Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony CCD probleem en reparatie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony CCD probleem en reparatie

    Hallo,
    mijn Minolta Dimage A1 vertoont het gekende probleem met de Sony CCD. Heb hem binnen gedaan bij VIDEP in Antwerpen ong 5 weken geleden. Ik krijg nu bericht dat de benodigde onderdelen niet beschikbaar zijn en men een creditnota zou maken. Ik zou normaal liever mijn herstelde toestel terugkrijgen (oa wegens de goede beeldstabilisatie).
    Heeft iemand hier al ervaring mee? En wat zou men eventueel terugbetalen (gekocht augustus 2004 in Duitsland voor 699eur)
    Dank voor alle info !
    Roger
    Panasonic FZ1000, FZ50

  • #2
    Re: Sony CCD probleem en reparatie

    Aaaaaargh.

    De mijne heeft het net dit weekend ook voorgehad ! De voorbije weken al eens een paar foto's met verdachte (blauwe, rode en/of magenta) strepen op, maar dit weekend opeens, tijdens het nemen van enkele foto's, zwart scherm, witte strepen, als een 'storing'. Wanneer je toch nog foto's neemt : zwart, met witte en magenta strepen...

    Ik stuur net een mailtje naar Videp. Morgen bel ik hen eens ook...
    Sterkte, en hou ons op de hoogte wat er uit de bus komt!

    Hia.
    (minolta A1 ... zolang hij werkt)
    What if...

    Comment


    • #3
      Re: Sony CCD probleem en reparatie

      Hi.

      Net Videp gebeld.

      Op basis van de foto's die ik heb doorgemaild kunnen (willen) ze niet beoordelen of het om het CCD probleem gaat.

      Dus... camera binnensteken. Standaard wachten ze altijd 4 weken op wisselstukken. Als ze dan geen wisselstukken hebben, stellen ze voor om verder te wachten of om een credit-nota op te maken.

      Kortom, 4 weken nodeloos wachten, want waarschijnlijk zijn die 5Mpix CCD's toch nergens meer te vinden En dan weet ik nog niet hoeveel zij vinden dat die A1 nog 'waard' is...

      Jij nog nieuws van Videp Roger ?

      Greeetz.
      Hia
      What if...

      Comment


      • #4
        Re: Sony CCD probleem en reparatie

        Hallo,
        ik heb bericht gekregen van Videp, en krijg 80% terug van mijn aankoopprijs. Dit lijkt me een goede prijs. Ik kan ook wachten op de reparatie, maar daar kan geen termijn op gezet worden: minimum nog 1 maand. Ik zal waarschijnlijk op het bod ingaan. Ik hoor wel hoe het verder met je toestel gaat, en ga ondertussen op zoek naar een nieuw toestel- ik zal daar een nieuw topic over openen. (ik was heel tevreden van de A1, zeker van de beeldstabilisator)
        Groetjes
        Roger
        Panasonic FZ1000, FZ50

        Comment


        • #5
          Re: Sony CCD probleem en reparatie

          Oorspronkelijk geplaatst door hiawatha Bekijk bericht
          Hi.

          Net Videp gebeld.

          Op basis van de foto's die ik heb doorgemaild kunnen (willen) ze niet beoordelen of het om het CCD probleem gaat.

          Dus... camera binnensteken. Standaard wachten ze altijd 4 weken op wisselstukken. Als ze dan geen wisselstukken hebben, stellen ze voor om verder te wachten of om een credit-nota op te maken.
          Kortom, 4 weken nodeloos wachten, want waarschijnlijk zijn die 5Mpix CCD's toch nergens meer te vinden En dan weet ik nog niet hoeveel zij vinden dat die A1 nog 'waard' is...

          Jij nog nieuws van Videp Roger ?

          Greeetz.
          Hia
          Ik heb een ander verhaal bij VIDEP gekregen. Ze repareren zelf de Konica's en Minolta's niet. Ze acteren slechts als inzamelpunt en sturen alles op naar Duitsland. Voor herstelbare zaken hebben ze wel een vaste prijslijst.
          Herstelling van een bv. een 5600HSD flits kost steeds 80€, eender wat er aan defect is.

          Comment


          • #6
            Re: Sony CCD probleem en reparatie

            Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
            Ik heb een ander verhaal bij VIDEP gekregen. Ze repareren zelf de Konica's en Minolta's niet. Ze acteren slechts als inzamelpunt en sturen alles op naar Duitsland. Voor herstelbare zaken hebben ze wel een vaste prijslijst.
            Herstelling van een bv. een 5600HSD flits kost steeds 80€, eender wat er aan defect is.
            Het is juist dat ze Konica-Minolta niet zelf repareren, maar als het repareren te lang duurt doen ze wel, in afspraak met Duitsland, een voorstel tot schadevergoeding omdat de CCD een fabrieksfout heeft.
            Roger
            Panasonic FZ1000, FZ50

            Comment


            • #7
              Re: Sony CCD probleem en reparatie

              Onder die voorwaarden mag mijn KM7D binnen 2 jaar ook kapot gaan.
              Als ik dan 80% van 1450€ terugkrijg zal ik geen seconde aarzelen om dat aanbod te aanvaarden

              Comment


              • #8
                Re: Sony CCD probleem en reparatie

                Hi roger & notex, bedankt voor de feedback!

