Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony alhpa 350, een goede aankoop?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony alhpa 350, een goede aankoop?

    Ik ben me gaan interesseren in fotografie,
    ik ben dan ook al druk bezig met in allerlei fotolectuur achter een betaalbaar fototoestel aan het zoeken,
    mijn budget is 500 à 600 euro, mijn aandacht is dan ook gegaan naar de Sony Alpha 350, een toestel met 14000 pixels en een beoordeling in een Nederlands maandblad van 87% (uitstekend),
    ik wens het toestel met een kitlens van 28-70 aan te schaffen, om later een betere lens te kopen
    Nu is m’n vraag,
    1: kan ik met dit toestel enkele jaren verder of kijk ik beter naar iets anders uit, en naar welk toestel dan
    2: zijn er al leden met een Sony Alpha 300 of 350, en wat is Julie bevinding van het toestel,
    Alvast bedankt voor het lezen
    Groeten Erwin

  • #2
    Re: Sony alhpa 350, een goede aankoop?

    is een goede keuze afhankelijk wat je er allemaal van verwacht natuurlijk,
    er zullen er altijd betere maar ook duurdere zijn...maar je kan er zeker een paar jaar mee verder
    zelf heb ik een alfa 700 sinds een maand en ben er heel tevreden over
    veel succes
    Grtz
    Danny

    Comment


    • #3
      Re: Sony alhpa 350, een goede aankoop?

      Oorspronkelijk geplaatst door Erwin VdK Bekijk bericht
      1: kan ik met dit toestel enkele jaren verder of kijk ik beter naar iets anders uit, en naar welk toestel dan
      Dat denk ik wel, natuurlijk komen er altijd nieuwe toestellen op de markt maar de A350 is zeker een goede camera.

      Oorspronkelijk geplaatst door Erwin VdK Bekijk bericht
      2: zijn er al leden met een Sony Alpha 300 of 350, en wat is Julie bevinding van het toestel
      Ik heb zelf een Alpha 200: dat is eigenlijk een Alpha 300 zonder live-view maar met een iets grotere zoeker, en daar ben ik heel tevreden over .

      In vergelijking met de A350 hebben de A200/A300 minder ruis bij hoge ISO's, net omdat ze minder pixels (10 vs 14 megapixel) hebben op dezelfde oppervlakte, maar met 14 megapixel kan je natuurlijk wat meer details vastleggen.
      about.me/stijnv

      Comment


      • #4
        Re: Sony alhpa 350, een goede aankoop?

        Ik heb een A300 en ben daar wel tevreden over.

        Let wel op bij aankoop dat het beeld dat je ziet door de zoeker identiek gekadreerd is als het resultaat dat je nadien op de display ziet. Er zijn problemen gemeld met een offset op dit vlak.
        De mijne heeft er ook last van (is pas na een tijdje beginnen opvallen bij nauw gekadreerde opnamen) en moet dus dringen binnen voor nazicht. Ik dacht eerst dat het lag omdat ik te enthousiast op de ontspanknop drukte, maar bij controle op statief bleek dit niet zo te zijn.

        G
        fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
        Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

        Comment


        • #5
          Re: Sony alhpa 350, een goede aankoop?

          Oorspronkelijk geplaatst door Erwin VdK Bekijk bericht
          ik wens het toestel met een kitlens van 28-70 aan te schaffen, om later een betere lens te kopen
          Is de kitlens niet een 18-70mm?
          Mijn foto's en fractals
          Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

          Comment


          • #6
            Re: Sony alhpa 350, een goede aankoop?

            Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
            Ik heb een A300 en ben daar wel tevreden over.

            Let wel op bij aankoop dat het beeld dat je ziet door de zoeker identiek gekadreerd is als het resultaat dat je nadien op de display ziet. Er zijn problemen gemeld met een offset op dit vlak.
            De mijne heeft er ook last van (is pas na een tijdje beginnen opvallen bij nauw gekadreerde opnamen) en moet dus dringen binnen voor nazicht. Ik dacht eerst dat het lag omdat ik te enthousiast op de ontspanknop drukte, maar bij controle op statief bleek dit niet zo te zijn.

            G
            kan dat niet komen on=mdat het zoekerbeeld maar 95% van het uiteindelijke beeld/foto is?
            Sony A450 - Sony-Zeiss 16-80 - Sony 18-55 - Sigma 28-105 - Tamron 55-200

            Comment


            • #7
              Re: Sony alhpa 350, een goede aankoop?

              Oorspronkelijk geplaatst door Tom T. Bekijk bericht
              kan dat niet komen on=mdat het zoekerbeeld maar 95% van het uiteindelijke beeld/foto is?
              Ik volg Tom T hierin, als je op alle zijden van je uiteindelijke foto een stukje meer ziet dan door je zoeker, dan is dat normaal. Je camera moet dan helemaal niet binnen. Je zoeker geeft maar 95% weer van het werkelijke "zicht" van de sensor.

              Bij de A300 en A350 zie je in de live-view stand zelfs maar 90%.

              Geheel normaal dus

              Comment


              • #8
                Re: Sony alhpa 350, een goede aankoop?

