Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony RX100II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony RX100II

    Zaterdag de Sony RX100II aangeschaft na heeeeel veel reviews en navraag te doen heb ik de knoop doorgehakt en deze gaan halen. Heb hem dan ook eens getest op een communifeestje de dag erna bij mooi weer!!!
    Wat een mooie resultaten kwamen eruit...ik heb al veel compacten gehad maar deze is toch wel meerdere strepen hoger van kwaliteit dan de rest! De Panasonic LX5 die we hebben trekt ook mooie beelden,maar deze zijn toch stukken mooier van kleur,ruis en scherpte....Je kan heel mooi foto's nemen met een mooie bokeh achtergrond en er zijn heel veel instellingen en voor geprogrameerde scene's zodat je wel een tijdje zoet bent met alles.
    De draairing vind ik persoonlijk een grote meerwaarde aan dit toestel,je kan deze mooi instellen naar hetgene je zelf wil. Ik heb er wel ineens een sony gripje bijgekocht en nu ligt hij nog beter in de hand dan ervoor!!
    Ik had eerst wat schrik omdat de groothoek maar begint vanaf 28mm maar uiteindelijk is dit op te lossen door een stapje achteruit te doen als het kan natuurlijk!!! Daarom brengen ze nu de nieuwe uit met 24mm groothoek maar vind deze nog net iets te duur.
    Kortom het is een prachtig toestel en ben er enorm tevreden mee!!! Kleine minpunten is het opladen via de camera zelf-Iets minder groothoek-batterijduur bij veel gebruik lcd maar deze wegen niet op tegen de plupunten van dit toestel
    -prachtige beeldkwaliteit ook bij low light!
    -enorm compact voor zo een grote sensor!
    -prachtig lcd-scherm en zelf bij fel zonlicht goed te zien. Deze kun je instellen op zonnig weer en dan licht het scherm heel goed op wel ten nadele van je batterij!!
    -Vele instelfunctie's voor elk wat wils
    -De automatische stand leverd al zeer goede foto's af!
    -Mooie JPEG beelden.
    -Mooie detail,kleur en contrast!
    Prachtig toestel dat mooie plaatjes zal opleveren in New York volgende week!!!
    Hier enkele vb van scherpte kleur bokeh!!













    een echte aanrader!!!!

    Grtz

    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

  • #2
    Re: Sony RX100II

    Proficiat, mooie foto's. Nog veel (foto)plezier met je aanwinst,
    Rudi

    Comment


    • #3
      Re: Sony RX100II

      Over de eerste versie beschik ik al meer dan 2 jaar, en die is al top!
      Succes verzekerd met dat kodakske!

      Comment


      • #4
        Re: Sony RX100II

        Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
        Kortom het is een prachtig toestel en ben er enorm tevreden mee!!!
        Je bent niet alleen ;-)
        Ivm lader: een extra lader is vrij gemakkelijk te vinden en niet zo duur.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: Sony RX100II

          @K-2 Weet je toevallig waar ze die verkopen? Had al gedacht aan extra batterij maar die kost eigenlijk wel veel als je die neemt van Sony zelf. Weet er iemand of er een alternatieve batterij bestaat bv van een ander merk zoals Hema

          Grtz
          Templar
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

          Comment


          • #6
            Re: Sony RX100II

            Beste welk geheugen kaartje gebruikt u bij dit toestel?
            Ik heb het toestel sony cyberschot rx100 de voorganger.

            Zelf film ik ook graag, en ik zou me een beter kaartje willen aanschaffen. Maar welk?

            Sandisk sdhc extreme pro, sandisk sdhc extreme of een ander kaartje?

            Want ik ken niet veel van schrijfsnelheid enz


            + ik ben ook op zoek naar extra lader

            Comment


            • #7
              Re: Sony RX100II

              Bij mij zit er een SanDisk ultra in met 30 mb/sec schrijfsnelheid. Van 16gb
              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

              Comment


              • #8
                Re: Sony RX100II

                Ik heb de lader voor mijn A7 gekocht bij mediamarkt,ik geloof voor iets van een 30 EU.Het aansluiten van de batterij vergt wel een beetje oefening,aangezien men 2 pinnetjes moet koppelen.De lader is van het merk iiquur.Vraag uitleg aan de verkoper ivm.het aansluiten.

                Comment


                • #9
                  Re: Sony RX100II

                  Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                  @K-2 Weet je toevallig waar ze die verkopen? Had al gedacht aan extra batterij maar die kost eigenlijk wel veel als je die neemt van Sony zelf. Weet er iemand of er een alternatieve batterij bestaat bv van een ander merk zoals Hema

                  Grtz
                  Templar
                  Ik kijk voor dat soort dingen kijk ik gewoonlijk op Amazon (.de/.fr/.it/.es/.co.uk).

