Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony DSC 828 vs. Canon 300-D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony DSC 828 vs. Canon 300-D

    Hallo allen.
    Afgelopen week m'n DSC F-505V verkocht.
    Nu wordt het tijd voor iets nieuws dus.
    Ik zit enorm te twijfelen tussen de nieuwe cybershot van Sony en de Canon 300-D.
    Ik vond de Cybershot altijd handig met die kantelbare lens.
    Een nadeel vond ik dat wanneer je een foto maakt in een wat donkere kamer dat het maar gissen is waar je een foto van maakt.
    De nieuwe Cybershot zal dat probleem niet meer hebben met dat Night-Vision gebeuren.
    Hoe zit dat met de Canon?
    Een minpunt van de nieuwe Cybershot zou de kleine CCD wezen. Canon heeft een gotere CCD, grotere ISO waarden en de sluitertijd zou ook langer moeten wezen.
    Kortom, in mijn opinie is de Canon interessanter.
    Wie deelt deze mening, of wie heeft nog meer voor of nadelen van deze toestellen.
    Ik heb al diverse sites bekeken met reviews van deze toestellen, maar het maakt de keus er niet makkelijker op.
    Rini.

  • #2
    Ik heb het vergelijk ook gemaakt en heb me de F828 deze ochtend besteld.
    Niet dat de 300D slecht is,neen,ik hou niet van dat lenzengesleur en verkies het gebruiksgemak van de 828.Maar dat is een persoonlijke keuze.
    En dat nadeel van niet weten in een donkere kamer wat je trekt is al lang verleden tijd.Een voordeel van de Sony's is net dat je zowat in alle omstandigheden nog knappe foto's kan trekken.Met mijn 717 trok je al mooie kleurenfoto's in donkere omstandigheden met de nightshotmodus (dit gekoppeld aan de Carl Zeisslens met F2.0)Veel gebruiksgemak dus.
    Danny's Photosite

    Comment


    • #3
      Heu jongens, maar ge gaat toch geen speelgoed zoals de f828 vergelijken met een dlsr..... dat is meer dan appelen met peren vergelijken !

      de f828 is geen slechte point and shoot camera, maar alle die vergelijking met een dlsr trekken, dat vindt ik toch wat overroepen...;
      To make your dreams come true, wake up

      Comment


      • #4
        Originally posted by jdm
        Heu jongens, maar ge gaat toch geen speelgoed zoals de f828 vergelijken met een dlsr..... dat is meer dan appelen met peren vergelijken !

        de f828 is geen slechte point and shoot camera, maar alle die vergelijking met een dlsr trekken, dat vindt ik toch wat overroepen...;
        Daar is niks overroepen aan.Gewoon een keuze die je maakt.Ze vallen in dezelfde prijsklasse en hebben beide voor- en nadelen.
        Ga jij het verschil zien als je de foto's van beide toestellen bekijkt?Ik betwijfel het.En je zal al zeer goede lenzen moeten kopen en dus veel geld spenderen.

        Natuurlijk zal de 828 meer ruis hebben op hogere ISO dan de 300D...maar met die erg lichtgevoelige F2.0 lens moet men niet zo vlug hogere ISO-waarden gebruiken.
        Danny's Photosite

        Comment


        • #5
          Originally posted by jdm
          Heu jongens, maar ge gaat toch geen speelgoed zoals de f828 vergelijken met een dlsr..... dat is meer dan appelen met peren vergelijken !

          de f828 is geen slechte point and shoot camera, maar alle die vergelijking met een dlsr trekken, dat vindt ik toch wat overroepen...;
          Amai m'n oren, 't zijn inderdaad 2 totaal verschillende toestellen, maar om een Sony 828 al speelgoed en een point and shoot camera te gaan noemen, is in mijn ogen nu toch wel meer dan overdreven.

          Buiten het feit dat je de lenzen kan wisselen zullen er niet zo bijster veel zaken zijn die de Canon meer/beter kan dan de Sony. Trouwens, wat doe je met 8.000.000 pixels, een F2.0 lens, ...?

          Ik begin een beetje de indruk te krijgen dat een aantal mensen hier een zo duur mogelijk toestel willen omdat ze denken dat ze daardoor betere foto's gaan maken.

          'k Zou zelf uiteraard ook veel liever een DSLR hebben maar ik ben zeer tevreden van mijn D7i en hoef niet zonodig enkele duizenden euro op tafel te leggen om leuke foto's te trekken. 't Is al vele malen gezegd, maar ik herhaal het toch nog graag even: Niet het toestel is belangrijk, maar de man/vrouw achter de camera!

          Zmoke, toch nog effe positief afsluiten. Wat de kleinere ccd betreft, zou ik me echt geen zorgen maken. Wat de sluitertijden en ISO-waarden betreft is er inderdaad een verschil, maar is dit het prijsverschil waard?

