Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX 5N

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony NEX 5N

    Dag allemaal,

    heeft er iemand ervaring met de Sony NEX 5N .Mijn canon 450D is gestolen en denk er aan om nu deze camera te kopen. Men heeft me gezegd dat ik er ook mijn canonlenzen kan op gebruiken. Vooraleer ik toezeg wil ik toch graag eens de mening van jullie horen.

    Veel dank

  • #2
    Re: Sony NEX 5N

    Je zult een adapter nodig hebben om je lenzen te gebruiken op de e-vatting van de sony.
    Groeten Hervé.

    Comment


    • #3
      Re: Sony NEX 5N

      Ik dacht dat je dan manueel moet focussen en het diafragma moet je volopen gebruiken. Ofwel zijn er nieuwere adapters die wel volledige functionaliteit hebben, weet het niet precies.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: Sony NEX 5N

        Blijkbaar iets te snel geweest, het gaat toch, hier is de link.
        Af werkt blijkbaar niet heb ik net gelezen.
        Last edited by alex606; 27 april 2012, 22:03.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Sony NEX 5N

          Adapters zijn gemakkelijk te vinden, en goedkoop.

          http://www.benl.ebay.be/sch/i.html?_....c0.m270.l1313

          En blijkbaar zijn er dus ook al met AF.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: Sony NEX 5N

            Hey is niet omdat de adapter Af ondersrteund dat de Af zal slagen op de nex.
            Groeten Hervé.

            Comment


            • #7
              Re: Sony NEX 5N

              Mijn broer heeft een nex 5N, deze moet niet onder doen voor mijn eos 550D. Doet het ook goed in donkere situaties. Je gaat wel de zoeker missen denk ik.
              Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
              flickr

              Comment


              • #8
                Re: Sony NEX 5N

                Oorspronkelijk geplaatst door mvanhiel Bekijk bericht
                Dag allemaal,

                heeft er iemand ervaring met de Sony NEX 5N .Mijn canon 450D is gestolen en denk er aan om nu deze camera te kopen. Men heeft me gezegd dat ik er ook mijn canonlenzen kan op gebruiken. Vooraleer ik toezeg wil ik toch graag eens de mening van jullie horen.

                Veel dank
                5N is een zeer goede camera, maar vergeet het verhaal van eos lenzen erop te gebruiken (althans met behoud van de automatische funkties)
                Er zijn adapters, voor de Sony lenzen kan je zelfs de AF behouden, maar al de andere adapters zijn manueel, of meer experimenteel.
                Koop er gewoon de juiste lenzen bij in een kit , valt best mee in prijs.

                Comment


                • #9
                  Re: Sony NEX 5N

                  Oorspronkelijk geplaatst door mvanhiel Bekijk bericht
                  Dag allemaal,

                  heeft er iemand ervaring met de Sony NEX 5N .Mijn canon 450D is gestolen en denk er aan om nu deze camera te kopen. Men heeft me gezegd dat ik er ook mijn canonlenzen kan op gebruiken. Vooraleer ik toezeg wil ik toch graag eens de mening van jullie horen.

                  Veel dank
                  Waarom niet gewoon een 600D? Je hebt al lenzen van canon.
                  "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                  Comment

                  Working...
                  X