                  Op .de zijn er bv. deze:
                  http://www.amazon.de/gp/product/B008...?ie=UTF8&psc=1
                  http://www.amazon.de/gp/product/B00E...?ie=UTF8&psc=1

                  Voor de prijs van een lader (of nog niet eens) heb je er twee batterijen bij. Kan je niet veel verkeerds mee doen, en die alternatieve batterijen hebben het bij mij tot nu toe altijd heel goed gedaan.
                  (De merken die ik heb, vind je hier in Europa niet. Ik heb ze telkens bij amazon.com besteld toen ik in de VS was: Halcyon en Wasabi, is allemaal vrij gelijkaardig.
                  De Wasabi's voor Nex heb ik al het meeste gebruikt. Doen het perfect, gaan even lang mee als de Sony's.)
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony RX100II

                    Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                    Zaterdag de Sony RX100II aangeschaft na heeeeel veel reviews en navraag te doen heb ik de knoop doorgehakt en deze gaan halen. Heb hem dan ook eens getest op een communifeestje de dag erna bij mooi weer!!!
                    Wat een mooie resultaten kwamen eruit...ik heb al veel compacten gehad maar deze is toch wel meerdere strepen hoger van kwaliteit dan de rest! De Panasonic LX5 die we hebben trekt ook mooie beelden,maar deze zijn toch stukken mooier van kleur,ruis en scherpte....Je kan heel mooi foto's nemen met een mooie bokeh achtergrond en er zijn heel veel instellingen en voor geprogrameerde scene's zodat je wel een tijdje zoet bent met alles.
                    De draairing vind ik persoonlijk een grote meerwaarde aan dit toestel,je kan deze mooi instellen naar hetgene je zelf wil. Ik heb er wel ineens een sony gripje bijgekocht en nu ligt hij nog beter in de hand dan ervoor!!
                    Ik had eerst wat schrik omdat de groothoek maar begint vanaf 28mm maar uiteindelijk is dit op te lossen door een stapje achteruit te doen als het kan natuurlijk!!! Daarom brengen ze nu de nieuwe uit met 24mm groothoek maar vind deze nog net iets te duur.
                    Kortom het is een prachtig toestel en ben er enorm tevreden mee!!! Kleine minpunten is het opladen via de camera zelf-Iets minder groothoek-batterijduur bij veel gebruik lcd maar deze wegen niet op tegen de plupunten van dit toestel
                    -prachtige beeldkwaliteit ook bij low light!
                    -enorm compact voor zo een grote sensor!
                    -prachtig lcd-scherm en zelf bij fel zonlicht goed te zien. Deze kun je instellen op zonnig weer en dan licht het scherm heel goed op wel ten nadele van je batterij!!
                    -Vele instelfunctie's voor elk wat wils
                    -De automatische stand leverd al zeer goede foto's af!
                    -Mooie JPEG beelden.
                    -Mooie detail,kleur en contrast!
                    Prachtig toestel dat mooie plaatjes zal opleveren in New York volgende week!!!
                    Hier enkele vb van scherpte kleur bokeh!!


                    een echte aanrader!!!!

                    Grtz

                    Templar
                    Ik kan dit enkel maar beamen !

                    In welke stand zijn deze foto's genomen ? Ik gebruik meestal de A-stand (Aperture) keuze ofwel automatisch (groen).
                    Heb al ondervonden dat in de automatische stand de foto's er beter uitkomen (zeker in tegenlicht situatie's) dan in de A-stand.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony RX100II

                      [QUOTE=@NN;Heb al ondervonden dat in de automatische stand de foto's er beter uitkomen (zeker in tegenlicht situatie's) dan in de A-stand.[/QUOTE]

                      Klopt helemaal!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony RX100II

                        Hehe,

                        Zit hier op een terrasje in Modena met mijn RX100 versie I tot zeer grote tevredenheid 😃. Het is zonder twijfel de beste compact die ik al gehad heb ...

                        Jaja

                        Verstuurd vanaf mijn LG-V500 met Tapatalk
                        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony RX100II

                          Ik heb ook een RX100II en supertevreden van. Heb er dit opzitten.
                          Momenteel is er terug een korting bij Beneficio Club en kan je deze voor 559 euro kopen.
                          Last edited by TBiRD; 21 mei 2014, 15:24.
                          Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sony RX100II

                            @NN De foto's zijn meestal in de automatische stand getrokken. Maar ook een paar in de 'A' stand. Is de autostand veel beter dan de manuele bediening of A stand. Of alleen bij zeer fel licht? Ik trek ook veel op de A diafragma voorkeuzestand.
                            @TBirRD ik heb er ook zo een grip opgezet en ook een screenprotector omdat ik precies vind dat het lcd-scherm nogal kras gevoelig is.

                            Grtz
                            Templar
                            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sony RX100II

                              Kan er me iemand zeggen hoe ik het beste de camera verbind met mijn smarthphone? Ik heb een Samsung S4 dus dat werkt op android!

                              Greetz

                              Templar
                              ps sorry voor dubbelpost!
                              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                              Comment

                              Working...
                              X