Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony H5, Canon Ixus 75 of Sony W55???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony H5, Canon Ixus 75 of Sony W55???

    Zoals andere forumleden zit ik met het probleem ivm de aanschaf van een compactje, maar dan voor mijn schoonvader. Nadat hij al een paar keer met mijn Sony DSC-S75 "gespeeld" heeft zou hij ook graag zelf een compactje willen hebben.

    Ik ben nu al in een paar winkels gaan rondzoeken en uitproberen en er zijn tot nu toe 2 toestellen die in aanmerking komen:
    De Canon Ixus 75 en de Sony W55. (voorkeur gaat uit naar de Canon).

    Enigste nadeel hieraan is dat ik met mijn Sony DSC-S75 ik al weinig in mijn handen had, maar hier heb je echt zo goed als niets meer vast (mijn GSM is zelfs groter), maar goed, daarom noemen ze die dingen ook compactjes zeker

    Om de keuze nog moeilijker te maken heb ik nu de kans om een zes maand oude Sony H5 aan te kopen voor 200 euro. Nadeel hieraan is dat op de gewone AA batterijen werkt...

    Is deze aankoop te overwegen of zou ik toch voor de Ixus 75 gaan?
    Nikon D80 / Sony DSC-H5

  • #2
    Re: Sony H5, Canon Ixus 75 of Sony W55???

    Oorspronkelijk geplaatst door Steven_V Bekijk bericht
    Om de keuze nog moeilijker te maken heb ik nu de kans om een zes maand oude Sony H5 aan te kopen voor 200 euro. Nadeel hieraan is dat op de gewone AA batterijen werkt...

    Is deze aankoop te overwegen of zou ik toch voor de Ixus 75 gaan?
    Een vriend heeft een W55 en is daar zeer tevreden mee.
    Zelf vind ik deze ook al te klein en daardoor soms onhandig in gebruik.

    Werken op AA-batterijen vind ik persoonlijk een voordeel. Deze zijn ook in herlaadbare versie te krijgen, kosten twee keer niks en zijn overal te koop als je een keer plat valt.

    Ik zou de uiteindelijke gebruiker een keer meenemen naar de winkel om die dingen eens vast te nemen. Mogelijk vind hij de Ixus een topper, maar het kan ook zijn dat hij deze eveneens te klein vindt...
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment

    Working...
    X