Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Sony] Flits Sony Alpha 550

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Sony] Flits Sony Alpha 550

    Sinds gisteren in het bezit van een tweedehands, 10 maand oude A550 in perfece staat, mijn eerste SLR.
    Vlug eens een en ander uitgeprobeerd tijdens toneelrepetitie gisterenavond. Voor het eerst in mijn leven eens aan een lens gedraaid.
    Wat me opviel: zoals het hoort razendsnelle foto's als je de "interne" flits niet gebruikt, maar wel een vertraging van een kleine seconde tussen afdrukken en effectief foto nemen bij het gebruik van de flits. Net alsof hij moet opladen (nochtans batterij aan +60 %). Ik maakte gebruik van de 18-55 kitlens.
    Ok, ik weet dat het met dergelijke toestellen niet echt de bedoeling is om de flits nog te gebruiken zoals bij een compact, maar vraag me toch af of dit een gewone vertraging is die je ook bij gelijkaardige modellen van andere merken vindt?
    Voor de rest: neig masjien

  • #2
    Re: [Sony] Flits Sony Alpha 550

    rode ogen reductie staat aan of 2de gordijn.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: [Sony] Flits Sony Alpha 550

      Heb de flits net zelf eens getest met mijn 550 is hier ook zo 1/2 sec tussen de foto's
      komt door dat de flits moet opladen .
      Als ik er mijn extern flitser op zet kan ik makkelijk 5 foto's per sec maken .
      Nex 5N met 16 mm , 18/200 en 50mm f0,95 en A77 en A900 met glas van 12 tot 600 mm van f0,95 tot ...

      Comment


      • #4
        Re: [Sony] Flits Sony Alpha 550

        Oorspronkelijk geplaatst door JR. Bekijk bericht
        Heb de flits net zelf eens getest met mijn 550 is hier ook zo 1/2 sec tussen de foto's
        komt door dat de flits moet opladen .
        Als ik er mijn extern flitser op zet kan ik makkelijk 5 foto's per sec maken .
        Jij spreekt over wachttijd tussen foto's, SergeV spreekt over wachttijd tot de foto daadwerkelijk genomen is na afdrukken

        Ik volg hjanssen

        Comment


        • #5
          Re: [Sony] Flits Sony Alpha 550

          Inderdaad, de rode ogen reductie stond aan. Ok, thx, nu weet ik al een oorzaak.

          Comment


          • #6
            Re: [Sony] Flits Sony Alpha 550

            Oorspronkelijk geplaatst door SergeV Bekijk bericht
            Inderdaad, de rode ogen reductie stond aan. Ok, thx, nu weet ik al een oorzaak.
            dat moet je eigenlijk nooit aanzetten; als je al last hebt van rode ogen (wat met de ingebouwde flits wel voorkomt), dan is het een fluitje van een cent om dat weg te werken met eender welke software (zelfs met PMB gaat dit heel vlot)


            NB: ik denk dat er een foutje in jouw lenzen-arsenaal geslopen is....
            Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

            Comment


            • #7
              Re: [Sony] Flits Sony Alpha 550

              Oorspronkelijk geplaatst door Sony63 Bekijk bericht
              NB: ik denk dat er een foutje in jouw lenzen-arsenaal geslopen is....
              Oeps ... heel juist! Die fotografen hier hebben duidelijk allemaal arendsogen.

              Comment

              Working...
              X