Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Alpha 900 24,6 mp FF

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sony Alpha 900 24,6 mp FF

    Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
    Moderator?
    Dan moeten ze eerst een beetje inhoudelijk kunnen schrijven.
    Is dit nu nog Nederlands?
    En Sony is dat. En Canon is dit.
    ZZZzzzzz
    Blijkbaar heb jij dus niet eens door dat Jan dit met opzet zo heeft neergeschreven . . . .
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • Re: Sony Alpha 900 24,6 mp FF

      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      Blijkbaar heb jij dus niet eens door dat Jan dit met opzet zo heeft neergeschreven . . . .
      Euh neen.
      Het zag er voor mij zo uit:
      Bla bla bla bla bla
      Bla bla bla bla bla
      bli bli bli ...

      Toen ging ik terug in idle modus ZZZzzzz .

      Comment


      • Re: Sony Alpha 900 24,6 mp FF

        Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
        Zelf hebben ze alle faciliteiten om eigen lenzen te produceren op het niveau van Nikon of Canon. (hebben zelfs een van de betere lensproducenten, met name KM, in handen)
        Uiteraard moesten er niet zo veel gebruikers vastgeklikt zitten aan hun merkske door hun lenzen, zou het Sony marktaandeel waarschijnlijk al veel hoger liggen. Dat is een handicap die Sony moet overwinnen.
        De laatste KM lenzen waren Tamron lenzen met een KM merkplaatje erop.

        Waarom worden er zoveel Sony's (a200,a300,a350) verkocht : goedkope DSLR instap voor bezitters van Minolta lenzen uit het analoge tijdperk.

        Comment


        • Re: Sony Alpha 900 24,6 mp FF

          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          Blijkbaar heb jij dus niet eens door dat Jan dit met opzet zo heeft neergeschreven . . . .
          Ik wil even antwoorden dat ik niet wil antwoorden.

          Comment


          • Re: Sony Alpha 900 24,6 mp FF

            Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
            Ik wil even antwoorden dat ik niet wil antwoorden.
            Wijs antwoord Jan, de manier waarop je je antwoord formuleerde was duidelijk bedoeld om ergens de nadruk op te leggen . . . tenminste, zo begreep ik het toch.
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • Re: Sony Alpha 900 24,6 mp FF

              Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
              De laatste KM lenzen waren Tamron lenzen met een KM merkplaatje erop.

              Waarom worden er zoveel Sony's (a200,a300,a350) verkocht : goedkope DSLR instap voor bezitters van Minolta lenzen uit het analoge tijdperk.
              Ik denk dat je gerust dat laatste stuk kan weglaten. Deze Sony's zijn gewoon goed en heel scherp geprijsd, en dit aantrekkelijke basisgamma is ook DE weg om nieuwe gebruikers aan zich te binden.

              Zelf heb ik overigens de A900 van dichtbij bekeken, maar het idee laten varen omdat je gewoon weet dat de camera's van alle merken blijven evolueren. Technologische voorsprong van één merk is tegenwoordig van hele korte duur. De tijd dat een merk als Canon eenzaam en langdurig op hoge ISO rozen zat, komt nooit meer terug

              MVG,
              Last edited by frank207be; 7 november 2008, 21:40. Reden: komma

              Comment


              • Re: Sony Alpha 900 24,6 mp FF

                Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                En 12 Mp X 1,5 is 18. En da's dan 3 MP minder dan 21.

                ZZZzzzzz
                En hoeveel is 12 Mp x 1,5 x 1,5?
                "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                http://supermasj.zenfolio.com

                Comment


                • Re: Sony Alpha 900 24,6 mp FF

                  Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
                  En hoeveel is 12 Mp x 1,5 x 1,5?
                  12 Mp X 1,5 X 1,5 is 33,75. En da's dan 3 MP minder dan 36,75?

