Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

spiegelreflex

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • spiegelreflex

    Yo folks!
    Ik ben de zoektocht begonnen naar een nieuwe camera. Nu bezit ik een Dimage Z10. Hoewel een goed toestel, zit ik toch al vlug tegen zijn beperkingen aan. Oplossing: een digitale spiegelreflex denk ik zo. Maar ik ben al vlug het bos kwijt tussen de bomen.

    Kan er me iemand vertellen wat een goede spiegelreflex camera is in de prijsklasse rond de 700 a 800€?
    Zelf dacht ik aan een Canon EOS 350D of een Minolta Dynamax 5D.

    Op sommige sites vind ik dan een spiegelreflex, maar dan vermelden ze toch een optische zoom. Misschien bedoeld met de meegeleverde de lens of zo.

  • #2
    Re: spiegelreflex

    Hoi,

    Mag ik zo vrij zijn om te vragen waarop je je keuze tot nu toe hebt gebaseerd? Je hebt als doelstelling een DSLR met als maximum een prijs van 700 a 800 euro.

    Ik kan je aanraden eens bij een lokale fotovakhandel naar binnen te lopen en eens de camera's die je daar ziet vasthouden. Dit geeft vaak een beter gevoel bij een keuze dan alleen het max. uit je budget te halen.

    Binnen je budget kun je een keuzen maken tussen een
    Canon 350D (zonder kitlens ivm je budget)
    nikon d50 + 18-55, (€749)
    Minolta 5D (zonder kitlens ivm je budget)
    Visit my website

    Comment


    • #3
      Re: spiegelreflex

      Ik vrees dat je budget te beperkt is, zeker als het nieuw moet zijn.
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

      Comment


      • #4
        Re: spiegelreflex

        Tot hiertoe is mijn keuze in de eerste plaats gebaseerd op prijs en verder wil ik hogere ISO waarden (1600, hopelijk met niet teveel ruis), en korte sluitertijden (1/4000).

        Qua prijzen heb ik net 818,- gezien voor de Canon en 809,- voor de Minolta. Beide met kitlens.

        Comment


        • #5
          Re: spiegelreflex

          ga lekker an de gang met een 300D, zijn nu niet zo duur meer en een puik toestel.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: spiegelreflex

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk
            ga lekker an de gang met een 300D, zijn nu niet zo duur meer en een puik toestel.
            grt,bouk.
            Gewoon effe navragen waar je op moet letten misschien en dan kan je geen miskoop doen denk ik.
            Onderweg naar Spanje onderstaande foto genomen uit de hand op iso1600 omstreeks 4u 's morgens. Qua ruis vind ik dit heel goed meevallen.
            ISO1600-1/3 sec- f8
            ooit ... .

            Comment


            • #7
              Re: spiegelreflex

              Hou er wel rekening mee dat het budget voor een DSLR begint met de body (eventueel met kitlens), maar dat je daarna meestal toch nog geld moet uitgeven om meer uit je camera te kunnen halen (meer lenzen, flitser....).

              En daardoor wordt de rekening meestal wel veel groter.

              Een 300D met goede lenzen levert wel scherpe foto's op, maar op dit ogenblik is die toch al wat verouderd. Vooral de vrij lange opstarttijd en het trage wegschrijven van de foto's kan een reden zijn om toch voor een nieuwere camera te kiezen. Als je sportfoto's wil maken zit je bij de 300D ook nog met de beperking wat betreft de keuze van de autofocus (Servo AF is alleen beschikbaar in de Sport-voorkeuze, en dan is er verder niets in te stellen ).

              Als je geen snelle camera nodig hebt, en je kan een 300D voor een lage prijs vinden, dan is dat ook geen slechte keuze.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: spiegelreflex

                Afgelopen weekend de Canon EOS 350D incl de kitlens gekocht voor €795,=. (www.digitalstreet.nl) Ben hier zeer tevreden over.
                Canon EOS 350D | EF-S 18-55 II | EF 50 1.8 II | Canon Powershot G3 | Speedlite 420EX | Velbon CX-640 | Elinchrom Minilite Kit II
                (Portretwebsite)

                Comment


                • #9
                  Re: spiegelreflex

                  Voor dat bedrag kom je met een occasie al een heel end.
                  Nieuw, dan ff doorsparen
                  Jos
                  www.picturelifestyle.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: spiegelreflex

                    Inderdaad, een tweedehands 300D met wellicht een redelijke lens gaat je wel lukken voor 800 euro. Wil je nieuw, dan ga je toch zeker iets meer moeten neertellen.

                    Bij zo'n kit wil je doorgaans nog een lens met een iets groter bereik, een tas, een flitser, een extra batterij etc. Reken maar dat je al snel een stuk meer kwijt zal zijn.

