Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Alpha 100 of d 50 nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony Alpha 100 of d 50 nikon

    Sony Alpha 100 of de d50 nikon
    Sony Alpha ,kan ik daar sigma lenzen gebruiken wat sigma vermeld het niet

    en kan ik de d 50 nikon vergelijken ,nikon heeft meer ervaring dan sony ,moet ik daar ook rekinning houden .van prijs schelen zo veel niet
    mijn buget is 1000 euro wel met lens ,voor landschap ,dus ik denk voor lens aan groothoek ,of is dat ook verkeert ,weet wel dat diafragama belangrijk is hoe kleiner hoe meer diepte
    ps tis voor binnen jaar de markt zal wel zo snel nu ook niet veranderen

  • #2
    Re: Sony Alpha 100 of d 50 nikon

    ik zou nog de kat uit de boom kijken en zien wat de alpha doet.
    Het is alleszinds een heel interessant bakske.

    Naar lenzen is er wel een impressionante set die ze aanbieden.
    Maar dit zijn eigenlijk gewone minolta lenzen dacht ik.
    Nikon lenzen zijn volgens mij beter. Dit maakt voor mij het verschil (of een reden om het niet te doen).

    Voor de rest heb je dezelfde sensor als de D200, beeldstabilisatie in de body en 'stofwering' op de sensor (dus ook heel wat redenen om het wel te doen).
    Last edited by PSG; 1 juli 2006, 21:08.

    Comment


    • #3
      Re: Sony Alpha 100 of d 50 nikon

      Ik denk eerlijk gezegd dat we van die sony niet echt veel moeten verwachten.
      tis een gevoel dat ik heb.
      de lenzenkeuze lijkt me bij nikon of canon echt pakken beter (zeker in kwaliteit)
      toch even wachten om te zien hoe de sony gaat uitkomen.
      SHARPimages.be

      Comment


      • #4
        Re: Sony Alpha 100 of d 50 nikon

        Oorspronkelijk geplaatst door antony
        Sony Alpha 100 of de d50 nikon
        Sony Alpha ,kan ik daar sigma lenzen gebruiken wat sigma vermeld het niet

        en kan ik de d 50 nikon vergelijken ,nikon heeft meer ervaring dan sony ,moet ik daar ook rekinning houden .van prijs schelen zo veel niet
        mijn buget is 1000 euro wel met lens ,voor landschap ,dus ik denk voor lens aan groothoek ,of is dat ook verkeert ,weet wel dat diafragama belangrijk is hoe kleiner hoe meer diepte
        ps tis voor binnen jaar de markt zal wel zo snel nu ook niet veranderen
        Ikzelf zou waarschijnlijk, als ik moest kiezen toch voor de Sony kiezen. Je krijgt gewoon veel meer waar voor hetzelfde geld.
        Nikon meer ervaring dan Sony, waarschijnlijk wel maar vergeet niet dat Sony ook jarenlange ervaning heeft met digitale fotografie, weliswaar in conpact en prosumer branche maar vooral dat ze dit gebrek aan ervaring goed compenseren door de aankoop van Konica Minolta, die toch wel een beetje ervaring hebben dacht ik.
        Bijkomend punt is dat naar horen zeggen de sensor afgeleid is van de sensor, die Sony voor De Nikon D200 heeft ontwikkeld. Trouwens de sensors van zowat de meeste DSLR's(buiten natuurlijk Canon), worden door Sony ontwikkeld volgens de specificaties van het merk. Dus als er iemand is die ervaring heeft met DSLR sensors, dan is dat mr Sony wel.

        Hubert
        Hubert

        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

        Comment


        • #5
          Re: Sony Alpha 100 of d 50 nikon

          Oorspronkelijk geplaatst door FrederikV
          Ik denk eerlijk gezegd dat we van die sony niet echt veel moeten verwachten.
          tis een gevoel dat ik heb.
          de lenzenkeuze lijkt me bij nikon of canon echt pakken beter (zeker in kwaliteit)
          Krasse uitspraak die zuiver gebaseerd is op "ik denk" en "mijn gevoel".
          De lenzen die Sony nu uitbrengt kunnen in ieder geval gerust een vergelijkende test doorstaan met wat je nu in je signatuur hebt staan.

          Vraag eens aan je fotoverkoper hoeveel procent van de Nikons en Canons onder garantie ter reparatie worden aangeboden. Dat is het tienvoudige van het Sony percentage.

          Comment


          • #6
            Re: Sony Alpha 100 of d 50 nikon

            Oorspronkelijk geplaatst door notex
            Krasse uitspraak die zuiver gebaseerd is op "ik denk" en "mijn gevoel".
            De lenzen die Sony nu uitbrengt kunnen in ieder geval gerust een vergelijkende test doorstaan met wat je nu in je signatuur hebt staan.