                80% van aankoopprijs is idd een schoon geste van sony. Alleen jammer dat ik waarschijnlijk 4 weken ga moeten wachten om dan te horen dat ze niet aan wisselstukken geraken en dan pas dit bericht zal krijgen. Dan nog af te wachten hoelang het wachten is op de refund...

                Volgende week dus eens op een ochtend naar Videp rijden en horen wat ze zeggen.

                Thx, en succes moet de zoektocht naar een (waardige) vervanger ! Toestellen als de A1 (anti-shake, volledig manuele controle, manuele zoom) maken ze niet meer! Hopelijk komt Sony binnenkort met iets op de proppen !? Een volwaardige prosumer als de A1...

                Groeten,
                Hia
                What if...

                Comment


                • #9
                  Re: Sony CCD probleem en reparatie

                  Leica roept nu ook zijn digitale toestellen terug in verband met de Sony-pandemie
                  Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony CCD probleem en reparatie

                    Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
                    Leica roept nu ook zijn digitale toestellen terug in verband met de Sony-pandemie
                    Hoe zit dat dan met sony A-100? Kwilde mij die (binnenkort) aanschaffen. Ook dezelfde problemen??? (bibber bibber)
                    Alpha male no more.
                    Canon 650D en 1100D met 18-200 mm zoom, 100 mm macro, 10-22 groothoek.
                    FB: Joska Joska.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony CCD probleem en reparatie

                      Oorspronkelijk geplaatst door Cadfael Bekijk bericht
                      Hoe zit dat dan met sony A-100? Kwilde mij die (binnenkort) aanschaffen. Ook dezelfde problemen??? (bibber bibber)
                      niet twijfelen, binnen 2 jaar 80% terug van de aankoopsom. Tegen die tijd koop je misschien voor dat geld een full-frame van 16Mp.
                      Remember de releaseprijs van een D70 body was 1499€ voor een 6Mp (2 jaar geleden).
                      Voor 1200€ (80%) kan je nu een veel betere body kopen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony CCD probleem en reparatie

                        Ik heb ook een Minolta A1 met defecte CCD. Deze is momenteel voor herstelling naar Videp (herstellingsdienst in Antwerpen). In België is deze herstelling normaal helemaal gratis (op kosten van Sony)
                        Als ik hier de reacties lees heb ik niet veel hoop meer.
                        groetjes, Philip
                        Canon eos 600D : Canon EF-S 10-22mm f 3.5-4.5 USM : Canon EF 24-70mm f 4 L IS USM : Canon EF 70-200mm f 4 L

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony CCD probleem en reparatie

                          Omdat Videp me geen datum van herstellling kon geven, hebben ze een voorstel gemaakt wat erop neerkwam me 80% van mijn aankoopprijs terug te geven. Heel correct en ik heb dat aangenomen want uiteindelijk is het toestel bijna 2.5 jaar oud, en wie weet na herstelling is het stuk na een half jaar ....
                          Probleem is nu vervanging te vinden, maar dat is een andere topic zoals je wel weet.
                          Waarschijnlijk zal Videp je een soortgelijk bod doen.
                          Groetjes
                          Panasonic FZ1000, FZ50

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sony CCD probleem en reparatie

                            ik had M 7 hi. Ook met defecte CCD. Heeft ongeveer 6 maanden in duitsland gelegen. Was niet meer te maken volgens Sony. Camera was 3 jaar oud. Afkoop regeling van Sony en heb 60% van de aankoop waarde terug gekregen en heb hier een mooi A 100 voor gekocht.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sony CCD probleem en reparatie

                              Hi.

                              Mijn A1 binnengebracht op 26/12, en vrijdag j.l. bericht gekregen dat hij gemaakt is. Werkomschrijving = "CCD vervangen". Ben eens benieuwd.

                              Enerzijds had ik gehoopt om nu de overstap naar een DSLR te maken, anderzijds vind ik de A1 een super toestel (behalve de ruis) en zou ik hem graag houden als ik ooit een DSLR zou kopen... Net voor die gevallen waar je niet zo'n SLR met 5 lenzen wil meesleuren

                              Greeetz.
                              Hiawatha
                              Last edited by hiawatha; 29 januari 2007, 08:20. Reden: Typo : CCD ipv CCE
                              What if...

                              Comment

                              Working...
                              X