                  Comment


                  • Re: Sony Alpha 900 24,6 mp FF

                    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    Wijs antwoord Jan, de manier waarop je je antwoord formuleerde was duidelijk bedoeld om ergens de nadruk op te leggen . . . tenminste, zo begreep ik het toch.
                    Francis, misschien kan je toch nog even de tijd nemen om wat onzin en gesnurk uit dit topic te verwijderen, kwestie van het niet helemaal te laten verknoeien ? En dan mag je natuurlijk meteen deze vraag meteen ook weg halen...
                    Alvast bedankt.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • Re: Sony Alpha 900 24,6 mp FF

                      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                      Ik denk dat je gerust dat laatste stuk kan weglaten. Deze Sony's zijn gewoon goed en heel scherp geprijsd, en dit aantrekkelijke basisgamma is ook DE weg om nieuwe gebruikers aan zich te binden.

                      Zelf heb ik overigens de A900 van dichtbij bekeken, maar het idee laten varen omdat je gewoon weet dat de camera's van alle merken blijven evolueren. Technologische voorsprong van één merk is tegenwoordig van hele korte duur. De tijd dat een merk als Canon eenzaam en langdurig op hoge ISO rozen zat, komt nooit meer terug

                      MVG,
                      Volledig mee eens Frank.

                      Door de instap-dslr maar net iets duurder te prijzen dan de betere compact zorgt men er op z'n minst voor dat de overstap naar dslr na verloop van tijd eigenlijk bijna evident wordt voor de vele Sony compact-gebruikers... Logische marketing-strategie.
                      Minolta had maakte indertijd de fout van de foto-afdeling als een stiefouder te behandelen: er werd te weinig en te laat in digitaal geïnvesteerd. Daardoor te weinig compacte/bridge toestellen en veel te laat een dslr...

                      Wat technologische voorsprong betreft, ben ik het hier ook helemaal mee eens. Ik heb gedurende een paar jaar met een 7D gewerkt en ondertussen ook wel eens overwogen om naar een D200/D300 of zo te gaan. Ik heb dat toen niet gedaan om de reden die je aangeeft.
                      Uiteindelijk moet elk merk toch de technologische evolutie op de markt volgen. Geduld is dit vlak een goeie deugd (die een mens heel wat kosten bespaart ).
                      Daarnaast heb ik de indruk dat heel wat mensen een zodanig hoge iso-fobie hebben dat ze al het andere over het hoofd gaan zien...
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • Re: Sony Alpha 900 24,6 mp FF

                        Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                        En van 25 naar 12mpixel downsizen, dat is natuurlijk helemaal hilarisch.
                        Vind ik ook. De redenering van "ok op 25MP is er wat meer ruis, maar als we downsamplen naar 12MP valt het al bij al nog mee en te vergelijken met camera's van 1-2 jaar geleden!"... doet mijn tenen krullen.

                        Ok, er zijn meer pixels en ze zijn kleiner, maar het is ook een gloednieuwe sensor. Dus de lat mag toch wat hoger liggen. Niet zo hoog als 25MP en ruis zoals 12MP, maar het mag toch beter zijn dan de modellen van vorig jaar en niet alleen zuiver op resolutie gebied

                        Beetje druk zetten op producenten kan geen kwaad. Moesten we dat niet doen, dan zaten we bij elke nieuwe camera in stapjes van 0.5 extra MP... en waren we zeer tevreden met die "extra" resolutie.

                        Comment


                        • Re: Sony Alpha 900 24,6 mp FF

                          Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                          Beetje druk zetten op producenten kan geen kwaad. Moesten we dat niet doen, dan zaten we bij elke nieuwe camera in stapjes van 0.5 extra MP... en waren we zeer tevreden met die "extra" resolutie.
                          Dat is zo, maar wees gerust, de producenten zetten elkaar onderling voldoende onder druk .

