Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony DSC-F707 en externe flash

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony DSC-F707 en externe flash

    ok, we hebben het volgende probleem.
    We hebben een Sony DSC-F707 om onze digitale fotos te trekken voor ons drukwerken. Nu hebben we pas 2 externe flashlampen erbij gekocht om de fotos wat duidelijker te maken. Maar we zitten met een syncronisatie probleem. Van op het moment dat we de foto nemen gaan de externe flashes op het foute moment. We hebben het getest, en het klopt inderdaad. Een foto genomen met of zonder externe flash is juist hetzelfde. We hebben zelfs al geprobeerd een foto van de flash te nemen. Normaal zouden we dan vanzelfspreken een grote witte vlek moeten hebben, maar we zien mooi de lamp zitten, wat dus duidelijk wijst op een foute syncronisatie.
    Op de lampen staat dus een fotocel die het flitssignaal van de camera opvangt. Maar dit blijkt dus niet te lukken.
    We hebben al naar sony zelf gebeld, met de vraag of er geen syncro-kabel of iets dergelijks beschikbaar is maar die hebben geen concrete oplossing.. Iemand die weet waarover ik spreek en een oplossing heeft?

    dank bij voorbaat

    <font size="1" color="darkgray">Edited by - AsTrA_G on 20 March 2002 17:14:15</font>

  • #2
    Op het werk gebruik ik 2 Visatec flitsen met een IR-trigger op camera (Olympus E-10) (om "draadloos" de 2 externe flitsen te doen werken) en dit gaat prima, waarom op de F-707 niet heb ik niet direkt een antwoord. Zeker moet de "pré-flits" (tegen het rode ogen effect) uitgeschakeld worden.
    MVG
    Vince



    Edited by - vince on 20 March 2002 19:08:33
    daVinci
    www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

    Comment


    • #3
      De Canon toestellen hebben hetzelfde probleem met een slave flits. Het wordt veroorzaakt door de E-TTL pre-flash die net voor de hoofdflash afgevuurd wordt om de flitsintensiteit te bepalen.

      Bij de Canons kan het opgelost worden door de pre-flash manueel te laten afgaan (flash exposure lock AE/FE knopje). De slave flitsers gaan dan mee af, maar als je daarna even wacht om de eigenlijke foto te nemen zijn die wel terug paraat.
      Een andere oplossing is door de camera in full manual mode M te zetten waarbij E-TTL wordt uitgeschakeld en er dus maar 1 flits is.

      Hopelijk werkt het bij de 707 op een gelijkaardige manier...

      mvg,
      Bob
      [ http://photos.explore.be/ ]
      mvg,
      Bob

      Comment


      • #4
        Op deze site gaan al je flits wensen in vervulling: http://www.metz.de/1_metz_2000/m_pages_deutsch/4_mecablitz/m_mb_produkte/m_print__34_CS-2_digita.html

        Groetjes,
        Willem


        Deze flitser kan met alle soorten camera's omgaan en heeft uitstekende beoordelingen in de 'vakliteratuur'. Ik ben al vast aan het sparen...



        Edited by - Willem on 20 March 2002 21:23:06
        Canon EOS 20D 2,5-50 1,8-50 17-40L 24-105L 70-200L ex1,4
        http://www.xs4all.nl/~wvdburgh Updated: 3 januari 2003. Onderwater dia’s gedigitaliseerd.

        Comment


        • #5
          Zorg gewoon voor voldoende extra verlichting en vergeet de flash. Sony sucks met flash.

          Toch houd ik van mijn beide Sony's, maar flitsen is en blijft een delict.

          Gebruik gewoon, wat je wilt, als extra lichtbron, doe een white balance en je hebt wat je wilt, maar flitsen is gewoonweg een echte puinhoop.

          jacques

          Comment


          • #6
            voor ik m'n S-75 kocht heb ik zowel de Nikon 950, G-1, Olympus "'k weet nie meer" en Sony P1 getest en flits op die S-75 was wel de beste en sterkste van allemaal...
            Nu, dat is bijna een jaar geleden en evolutie staat niet stil en er zullen nu wel betere bestaan...

            daVinci
            www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

            Comment


            • #7
              Heb je de VHL-F1000 niet? Dat ding spuit echt een bakkie licht naar buiten hoor... en het voordeel is dat de VHL-F1000 _GEEN_ preflash doet. En daarmee een makkelijke maar toch ietwat dure trigger/oplossing wordt voor het Preflash gebeuren te omzeilen.

              Comment

              Working...
              X