Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony DSC-HX100V welke geheugenkaarten kiezen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony DSC-HX100V welke geheugenkaarten kiezen

    Ik heb dit toestel, Sony DSC-HX100V, 2 dagen en heb me een SDHC geheugenkaartje gekocht van 4 GB class10 (SanDisk).
    Ik zou me nog een kaartje willen aanschaffen maar dan een 16 of 32 GB maar nu twijfel ik of ik opnieuw een class 10 (30 MB/s) zou kopen of toch eerder voor class 6 of 4 zou gaan wat natuurlijk een duit scheelt.
    En daarom vraag ik jullie, eigenaars en kenners, met welke geheugenkaartjes (class) werken jullie en zijn ze snel genoeg (zeker voor video).

    Alvast van harte dank en review volgt over enkele weken maar ben nu alvast onder de indruk.
    Rob
    Groetjes Rob

  • #2
    Re: Sony DSC-HX100V welke geheugenkaarten kiezen

    Ik heb er eentje van 16GB van class 6 van 20 MB/s (sandisk ultra SDHC) en dat is toch geen probleem.
    Denk dat class 10 echt niet nodig is....

    Comment


    • #3
      Re: Sony DSC-HX100V welke geheugenkaarten kiezen

      Hier een 16GB CLASS4 en geen enkel probleem. Video op de hoogste kwaliteit schrijft probleemloos weg!

      Comment


      • #4
        Re: Sony DSC-HX100V welke geheugenkaarten kiezen

        Het "class" getal is vrees ik niet erg veelzeggend (meer?)
        Als ik me niet vergis heeft bijvoorbeeld SanDisk kaartjes van dezelfde class maar met
        een verschillende snelheid in MB/s, 20 en 30MB/s

        Comment


        • #5
          Re: Sony DSC-HX100V welke geheugenkaarten kiezen

          Voor mijn A550 heb ik een class 6 en class 10. Buffer clearing time bij 7fps is 10sec. na 14frames, met beide kaarten. Dus in de camera geen verschil, wel bij het opladen naar de PC.

          Maar er zijn wel degelijk camera's die voordeel hebben bij hogere snelheden, bij de A77 is de buffer clearing time veel korter met de laatste nieuwe UHS-I kaarten.
          Last edited by alex606; 8 oktober 2011, 18:29.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: Sony DSC-HX100V welke geheugenkaarten kiezen

            Als ik kan kiezen tussen een sandisk sd extreme 3 klasse 6 8gb voor 34,99 euro en een sandisk sd extreme klasse 10 8gb voor 37,99 euro voor mijn Sony-HX100V, welke zou ik dan best kiezen? Of komt het allebei op hetzelfde neer?
            Dank u bij voorbaat voor de info!
            Canon

            Comment

            Working...
            X