                          Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                          Vind ik ook. De redenering van "ok op 25MP is er wat meer ruis, maar als we downsamplen naar 12MP valt het al bij al nog mee en te vergelijken met camera's van 1-2 jaar geleden!"... doet mijn tenen krullen.

                          Ok, er zijn meer pixels en ze zijn kleiner, maar het is ook een gloednieuwe sensor. Dus de lat mag toch wat hoger liggen. Niet zo hoog als 25MP en ruis zoals 12MP, maar het mag toch beter zijn dan de modellen van vorig jaar en niet alleen zuiver op resolutie gebied
                          Met de vergelijking van beide toestellen op 12Mp is helemaal niets mis. Het toont aan dat je hetzelfde ruisniveau als een D700 haalt op hoge iso en bij gelijke Mp. En aangezien je daarnaast bij lagere iso en 24Mp een unieke detailweergave krijgt, dan kan je naar eigen keuze beide kanten op.
                          Elk toestel heeft zijn beperkingen, en afhankelijk van waarvoor je het wil gebruiken pas je de settings/bewerking aan of koop je iets anders.
                          Een toestel zonder enige beperking zou natuurlijk nog beter zijn, en gezien technologie niet stil staat, volgt dat misschien ooit nog wel ...
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • Re: Sony Alpha 900 24,6 mp FF

                            Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                            De laatste KM lenzen waren Tamron lenzen met een KM merkplaatje erop.
                            Klopt, maar merk ook hier op dat Sony de belangrijkste aandeelhouder is van Tamron, weet niet of ze zich veel bemoeien met de strategie van Tamron om zichzelf te bevoordelen als camera fabrikant, denk van niet.

                            Weet niet of de design van de KM lenzen, welke je hierboven bedoelt, van Minolta of Tamron was, of ze geproduceerd werden bij KM of Tamron of door beide. Is nooit echt duidelijk geweest. De KM versie had wel een iets betere coating.
                            Wel is het zo dat het Tamron een van zijn beste en legendarische lens heeft opgeleverd, namelijk de 28-75 f2,8. Daaraan zie je al duidelijk de invloed van Minolta.

                            Minolta had niet voldoende financiën middelen (nodige middelen werden niet vrij gemaakt door Konica) om deze lenzen volledig onder eigen vleugels op de markt te brengen.


                            Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht


                            Met de vergelijking van beide toestellen op 12Mp is helemaal niets mis. Het toont aan dat je hetzelfde ruisniveau als een D700 haalt op hoge iso en bij gelijke Mp. En aangezien je daarnaast bij lagere iso en 24Mp een unieke detailweergave krijgt, dan kan je naar eigen keuze beide kanten op.
                            Dat is wat ik al een tijdje tracht uit te leggen,dank je om het zo goed te formuleren, maar merk op dat het DR van de a900 daarbij veel hoger licht dan van een D700/D3, en zoals je weet zijn DR en ruis elkaars vijanden. Als Sony minder belang zou hechten aan beeldkwaliteit en de DR range maar op het niveau zou gehouden hebben van de concurrentie, dan zou op 3200 ISO wat ruis betreft, de A900 de d700/d3 serieus overtreffen. Nu heb je met de a900 op 3200 ISO een beeld wat ruis betreft min of meer gelijk is aan de d3/d700 maar met een groter dynamisch bereik, en meer detail.

                            Een raadseltje voor de geïnteresseerden:

                            Comment


                            • Re: Sony Alpha 900 24,6 mp FF

                              Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                              maar merk op dat het DR van de a900 daarbij veel hoger licht dan van een D700/D3
                              En het lager licht? hoe zit het daarmee?

                              Comment


                              • Re: Sony Alpha 900 24,6 mp FF

                                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                                Een raadseltje voor de geïnteresseerden:
                                http://s11.zetaboards.com/Alphamount...pic/7053488/1/
                                Het antwoord staat er al van 25 okt.... das ni moeilijk hee...

                                Comment

                                Working...
                                X