktief zijn en vergt het kijken door de evf ook energie. Maw, wil je de camera ook als een soort verrekijker gebruiken dan is de DSLR mijlen voorop qua snelheid en qua energieverbruik..

Voor die specifieke toepassing zal een systeemcamera inderdaad niet beter zijn.. je kan enkel door de lens kijken als de sensor in werking is...
    Kan je wel deels oplossen/omzeilen door eventueel een powerbank/grip te gebruiken (als die ondersteund wordt door de systeemcamera) maar als je dat veel doet is een systeemcamera gewoon een slechte keuze volgens mij op deze moment...

Ik heb zelf geen echte ervaring met systeemcamera's, ik hoor van collega concertfotografen dat de Zreeks van nikon zeer goede resultaten haalt zeker als je ook wilt filmen. Van andere hoor ik veel positiefs van fuji over de kleuren en contrasten vooral met korte lenzen met lange lenzen ligt de balans minder goed. Zelf werk ik met een D700 met grip (een oud beestje dus) en daar gaan alle FF systeemcemera's boven gaan. Maar op dit moment lijkt mij een D750 voor mij een de meest logische opvolger. Ik maak nu met een batterijlading gemiddeld meer dan 1200 foto's dus met de 2de batterij in de grip ben ik wel een eindje op weg. Er zijn erg veel instellingen die je kunnen helpen om batterij te besparen, die zullen ook op de systeemcamera's ook wel helpen om de batterijduur te verlengen.

He hebt een privébericht

Mvg
    Olympus E-M10 Mark III M.ZUIKO ED 14-42mm M.ZUIKO ED 40-150mm M.ZUIKO 12-40mm PRO
    schitterende maltwhisky op de kast

Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2

Soortgelijke discussies

1. systeem of Spiegelreflex ?
    Door T.. in forum Camera's
    Reacties: 29
    Laatste bericht: 9 juni 2018, 08:09
  2. Systeem camera
    Door Oroir in forum Camera's
    Reacties: 71
    Laatste bericht: 30 december 2017, 15:38
  3. Prijs van zg. systeem-camera's