          Arne

          http://www.arnesmeets.tk

          Comment


          • #6
            Originally posted by asmeets
            Zmoke, toch nog effe positief afsluiten. Wat de kleinere ccd betreft, zou ik me echt geen zorgen maken. Wat de sluitertijden en ISO-waarden betreft is er inderdaad een verschil, maar is dit het prijsverschil waard?
            Doorgaans betaalt dat verschil zichzelf terug in lage noise levels op een DSLR. Het fysieke formaat van de sensor heeft nu eenmaal zijn gevolgen. Maar niet alles spreekt in het voordeel van de "grote jongen".
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

            Comment


            • #7
              Originally posted by asmeets
              Originally posted by jdm
              Heu jongens, maar ge gaat toch geen speelgoed zoals de f828 vergelijken met een dlsr..... dat is meer dan appelen met peren vergelijken !

              de f828 is geen slechte point and shoot camera, maar alle die vergelijking met een dlsr trekken, dat vindt ik toch wat overroepen...;
              Amai m'n oren, 't zijn inderdaad 2 totaal verschillende toestellen, maar om een Sony 828 al speelgoed en een point and shoot camera te gaan noemen, is in mijn ogen nu toch wel meer dan overdreven.

              Buiten het feit dat je de lenzen kan wisselen zullen er niet zo bijster veel zaken zijn die de Canon meer/beter kan dan de Sony. Trouwens, wat doe je met 8.000.000 pixels, een F2.0 lens, ...?

              Ik begin een beetje de indruk te krijgen dat een aantal mensen hier een zo duur mogelijk toestel willen omdat ze denken dat ze daardoor betere foto's gaan maken.

              'k Zou zelf uiteraard ook veel liever een DSLR hebben maar ik ben zeer tevreden van mijn D7i en hoef niet zonodig enkele duizenden euro op tafel te leggen om leuke foto's te trekken. 't Is al vele malen gezegd, maar ik herhaal het toch nog graag even: Niet het toestel is belangrijk, maar de man/vrouw achter de camera!

              Zmoke, toch nog effe positief afsluiten. Wat de kleinere ccd betreft, zou ik me echt geen zorgen maken. Wat de sluitertijden en ISO-waarden betreft is er inderdaad een verschil, maar is dit het prijsverschil waard?

              Arne


              Volledig mee eens,Arne.Als je de foto's naast elkaar gaat leggen ga je niet zoveel verschil zien.En zoals je zegt is de fotograaf belangrijk.
              Maar ik kan me heel goed inbeelden dat iemand een DSLR verkiest.Je hebt veel meer vrijheid wat betreft lenzenkeuze,scherpstelling... met alle gevolgen voor je creativiteit,een echte en betere kijk op de wereld (in tegenstelling tot bijv de 828) en ga zo maar door.Daar is helemaal niks op tegen.
              Maar ik vind dat als ik ga fietsen,wandelen...ik met mijn 717 al genoeg moest meesleuren (zeker al de breedhoek...).En ik hou daar zo niet van.Daarom heb ik ook de 717 verkocht en de 828 besteld.Vanwege het extra gebruiksgemak dat ik ga hebben van de 28-200mm die de 828 biedt (38-190mm op de 717).En ik zal de breedhoek nog gebruiken op de 828 (en zo 19mm hebben!)maar minder vlug.Dat is een keuze die je voor jezelf moet maken.'t Zal bij mij ook wel wat met luiheid te maken hebben
              Danny's Photosite

              Comment


              • #8
                En ik zal de breedhoek nog gebruiken op de 828 (en zo 19mm hebben!)maar minder vlug
                zachtjes aandraaien he....

                Comment


                • #9
                  Originally posted by w00ha
                  En ik zal de breedhoek nog gebruiken op de 828 (en zo 19mm hebben!)maar minder vlug
                  zachtjes aandraaien he....
                  Ja,ik ga ze er gewoon los voorhouden puur uit schrik denk ik
                  Danny's Photosite

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by jdm
                    Heu jongens, maar ge gaat toch geen speelgoed zoals de f828 vergelijken met een dlsr..... dat is meer dan appelen met peren vergelijken !

                    de f828 is geen slechte point and shoot camera, maar alle die vergelijking met een dlsr trekken, dat vindt ik toch wat overroepen...;
                    'n f828 vergelijken met 'n P&S camera...das meer pruimen met meloenen vergelijken...

                    pro cams zijn d1x/h of d1/s
                    semi pro d100 d10/60 of s2pro
                    wat is dan 300d..? in mijn ogen 'n budget cam voor diegene die heel graag 'n DSLR willen, maar 't niet kunnen betalen...
                    als ik de eigenschappen van de 300d bekijk valt die voor mij al uit de boot en ik vind mezelf nog maar amateur fotograaf...

                    Comment


                    • #11
                      Zmoke,

                      Wat heb je nog gekregen voor je 505 ? Ik ken iemand die hem ook zou willen verkopen maar die niet echt goed weet wat hij er moet voor vragen...