                    Daarbij moet ik ook nog vertellen dat je met een DSLR niet direct betere foto's zult maken. Sterker nog, in het begin kan dit nog welleens zwaar tegen vallen. Ik neem echter aan dat je hiervan op de hoogte bent.

                    Comment


                    • #11
                      Re: spiegelreflex

                      Een occasie is misschien zo gek nog niet, ook mede gezien het budget. Bekijk het zo, die camera's denderen omlaag in prijs. Dus het geld wat je er nu aan spendeert kun je eigenlijk als verloren beschouwen.

                      Tegen de tijd dat je er goed mee kunt werken en alle functies doorgrond weet je ook wat je wilt en wat je nodig hebt. Je kunt het geld beter bewaren voor later om het dan uit te geven aan wat je echt wilt hebben.

                      Ik had het achteraf gezien beter zo kunnen doen in ieder geval
                      Groeten,

                      Albert Jan

                      Website AJH
                      lidnummer: BD0371NL

                      Comment


                      • #12
                        Re: spiegelreflex

                        En denk een paar keer meer na dan 1 keer

                        Ik ging in Juni een toestel kopen met een budget van 400euro... Toen zag ik de 300D en steeg het budget
                        Dan raden ze me de 350D aan ipv de 300D want die was nieuwer en koste toch maar x aantal euro meer. Daar ging men budget weer de hoogte in.

                        Uiteindelijk de 350D gekocht + kitlens + 2GB + tas..
                        Die tas werd na 1 maand al te klein voor men 2de lens.
                        Daarna kwam er de 550ex en sigma 28-70 2.8 en nu vind ik de 350D te klein voor deze 2 accesoires

                        Dan deze week maar een 20D gekocht en ik moet zeggen die ligt vele beter in de hand met een dikke lens en een dikke flits erop !

                        Maar dan is je budget ook al snel het dubbele
                        (ondertussen bericht gekregen dat men BGrip, batterij, 2GB kaart en rugzak zijn verzonden)
                        http://anpu.fotopic.net
                        Canon pocketcammetje

                        Comment


                        • #13
                          Re: spiegelreflex

                          Oorspronkelijk geplaatst door Stinky
                          En denk een paar keer meer na dan 1 keer

                          Ik ging in Juni een toestel kopen met een budget van 400euro... Toen zag ik de 300D en steeg het budget
                          Dan raden ze me de 350D aan ipv de 300D want die was nieuwer en koste toch maar x aantal euro meer. Daar ging men budget weer de hoogte in.

                          Uiteindelijk de 350D gekocht + kitlens + 2GB + tas..
                          Die tas werd na 1 maand al te klein voor men 2de lens.
                          Daarna kwam er de 550ex en sigma 28-70 2.8 en nu vind ik de 350D te klein voor deze 2 accesoires

                          Dan deze week maar een 20D gekocht en ik moet zeggen die ligt vele beter in de hand met een dikke lens en een dikke flits erop !

                          Maar dan is je budget ook al snel het dubbele
                          (ondertussen bericht gekregen dat men BGrip, batterij, 2GB kaart en rugzak zijn verzonden)
                          Jaaaaa, dit komt mij bekend voor en mss ook een heeeeeeleboel BDers
                          Dus goede raad is niet duur
                          Jos
                          www.picturelifestyle.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: spiegelreflex

                            Ik stem voor een tweedehands 10D!!!
                            Heel tevreden over mijn occasie van 750€, en zal nu wel voor minder te vinden zijn.
                            The bitterness of cheap quality remains, long after the sweetness of low price has gone.
                            Fuji XT-2 + .......

                            Comment


                            • #15
                              Re: spiegelreflex

                              Oorspronkelijk geplaatst door Stinky
                              En denk een paar keer meer na dan 1 keer

                              Ik ging in Juni een toestel kopen met een budget van 400euro... Toen zag ik de 300D en steeg het budget
                              Dan raden ze me de 350D aan ipv de 300D want die was nieuwer en koste toch maar x aantal euro meer. Daar ging men budget weer de hoogte in.

                              Uiteindelijk de 350D gekocht + kitlens + 2GB + tas..
                              Die tas werd na 1 maand al te klein voor men 2de lens.
                              Daarna kwam er de 550ex en sigma 28-70 2.8 en nu vind ik de 350D te klein voor deze 2 accesoires

                              Dan deze week maar een 20D gekocht en ik moet zeggen die ligt vele beter in de hand met een dikke lens en een dikke flits erop !

                              Maar dan is je budget ook al snel het dubbele
                              (ondertussen bericht gekregen dat men BGrip, batterij, 2GB kaart en rugzak zijn verzonden)
                              Dat heb ik nou nooit Ik ga tegenwoordig gelijk maar van het dubbele budget uit
                              Groeten,

                              Albert Jan

                              Website AJH
                              lidnummer: BD0371NL

                              Comment

                              Working...
                              X