            Vraag eens aan je fotoverkoper hoeveel procent van de Nikons en Canons onder garantie ter reparatie worden aangeboden. Dat is het tienvoudige van het Sony percentage.
            Mischien omdat deze veel meer verkocht worden?
            "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

            Comment


            • #7
              Re: Sony Alpha 100 of d 50 nikon

              Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog
              Mischien omdat deze veel meer verkocht worden?
              Tiens... Ik wist niet dat verkochte aantallen een rol spelen als men over "percentage" spreekt...
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: Sony Alpha 100 of d 50 nikon

                Oorspronkelijk geplaatst door FrederikV
                Ik denk eerlijk gezegd dat we van die sony niet echt veel moeten verwachten.
                tis een gevoel dat ik heb.
                de lenzenkeuze lijkt me bij nikon of canon echt pakken beter (zeker in kwaliteit)
                toch even wachten om te zien hoe de sony gaat uitkomen.
                Hierbij slechts één tip: in de toekomst misschien beter wat minder met je buikgevoel leven en een keer een paar dingen concreet testen (voordat je je wijsheden hier publiceert).
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: Sony Alpha 100 of d 50 nikon

                  dat canon zelf zijn beeld chip zou maken zou ik maar niet zo zeker van zijn.
                  ik heb laast de eer gehad om een canon 10D open te mogen schroeven.
                  en de lcd scherm was van sony.
                  helaas zijn we niet zover gegaan dat we de beeldchip eens goed hebben kunnen bekijken maar het zou me niet verbazen als die ook van sony is.
                  het merk wat je heb maakt nie uit ze werken toch allemaal samen.
                  en als je tevreden bent met wat je hebt is het toch goed
                  minolta 7D grip VC7D sigma 70/200 2.8 sigma 18/50 2.8 minolta 35/70 1:4 70/200 tokina 1:4-5.6 flitser 3600 HS/D. minolta 7i minolta 5000 AF olympus c100
                  panasonic DMC-FZ7

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony Alpha 100 of d 50 nikon

                    dus sony is ook goed,en hoe zit het dan met de sigama lenzen passen die er gewoon op of niet .

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony Alpha 100 of d 50 nikon

                      Oorspronkelijk geplaatst door antony
                      dus sony is ook goed,en hoe zit het dan met de sigama lenzen passen die er gewoon op of niet .
                      Sigma, Tamron, Tokina en ook de Minolta lenzen passen op de Sony.
                      En niet vergeten Sony introduceerd ook een aantal Zeis lenzen
                      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony Alpha 100 of d 50 nikon

                        Oorspronkelijk geplaatst door FrederikV
                        Ik denk eerlijk gezegd dat we van die sony niet echt veel moeten verwachten.
                        tis een gevoel dat ik heb.
                        de lenzenkeuze lijkt me bij nikon of canon echt pakken beter (zeker in kwaliteit)
                        toch even wachten om te zien hoe de sony gaat uitkomen.
                        Van die betere kwaliteit ben ik niet echt overtuigd.... zeker niet als je het G glas van minolta neemt....
                        https://www.behance.net/Lynx1966

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony Alpha 100 of d 50 nikon

                          Oorspronkelijk geplaatst door antony
                          Sony Alpha 100 of de d50 nikon
                          De D50 is een prachtige koop nu, vooral na de introductie van de D200. Maar het is "slechts" 6MP he, en Sony is 10Mp. De Alpha is zelfs in vergelijking met de D200 een goeie keus. De sensor is dezelfde, maar de Sony heeft sensor-cleaning, en vooral beeldstabilisatie op sensor-niveau, wat de lenzen simpeler en goedkoper moet houden. Nikon en Canon zijn gevestigde namen, maar je mag ook niet vergeten dat Sony de hele know-how van Minolta heeft overgenomen.

                          Je keuze gaat uiteindelijk bepaald worden door je lenzen. Als het je interesseert, ik heb nu pas een Sony DSC-R1, en denk zeker aan de Alpha. Maar ik heb dan ook totaal geen lenzen meer (verkocht).

                          Verder ga ik de Alpha nooit kopen bij zijn introductie. Ten eerste betaal je altijd meer de eerste maanden voor een nieuw model, en ten tweede kan je met kinderziektes zitten. Nikon D200 kopers van het eerste uur zaten geplaagd met het beruchte banding probleem, en Nikon heeft de sensor moeten veranderen. De eerste kopers krijgen echter geen nieuw toestel, alleen een software patch.
                          5DII + glas en zo

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sony Alpha 100 of d 50 nikon

                            Oorspronkelijk geplaatst door FlemishDreams
                            De sensor is dezelfde.

                            De eerste kopers krijgen echter geen nieuw toestel, alleen een software patch.
                            2x fout.

                            De sensor is NIET dezelfde. Ze zijn wel beide door Sony geproduceerd maar die van de D200 is naar ontwerp van Nikon door Sony geproduceerd.
                            Denk je echt dat Nikon zal toelaten om die sensor in andere te laten gebruiken.

                            Verder de oplossing van de banding is ook geen "software patch"
                            Er werd een component met te sterk afwijkende toleranties in vervangen, gevolgd door een nieuwe calibratie. Had niets met software te maken, daarvoor zou hij trouwens niet binnen moeten.

                            Hubert
                            Hubert

                            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sony Alpha 100 of d 50 nikon

                              Sony heeft al jarenlang ervaring met CCD's is het niet bij de compacts, pro-sumers en DSLR van andere merken ... dan is het nog ook eens met hun camcorders waarbij de pro-sumers bij de top behoren en door VELE tv maatschappijen worden gebruikt.

                              Sony's DSLR afschrijven dmv een "gevoel" ... goed bezig zou ik zeggen.
                              Dat nikon-canon snobisme mag van mij wel heel snel verdwijnen.
                              Gravity Sucks ....

                              Comment

                              Working...
                              X