                      "Een foto bekijken is als wijn proeven. Het is de proever die beslist of hij goed is."

                      Comment


                      • #12
                        Ik heb er 440 Euros's voor gevangen.
                        Het was wel de DSC F-505V.
                        Er zit verschil op met de DSC F-505, maar vraag me niet wat er anders aan is.
                        Rini.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by jdm
                          Heu jongens, maar ge gaat toch geen speelgoed zoals de f828 vergelijken met een dlsr..... dat is meer dan appelen met peren vergelijken !

                          de f828 is geen slechte point and shoot camera, maar alle die vergelijking met een dlsr trekken, dat vindt ik toch wat overroepen...;
                          Het is een afweging dat gemaakt wordt. Voor- en nadelen van de ene en de andere.
                          Wat je opmerking over de point and shoot camera f828 betreft : dat bevestigd alleen maar dat de sony's 7X7 (828 moet nog uitkomen)ook automatisch prima resultaten geeft. Voor de rest zie ik géén enkel verschil, tenzij verschillen ten voordele van de Sony ! Het objectief van de 7x7 (waarschijnlijk ook van de 828 en waarschijnlijk beter alleszins een grotere range) is een prima objectief over de ganse range scherp, zeér lichtsterk, en praktisch zonder fouten.
                          Het hangt er maar vanaf welke lens je voor de D300 gaat zetten. Die lens die je daarvoor gaat zetten zal even lichtsterk en even scherp moeten zijn....enig idee welke lens dat zal zijn ?????????
                          Niet iedereen heeft behoefte aan een F4,5 van 1000 mm en niet iedereen maakt dezelfde keuze, en wenst dezelfde opnamen te maken.
                          Liever een niet-SLR met een uitstekende optiek dan een DSLR met een "confituurpot". En een hoop confituurpotten als last mee te moeten dragen.
                          Bij een DSLR moet je eigenlijk eerst de objectieven kiezen en daar dan een body gratis bij krijgen.
                          Dat was vroeger zo, en het is nog zo, het objectief maakt het verschil.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by roadrunner
                            Originally posted by jdm
                            Heu jongens, maar ge gaat toch geen speelgoed zoals de f828 vergelijken met een dlsr..... dat is meer dan appelen met peren vergelijken !

                            de f828 is geen slechte point and shoot camera, maar alle die vergelijking met een dlsr trekken, dat vindt ik toch wat overroepen...;
                            Natuurlijk zal de 828 meer ruis hebben op hogere ISO dan de 300D...maar met die erg lichtgevoelige F2.0 lens moet men niet zo vlug hogere ISO-waarden gebruiken.
                            Voila zo is het Danny ! Je moet de ruis op een bepaalde Iso eigenlijk niet vergelijken. Hogere iso verhoogt enkel de gevoeligheid voor het lichtniveau. Je zal met een lichtsterke lens zoals van de Sony F2, véél minder die hogere Iso moeten instellen, in vergelijking met een ander zoomobjectief van pakweg F4,5 !
                            Je moet dus eigenlijk de "ruis" vergelijken in dezelfde lichtomstandigheden.
                            Ruis ontstaat door gebrek aan voldoende licht (de pixels gaan "stralen"). Met een 300D en een véél mindere lichtsterke lens ga je dus véél sneller met ruis te maken krijgen.
                            De 828 zal in dezelfde omstandigheden bijgevolg véél minder ruis hebben. Dat is een vergelijking. Overigens een dikke proficiat met je keuze, precies wat je in uw omstandigheden nodig hebt, je kon geen betere keuze doen. De pro's en contra's van elk toestel werd goed overwogen !

                            Comment


                            • #15
                              Precies mijn indruk ! En dat dateert niet van vandaag !!
                              Nieuwe toestellen die nog niet uit zijn gaan NOOIT mijn belangstelling wekken, want ik heb nog niet GEZIEN wat ze kunnen. De D10 kan mij ook zelfs niet boeien, log, zwaar, en het zijn blijkbaar de lenzen die het moeten doen .. En verder VERRAST mijn huidig toestel me nog van dag tot dag ...

                              Een tevreden Fuji gebruiker !

                              Originally posted by asmeets
                              Ik begin een beetje de indruk te krijgen dat een aantal mensen hier een zo duur mogelijk toestel willen omdat ze denken dat ze daardoor betere foto's gaan maken.

                              'k Zou zelf uiteraard ook veel liever een DSLR hebben maar ik ben zeer tevreden van mijn D7i en hoef niet zonodig enkele duizenden euro op tafel te leggen om leuke foto's te trekken. 't Is al vele malen gezegd, maar ik herhaal het toch nog graag even: Niet het toestel is belangrijk, maar de man/vrouw achter de camera!
                              Albums : http://fotografiepeterderycke.be
                              Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

                              Comment

                              Working...
                              X