Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony F717 of F828

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony F717 of F828

    hello,
    Ooit (lang lang geleden) had ik een oude analoge camere (slr) maar toen die overleed was het mij het geld niet meer waard...
    Maar ik heb een tijd geleden een oude olympus (1.3mp) van iemand gekregen en kreeg opnieuw de smaak te pakken
    Ma dien olympus is dus echt maar basic en zocht iets anders
    dus na een tijdje zoeken werd ik zowat aangetrokken door het design, mogenlijkheden en de kwaliteit van de Sony F717, maar nu las ik dus dat binnenkort een 828 gaat uitkomen met nog een paar functie's extra...
    Nu gaat het er mij om of die nieuwe functies het extra geld waard zouden zijn voor de middelmatige hobbymens

    in mijn ogen is het voordeel van de 828:
    *goedkoper geheugen mogenlijk
    *manuele zoom
    *groter analoge zoom
    *meer instelmogelijkheden (maar ga ik die gebruiken?)

    maar dan heb je de 717:
    *heeft zich al bewezen

    maar dan vraag ik me nog af of het vermoedelijk prijsverschil van rond de 400€ de 828 echt wel waard is? (er natuurlijk vanuitgaande dat de fotokwaliteit toppie is hé)
    En natuurlijk... wanneer zou de 828 eigenlijk uitkomen, want dan zal de 717 (die ze blijven produceren) nog goedkoper worden...
    Ik hoop dat jullie meningen mijn keuze kunnen ophelderen
    Dank bij voorbaat

  • #2
    Zelf heb ik een 717 en ben daar heel tevreden over....
    Op het moment dat er sprake was van de 828 kwam het water mij in de mond...
    maar 8 megapixel is nu echt niet nodig (langere tijd om foto's in te laden in PC, tragere
    verwerking in bewerkingprogramma's, minder opnames op een geheugenkaart, gewicht enzv. )
    Eigenlijk is het belangrijkste voor mij het zoombereik van de 828 (meer groothoek) en de
    programshift mogelijkheid alsook een nog betere zoeker (meer pixels).
    'k zal eerst wachten op een paar reviews en als ik m'n 717 aan een goede prijs kan kwijt geraken dan ga ik er nog eens over nadenken......maar het kan ook gebeuren dat ik mischien een D-300 koop daar ik nog 3 Canon lenzen bezit...
    daVinci
    www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

    Comment


    • #3
      Hallo,

      Misschien interessant ...
      Op 12 september wordt de nieuwe Sony 828 in België voorgesteld.
      De vertegenwoordigster van Sony heeft ons beloofd dat we de week voordien de 828 mogen uittesten.
      En nu maar hopen dat ze woord houdt!

      Jaja
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

      Comment


      • #4
        Originally posted by jaja
        Hallo,

        Misschien interessant ...
        Op 12 september wordt de nieuwe Sony 828 in België voorgesteld.
        De vertegenwoordigster van Sony heeft ons beloofd dat we de week voordien de 828 mogen uittesten.
        En nu maar hopen dat ze woord houdt!

        Jaja
        ..en als je hulp nodig hebt....zend maar een mailtje....
        daVinci
        www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

        Comment


        • #5
          Originally posted by jaja
          Hallo,

          Misschien interessant ...
          Op 12 september wordt de nieuwe Sony 828 in België voorgesteld.
          De vertegenwoordigster van Sony heeft ons beloofd dat we de week voordien de 828 mogen uittesten.
          En nu maar hopen dat ze woord houdt!

          Jaja
          Dat is geweldig nieuws
          Ik kijk er al naar uit!


          Comment


          • #6
            Heb op dit moment de Sony DSC F717 en ben er uitermate tevreden mee. Ik ben dan ook geenzins van plan om een andere camera te kopen. De 828 is welliswaar een mooie camera , maar waar ik een beetje tegenop zie is het volgende :

            De ontwikkeling van de digitale fotografie gaat erg snel op dit moment. Wat je vandaag koopt is bij wijze van spreken volgende week al weer oud. Als de 828 eenmaal uit is , zal er vanzelf weer een opvolger komen met nog meer mogelijkheden. Op deze manier blijf je op een gegeven moment kopen. Als je genoeg geld op de bank hebt is dat ook helemaal geen probleem , maar ik ben helaas niet in die positie

            Daarom hou ik het bij de F717 , die is voor het doel waar ik hem voor wil gebruiken prima ....Ik kan er mooie foto´s mee maken , en dat is voor mij persoonlijk de hoofdzaak.

            Misschien dat anderen er anders over denken , dat mag natuurlijk , maar dit is mijn mening

            Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
            Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

            Comment


            • #7
              Ja Hans,daar heb je gelijk in.Mijn bankrekening laat dit ook niet toe.Mijn F717 is van begin mei daar verlies je ook al serieus op de aankoopprijs als ik die in december zou verkopen.Natuurlijk krijg ik ook de kriebels,ik zal mij ook moeten in houden.
              Mijn broer stuurde me daar juist nog een duitse website,daar staat onze F717 wel goed koper.
              http://www.preistrend.de/suchen.php3?keyword=none&kat=15474&q=9
              mvg FrançoisVM
              Canon 7D

