Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Full Frame topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony Full Frame topic

    Blijkbaar komt er een Sony a850, naast de al bekende benamingen a500/a550: Dyxum a850 topic.

    Buiten deze (al dan niet toevallige) lek van de benaming op een Sony website is er voorlopig nog geen nieuws .
    De lancering zal zoals gewoonlijk wel iets voor september/oktober worden zeker...
    Last edited by zunoel; 30 november 2010, 11:02. Reden: titel
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

  • #2
    Re: Sony a850

    ik had het gisteren al gelezen, maar ik stel toch echt mijn vraagtekens bij de schrijver van die thread op dyxum..

    maar goed, we wachten geduldig af..

    Comment


    • #3
      Re: Sony a850

      Ook gezien... op mijn whishlist staat een FF 16Mp met beestige hoge ISO prestasties en ingbouwde grip.

      verder: géén video, géén liveview om de zaak niet te duur te maken. Ingebouwde flitser mag er ook af

      Zou dit de A850 zijn?

      G
      fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
      Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

      Comment


      • #4
        Re: Sony a850

        Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
        Ook gezien... op mijn whishlist staat een FF 16Mp met beestige hoge ISO prestasties en ingbouwde grip.

        verder: géén video, géén liveview om de zaak niet te duur te maken. Ingebouwde flitser mag er ook af

        Zou dit de A850 zijn?

        G
        idem hier.. zou mijn droomtoestel zijn!

        Comment


        • #5
          Re: Sony a850

          Ik ben al tevreden met een A500/A550 met wat minder ruis dan mijn A200 en AF micro adjustments.
          about.me/stijnv

          Comment


          • #6
            Re: Sony a850

            Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
            Ook gezien... op mijn whishlist staat een FF 16Mp met beestige hoge ISO prestasties en ingbouwde grip.

            verder: géén video, géén liveview om de zaak niet te duur te maken. Ingebouwde flitser mag er ook af

            Zou dit de A850 zijn?

            G
            Persoonlijk denk ik dat deze a850 eerder een nieuw APS-C topmodel zal zijn met bouw, functionaliteit en prestaties die in de pro-markt verwacht worden (~ D300x).

            De a900 is eigenlijk al vrij "basis" en niet al te duur als je het met andere FF's vergelijkt. Een FF-model eronder zou vooral de verkoop van de a900 ondermijnen...
            Als er al een FF bij komt, dan denk ik dat het eerder een stap naar boven ipv naar beneden zal zijn.

            En daarnaast heb je het feit dat de a700 eigenlijk al "discontinued" is.
            Een nieuwe top-APS-C en een nieuw midden-gamma a500-a550 lijkt me dus niet onlogisch. a550 en a850 kunnen de behoeften van de huidige a700-klant opvangen: of een stap omhoog, of misschien een (klein) stapje omlaag vermoed ik.
            Daarna kan er dan eventueel wel weer een semi-pro a730 of zo komen, maar daar is dan toch weer iets meer tijd voor.

            Soit, we zien wel. Een glazen bol heeft toch niemand.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: Sony a850

              Sony Alpha 850 handleiding gelekt: zie engadget.

              Lijkt een goedkopere variant van de A900 te gaan worden.
              about.me/stijnv

              Comment


              • #8
                Re: Sony a850

                ook gezien... blijkbaar doet Sony dit jaar een downgrade van de modellen om in de toekomst met zwaardere kanonnen naar buiten te komen.

                Een nog goedkopere FF? Kan wel, maar dan wil ik daarvan eerst wat resultaten zien en géén gekleurde reviews op allerhande websites.

                G
                fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                Comment


                • #9
                  Re: Sony a850

                  Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
                  Sony Alpha 850 handleiding gelekt: zie engadget.

                  Lijkt een goedkopere variant van de A900 te gaan worden.
                  Stel dat die a850 bv. een kwart minder kost dan de a900; en de enige toegevingen zijn 3fps en 98% ipv 100% viewfinder...
                  De a900 kost nu ongeveer €2000 bij Digitalstreet. In een nieuwe "bijna-a900" voor €1500-1600 zullen er wel geïnteresseerd zijn, denk ik .
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony a850

                    Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                    Stel dat die a850 bv. een kwart minder kost dan de a900; en de enige toegevingen zijn 3fps en 98% ipv 100% viewfinder...
                    De a900 kost nu ongeveer €2000 bij Digitalstreet. In een nieuwe "bijna-a900" voor €1500-1600 zullen er wel geïnteresseerd zijn, denk ik .
                    Als ik mij niet vergis stond de A900 ook 2000euro in de Saturn op de Meir Saturn is zotte dingen bezig

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony a850

                      Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                      Stel dat die a850 bv. een kwart minder kost dan de a900; en de enige toegevingen zijn 3fps en 98% ipv 100% viewfinder...
                      De a900 kost nu ongeveer €2000 bij Digitalstreet. In een nieuwe "bijna-a900" voor €1500-1600 zullen er wel geïnteresseerd zijn, denk ik .
                      Zou goed zijn voor iedereen denk ik die full frame wil.
                      Eindelijk gaan er prijsgewijs wat detsen gegeven worden in het FF landschap.
                      Mss komt ie zelf onder de D300s.

                      Alles boven de 2000 euro is gewoon teveel voor een digitaal toestel, paar jaar later is het waardeloos.
                      http://aljocha.tumblr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony a850

                        http://www.dpreview.com/news/0908/09082705sonya850.asp

                        Review luminous landscape :
                        "As you've read in the headline, the Sony A850 is going to sell in the US for around $2,000. This undercuts the 5D MKII and A900 by some $700, or 25%.
                        The question then becomes – what are the compromises that Sony has had to make to lower the price? The answer, as we'll see, is very, very little.
                        The A850 will be available in most markets in September. "

                        Review imaging resource
                        Last edited by K-2; 27 augustus 2009, 15:30.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony a850

                          zoals reeds was uitgelekt een goedkopere A900, met een betaalbaar 28-75 F2,8 lens.
                          waarschijnlijk een upgrade (sam) van de legendarische tamron/KM 28-75 F 2,8.
                          een gok of een wens: 2200 euro met 28-75
                          gelukkig is er niet geprult aan de beeldkwaliteit.
                          de technische verschillen zijn heel klein dus de prijs zal het verschil moeten maken.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sony a850

                            En dit is nog over de lens die het FF-pakket met standaardzoom heel betaalbaar moet gaan houden :
                            http://www.dpreview.com/news/0908/09...mm75mmlens.asp

                            Of je gok al van bij de lancering realiteit zal zijn, durf ik nog wel even aan te twijfelen, maar na een paar maanden, als het nieuwe er weer wat vanaf is, zou dat wel moeten lukken hé .
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sony a850

                              jammer van de 24 megapixels.. ik persoonlijk had liever een FF gezien met 12 tot 15 Mp gezien... (beetje a la nikon d700 of 5dMKII)

                              ben dus erg benieuwd naar de ruiseigenschappen op hogere iso....

                              (het design vind ik btw afschuwelijk lelijk..vooral dat hoekige stuk rond het pentaprisma, even lelijk als met de a900, zitten er geen designers meer in japan, of hoe zit het nou?)

                              ben teleurgesteld....

                              ben benieuwd of deze camera zich zal kunnen meten met de 5DmkII of de D700....

                              zou graag mijn volgende camera FF willen hebben, maar ik vrees dat het geen sony zal zijn..jammer....

                              groetjes, Alex!

                              Comment

                              Working...
                              X