                Oorspronkelijk geplaatst door Tom T. Bekijk bericht
                kan dat niet komen on=mdat het zoekerbeeld maar 95% van het uiteindelijke beeld/foto is?
                daarvoor is de offset te groot, het lijkt me raar dat je in de zoeker bepaalde dingen aan de bovenkant ziet die uiteindelijk niet in de opname staan...

                ter illustratie



                rode kader duidt aan hoeveel ik met het zoekerbeeld moest opschuiven voor het gewenste resultaat.
                redelijk dramatisch dus...

                G
                Last edited by geertvandenbroeck; 25 februari 2009, 20:09.
                fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                Comment


                • #9
                  Re: Sony alhpa 350, een goede aankoop?

                  ok, dan klopt het idd niet.
                  Sony zelf geeft op dat er maar 95% van het beeld in de zoeker gezien word, maar dit lijkt me toch echt wel heel iets ander san de opgegeven 95%.


                  succes met de afhandeling...
                  Sony A450 - Sony-Zeiss 16-80 - Sony 18-55 - Sigma 28-105 - Tamron 55-200

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony alhpa 350, een goede aankoop?

                    Hallo,
                    Staat uw camera niet ingesteld op 16:9 i.p.v. 3:2 ?
                    mvg Wilfried

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony alhpa 350, een goede aankoop?

                      Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
                      daarvoor is de offset te groot, het lijkt me raar dat je in de zoeker bepaalde dingen aan de bovenkant ziet die uiteindelijk niet in de opname staan...

                      rode kader duidt aan hoeveel ik met het zoekerbeeld moest opschuiven voor het gewenste resultaat.
                      redelijk dramatisch dus...

                      G
                      waarschijnlijk sensor of spiegel wat verschoven, gewoon binnen brengen waar je hem gekocht hebt of rechtstreeks bij VIDEP en vragen om het systeem te calibreren.
                      Je kunt ook eens nagaan of je hetzelfde probleem met live-view hebt, dan weet je al of het de sensor of de spiegel of misschien het prisma is dat verschoven is.
                      Is zekers geen algemeen probleem voor zover ik weet.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony alhpa 350, een goede aankoop?

                        Ik heb sinds vorig jaar (april of zo) een sony a350. En ik ben er tevreden over. (soms ben ik wat minder tevreden over de automatische witbalans, maar ik neem toch foto's in RAW, dus een rukje aan een hendeltje lost dat onmiddellijk op). Ik denk niet dat er nog echt slechte DSLR toestellen op de markt zijn. Het gaat vooral over het gevoel dat je hebt als je het ding vastneemt en of de ergonomie een beetje past bij jou.
                        Ga dus vooral op je gevoel en je portemonnee af. Denk ook aan de accesoires. Zitten de lenzen die je later wil aankopen erbij? Is het betaalbaar?
                        Vergeet niet dat de man/vrouw achter het toestel voor 90% verantwoordelijk is voor de kwaliteit van een foto. Iemand die niet kan kadreren of scherpstellen zal zelfs met een toestel van 4000 € gedrochten trekken.
                        Staar je dus niet blind op alle technische snufjes. En vooral geniet van je fotoshoots. Die zijn even belangrijk als het resultaat achteraf.
                        Katleen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony alhpa 350, een goede aankoop?

                          Is die verschuiving niet gevolg van het niet goed in positie zitten van het LV-spiegeltje bij het prisma?
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sony alhpa 350, een goede aankoop?

                            Ben 3 weken geleden naar fotorubens getrokken met het idee een A300 aan te kopen.
                            Ik was er niet echt uit of het canon of sony ging worden, ze liggen immers allebei goed in de hand. Sony genoot mijn voorkeur omdat ik steeds heel tevreden ben geweest van de 2 compactjes die ik al gehad heb van sony. En sony heeft stabilisatie in de body.
                            Maar de verkoper rade mij toch canon aan, naar sony is volgens hem niet zoveel vraag en hadden ze ook niet meer op stock, de 450D trouwens ook niet. Beiden zouden wel snel geleverd kunnen worden.
                            Hij toonde mij ook de vitrinekast achter hun toonbank en deze stond inderdaad vol met canon en nikon.
                            Zij argumenten waren:
                            De naservice en garantie zou bij canon veel beter zijn, zouden sneller akkoord zijn met herstellingen onder garantie
                            Ook de stabilisatie in de lenzen bij canon zou beter werken dan de stabilisatie in de body.
                            Tweedehands aanbod is voor canon veel groter dan voor sony ook in third-party lenzen.
                            Ook later bij een eventuele verkoop van de body of lenzen zou dit makkelijker verkopen.
                            Het is dan uiteindelijk canon geworden

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sony alhpa 350, een goede aankoop?

                              dag krispol ,
                              Zou hem eens gevraagd hebben waarom hij dan nikon verkoopt ,de service na verkoop is .........
                              Trouwens on topic service is belangrijk dus waarom zo ver rijden eens je een keuze hebt gemaakt over het merk ,je het reeds in je handen hebt genomen ,komen er nog zoveel dingen bij ,hetzij lenzen ,geheugenkaartjes ...,dat ik het belangrijker vindt een winkel in de buurt te hebben ,maar dit is mijn visie .

                              Comment

                              Working...
                              X