              Comment


              • #8
                in mijn ogen is het voordeel van de 828:
                *goedkoper geheugen mogenlijk
                *manuele zoom
                *groter analoge zoom
                *meer instelmogelijkheden (maar ga ik die gebruiken?)
                goedkoper geheugen, heel belangrijk, die sony memory sticks zijn belschaelijk duur en je zult verschieten hoeveel MB (Gb) je op een dag kan doortrekkenmet zo'n toestel.

                kwestie van die instelmogelijkheden, of je die gaat gebruiken, voor je het weet gebruik je ze, zo gaat dat nu eenmaal, in het begin ziet het er allemaal een beetje omslachtig uit maar na verloop van tijd speel je ermee.

                ook zou ik nu zeker voor die nieuwe 828 gaan, 't nieuw model is uit dus koop je toch geen oud model, tenzij je natuurlijk een superkoopje kan doen.
                visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                Comment


                • #9
                  Originally posted by dhi001
                  Ja Hans,daar heb je gelijk in.Mijn bankrekening laat dit ook niet toe.Mijn F717 is van begin mei daar verlies je ook al serieus op de aankoopprijs als ik die in december zou verkopen.Natuurlijk krijg ik ook de kriebels,ik zal mij ook moeten in houden.
                  Mijn broer stuurde me daar juist nog een duitse website,daar staat onze F717 wel goed koper.
                  http://www.preistrend.de/suchen.php3?keyword=none&kat=15474&q=9
                  Daar is ie inderdaad flink goedkoper dan wat ik ervoor betaald heb. Maar op het moment dat ik mijn camera kocht , was het bij mij nog niet opgekomen om hem in het buitenland te kopen , zo groen als ik was Maar goed , we dwalen een beetje af ... wil niet al te off-topic hier worden , dus laat ik het hierbij Leuke site trouwens , alleen jammer van die pop-up die niet weg wil
                  Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                  Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by daVinci
                    Originally posted by jaja
                    Hallo,

                    Misschien interessant ...
                    Op 12 september wordt de nieuwe Sony 828 in België voorgesteld.
                    De vertegenwoordigster van Sony heeft ons beloofd dat we de week voordien de 828 mogen uittesten.
                    En nu maar hopen dat ze woord houdt!

                    Jaja
                    ..en als je hulp nodig hebt....zend maar een mailtje....
                    Hulp met die vertegenwoordigster of met het testen van de 828???

                    Ik zie de 828 wel zitten ivm de breedhoek.Dat heb je zo vaak nodig.
                    De 8MB vind ik (op die enkele uitzondering na) niet nodig.De 5MB van de 717 zijn voldoende.Hans (= HB2003) heeft gelijk met wat hij zegt.
                    Of die prijzen erg fel gaan zakken voor de 717 weet ik niet.Ik denk niet dat alle kopers van een nieuwe Sony in de toekomst voor de 828 zullen gaan.Zoals ik net zei: 8MB heb je eigenlijk voor niks nodig en de 717 zal zeker een publiek blijven aanspreken.
                    En die prijzen op bepaalde Duitse sites zijn niet altijd wat ze lijken.Ofwel leveren ze niet in België ofwel moet je op voorhand het volledige bedrag betalen en zit je in mijn ogen toch met een risico want je kent die firma's niet en hebt eigenlijk niks in je handen.
                    Als je in Duitsland koopt moet je de goederen zelf kunnen gaan afhalen en daar zelf betalen.
                    Danny's Photosite

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by jaja
                      Hallo,

                      Misschien interessant ...
                      Op 12 september wordt de nieuwe Sony 828 in België voorgesteld.
                      De vertegenwoordigster van Sony heeft ons beloofd dat we de week voordien de 828 mogen uittesten.
                      En nu maar hopen dat ze woord houdt!

                      Jaja
                      Hallo Jaja,

                      Stap in de car en ga even naar de Ifa, kun je er de hele week mee spelen. Vaaf 29 Augustus 2003.

                      Introduktieprijs in Belgie 1148,- Euro voor de versie met een 256 MB Professional kaart.
                      Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                      Comment


                      • #12
                        Hallo Otto,

                        Neen, dank je - ik wil hem thuis zelf op m'n gemak kunnen testen ...

                        Jaja

                        Originally posted by Otto Knap
                        Originally posted by jaja
                        Hallo,

                        Misschien interessant ...
                        Op 12 september wordt de nieuwe Sony 828 in België voorgesteld.
                        De vertegenwoordigster van Sony heeft ons beloofd dat we de week voordien de 828 mogen uittesten.
                        En nu maar hopen dat ze woord houdt!

                        Jaja
                        Hallo Jaja,

                        Stap in de car en ga even naar de Ifa, kun je er de hele week mee spelen. Vaaf 29 Augustus 2003.

                        Introduktieprijs in Belgie 1148,- Euro voor de versie met een 256 MB Professional kaart.
                        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                        Comment


                        • #13
                          Vergeten jullie de Minolta A1 niet ?

                          Ludovic P.
                          EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
                          BD0118BE

                          Comment


                          • #14
                            Hallo Igor,

                            Minolta is spijtig genoeg niet zo "vrijgevig" als andere merken .

                            Jaja

                            Originally posted by igor
                            Vergeten jullie de Minolta A1 niet ?

                            Ludovic P.
                            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by jaja
                              Hallo Igor,

                              Minolta is spijtig genoeg niet zo "vrijgevig" als andere merken .

                              Jaja

                              Dom, dom, dom (van Minolta).

                              Ludovic P.
                              EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
                              BD0118BE

                              Comment

                              Working...
                              X