Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A7R V

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony A7R V

    Nog geen topic over deze nieuwe zie ik, dus bij deze :

    https://www.dpreview.com/articles/73...th-the-upgrade

    DPR Summary
    "Overall, the a7R V represents a surprisingly large advance over its predecessor, despite continuing to use the same 60MP sensor. It's still the highest-megapixel full-frame chip around, and one proven to produce excellent image quality. That could mean that plenty of people will be happy to stick with the a7R IV, or even aim their upgrade path at a IV(A) if Sony follows its usual pattern of keeping the old model on at a lower price.

    We won't be able to advise on the wisdom of such a choice until we've had time to push the a7R V's AF system a little further. But even if you only shoot stills there are some appreciable advantages here over the a7R IV (and IVA):

    More advanced (though also more complex) subject recognition AF
    Much improved menus
    Downsampled Raw options for smaller file sizes
    Improved image stabilization
    Dual tilt/fully-articulating rear LCD mount
    Significantly upgraded viewfinder
    Motion correction for pixel-shift mode
    Focus Bracketing
    Option to use faster CFexpress A cards for faster buffer clearance/responsiveness
    More sophisticated 2x2 MIMO Wi-Fi and USB 3.2 Gen 2 (10 Gbps) connections for faster tethering and transfer
    Whether you'll benefit from some or all of these improvements will depend on your own priorities and the type of photography you do, but as a layer of polish atop an already capable camera, these improvements definitely add up."

    https://www.sonyalpharumors.com/accu...ec-comparison/

    https://www.frankwandelt.nl/reviews/...-reviews-tests

    Als deze ooit eens een keer wat in prijs begint te zakken, dan wordt hij interessant als vervanger voor mijn A7R III.
    A7R IV en A7 IV ga ik in elk geval voor passen. De meerwaarde van deze twee t.o.v. de R III is niet voldoende.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

  • #2
    Re: Sony A7R V

    Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
    Nog geen topic over deze nieuwe zie ik, dus bij deze :

    https://www.dpreview.com/articles/73...th-the-upgrade

    DPR Summary
    "Overall, the a7R V represents a surprisingly large advance over its predecessor, despite continuing to use the same 60MP sensor. It's still the highest-megapixel full-frame chip around, and one proven to produce excellent image quality. That could mean that plenty of people will be happy to stick with the a7R IV, or even aim their upgrade path at a IV(A) if Sony follows its usual pattern of keeping the old model on at a lower price.

    We won't be able to advise on the wisdom of such a choice until we've had time to push the a7R V's AF system a little further. But even if you only shoot stills there are some appreciable advantages here over the a7R IV (and IVA):

    More advanced (though also more complex) subject recognition AF
    Much improved menus
    Downsampled Raw options for smaller file sizes
    Improved image stabilization
    Dual tilt/fully-articulating rear LCD mount
    Significantly upgraded viewfinder
    Motion correction for pixel-shift mode
    Focus Bracketing
    Option to use faster CFexpress A cards for faster buffer clearance/responsiveness
    More sophisticated 2x2 MIMO Wi-Fi and USB 3.2 Gen 2 (10 Gbps) connections for faster tethering and transfer
    Whether you'll benefit from some or all of these improvements will depend on your own priorities and the type of photography you do, but as a layer of polish atop an already capable camera, these improvements definitely add up."

    https://www.sonyalpharumors.com/accu...ec-comparison/

    https://www.frankwandelt.nl/reviews/...-reviews-tests

    Als deze ooit eens een keer wat in prijs begint te zakken, dan wordt hij interessant als vervanger voor mijn A7R III.
    A7R IV en A7 IV ga ik in elk geval voor passen. De meerwaarde van deze twee t.o.v. de R III is niet voldoende.
    Dat is inderdaad zo. De sensor van de A7R III is nog steeds de beste sensor ooit door Sony in een Sony Alpha camera gebruikt. Beter dan die in de A7 IV, de A9 II, de A7R IV en zelfs de A1.
    Alles hangt er dus vanaf, waarvoor je hem wil gebruiken. Het lijkt me wat ik er van zie op YouTube en officieel van Sony een enorme stap voorwaarts weeral en er is aan iedereen gedacht. Wat betreft de Machine Learning en de AI, dat zit in een Canon EOS R3 en nu in de Canon R6II ook, al maken zij er iets minder publi over. Op alle gebied een prachtig toestel, dat je het fotograferen van moeilijkere situatie weer wat makkelijker en aangenamer maakt. Zowel op het gebied van stills als van video maken, doen ze het weer. ZE zijn er zelfs in geslaagd het touchscreen nog beter te maken, dan dat mooie ding op een Nikon Z9. Wat ik echter zéér vervelend vind, is dat je nog erg dikwijls zal moeten teruggrijpen naar je mechanische shutter en dus dat lawaai. Iets wat ik, bij mijn snelle Sony op een fluisterstil, elektronisch geluidje heb staan. Ik zou dat ding graag eens een week of twee, drie in mijn handen hebben.
    Wat ik niet begrijp is dat je verwijst naar Frankwandelt...die zitten in de handel. Kijk eens naar Mark Galer en zeker ook naar de gekke FroKnowsPhoto. Zeker deze laatste zegt waar het op staat, in vele gevallen.
    Prachtig toestel in ieder geval, beduidend minder duur dan de A1 met even goede of zelfs betere AF, maar een traag aantal fps.
    Last edited by Cram1956; 11 november 2022, 09:19.

    Comment


    • #3
      Re: Sony A7R V

      Momenteel nog geen reden om de A7III in te ruilen, maar fijn dat die grote merken elkaar continu proberen aftroeven. Daar zijn wij als eindgebruiker wel gebaat bij. Benieuwd of we lang moeten wachten op de A7V.

      Comment


      • #4
        Re: Sony A7R V

        Oorspronkelijk geplaatst door Avondland Bekijk bericht
        Momenteel nog geen reden om de A7III in te ruilen, maar fijn dat die grote merken elkaar continu proberen aftroeven. Daar zijn wij als eindgebruiker wel gebaat bij. Benieuwd of we lang moeten wachten op de A7V.
        We praten over de R versies

        Comment


        • #5
          Re: Sony A7R V

          Oorspronkelijk geplaatst door Cram1956 Bekijk bericht
          Wat ik niet begrijp is dat je verwijst naar Frankwandelt...
          Gewoon omdat die een resem links naar reviews geeft [emoji6]



          Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: Sony A7R V

            Oorspronkelijk geplaatst door Avondland Bekijk bericht
            Momenteel nog geen reden om de A7III in te ruilen, maar fijn dat die grote merken elkaar continu proberen aftroeven. Daar zijn wij als eindgebruiker wel gebaat bij. Benieuwd of we lang moeten wachten op de A7V.
            Gaat nog wel even duren denk ik. De A7iv is er eigenlijk nog niet zo lang.

            Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: Sony A7R V

              Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
              Gewoon omdat die een resem links naar reviews geeft [emoji6]



              Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
              Naar reviews??? Naar verkooppunten zal je bedoelen, tenzij je die korte uittreksels ook een review noemt ;-)
              Last edited by Cram1956; 11 november 2022, 09:26.

              Comment


              • #8
                Re: Sony A7R V

                Nee, naar wat er voorlopig is aan (korte) reviews, maar je bent zelf vrij het te noemen zoals je wil.

                Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment

                Working...
                X