Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A77 ii of A99 als 2de body

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony A77 ii of A99 als 2de body

    Hallo,

    ik zit met een dilemma en kan niet goed beslissen.
    Ik zou namelijk een 2de body willen bijkomen naast de A77 (waar ik trouwens zeer tevreden over ben)
    Ik fotografeer voornamelijk vogels en macro.
    dus voor vogels is de cropfactor van de 77 een plus maar bij macro is een FF dan weer plus voor de BG.

    Dus ik dacht laat ik een 2de body kopen mn de A99 , maar nu de nieuwe 77 mkii op de markt is ben ik aan het twijfelen.
    Moet ik eerst upgraden naar de 77 mk ii of is de de upgrade niet waard en koop ik beter de A99 bij .
    Hoe is eigenlijk de verhouding 77 ii versus A99
    En anderzijds hoor ik geruchten dat er mogelijk een A99 mk ii zou aankomen ... (wie weet hier iets meer over ?)

    Allee veel vragen
    wat denken jullie 99 of 77 ii
    groetjes Pascal
    Sony A77MK2 en enkele lensjes . . . Alvast bedankt voor het kijken :)
    mijn nieuwe website :http://pascaljonckers.weebly.com/

  • #2
    Re: Sony A77 ii of A99 als 2de body

    Moeilijk en niet zo moeilijk tegelijk, hangt veel af wat (of hoe) je fotografeert:

    -De spreiding van de AF-punten op de A99 is "niet zo goed" (milder uitgedrukt:zelfde AF-module op een FF-sensor...)
    -A99 werkt wat trager dan de A77 vind ik (bv. menu's zijn niet zo "responsive", etc...)
    -Beeldkwaliteit tov A77 is lichtjaren voor, A77II is een degelijke sprong gezien van de A77.

    A77II is een volwassen geworden A77, de upgrade vind ik wel echt de moeite. AF-spreiding is zeer goed (cross-type af punten mochten wel beter verdeeld zijn), middelste AFpunt is veel gevoeliger, zoeker is veel zuiverder (dankzij sensor en processor), gestabiliseerde zoeker, ingebouwde AF-limiter, etc... hier vind je een mooi overzicht: http://nexblog.be/2014/07/02/sony-a7...e-indruk/7784/


    Als je happy bent met de A77, ga je heel happy zijn met de A77II. (mist wel GPS en AF-hulplicht maar op alle andere vlakken een stevige vooruitgang)
    Ga je voor de A99, ga je heel happy zijn met de beeldkwaliteit, maar niet zo happy zijn met snelheid, AF-spreiding etc.

    Ik denk A77II (zeker gezien de prijs, de A99 kost dubbel...) of wachten op de A99II...(vermoedelijk/hopelijk voorjaar 2015).

    Comment


    • #3
      Re: Sony A77 ii of A99 als 2de body

      Alvast bedankt voor je reactie
      Als ik het zo lees beschik je beide toestellen of heb je alvast ervaring.

      ben wel verrast dat de A99 trager is dan de 77 , had ik niet verwacht...
      77ii heeft idd meer punten 79 tov 19 dus kan niet anders dan beter zijn maar had ook al gelezen - en wordt hier bevestigd - dat de cross niet optimaal is.
      wel spijtig dat de GPS weg is en nu wifi aan boord is genomen , al sik deze neem ga ik dat zeker missen, was zeer gemakkelijk om later terug te racen waar je deze opname genomen had via LR kaarten.

      hopelijk komt de 99ii snel was reeds voorspeld op de fotokiné in September , maar noppes...
      groetjes Pascal
      Sony A77MK2 en enkele lensjes . . . Alvast bedankt voor het kijken :)
      mijn nieuwe website :http://pascaljonckers.weebly.com/

      Comment


      • #4
        Re: Sony A77 ii of A99 als 2de body

        Ik zit zelf ook te denken om over te stappen op full frame, de A99 dus. Ik doe ook vnl vogeltjes fotograferen.

        Je verliest aan cropfactor maar bedenk dat een full frame een hogere resolutie haalt. Je kan dus feller croppen bij een full frame waardoor je uiteindelijk geen verlies lijdt aan bereik. Dat is mijn mening hierover en heb zelf nog geen A99 gehad.

        Als je eventjes deze vergelijking bekijkt. Heb een Canon 500mm/F4 gekozen en links een full frame en rechts een crop camera. Je ziet duidelijk dat de full frame meer lijntjes genereert waardoor je een betere beeldkwaliteit bekomt en je kan feller croppen.

        De A99 is een heel klap beter qua ruis dan de A77, meer als een stop. ISO 1600 is nog ietsje beter dan ISO800 op de A77. En minder ruis betekent ook dat je meer detail overhoudt.

        Ik schiet vaak op ISO800 voor de vogeltjes en dan is het altijd ruis verwijderen, vnl in de achtergrond, detail op de vogel is prima. Vaak krijg ik het weggewerkt maar soms is toch nog ruis zichtbaar. Met de A99 kan je met een gerust gemoed op ISO800 trekken en als het moet is ISO1600 ook best doenbaar.

        De AF module op de A99 is dezelfde als de A77 die al uitstekend is op zich.

        De A99 heeft ook een 1.5 crop mode, dan ga je zelfs van 6fps naar 8fps en je behoudt nog 10mp over wat op zich niet slecht is.

        Ik zou zeggen ga ervoor, ik denk dat je er geen spijt van gaat krijgen.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Sony A77 ii of A99 als 2de body

          Alex606 bedankt voor de reactie,
          Als ik bosvogels ga fotograferen zet ik de iso op de 77 meestal vast op 800. ik ga nooit boven de iso 800 , dit gaat altijd ten koste van de scherpte...

          de link van Portmixus (bedankt ) is ook zeer interessant om eens na te lezen hoor, doet je wel nadenken over - stap ik nu over of wacht ik op 99ii
          maar de prijs van de huidige 99 is natuurlijk ook aantrekkelijk lager als dat hij voorheen stond tijdens de lancering
          blijft moeilijk ...
          groetjes Pascal
          Sony A77MK2 en enkele lensjes . . . Alvast bedankt voor het kijken :)
          mijn nieuwe website :http://pascaljonckers.weebly.com/

          Comment


          • #6
            Re: Sony A77 ii of A99 als 2de body

            Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
            De AF module op de A99 is dezelfde als de A77 die al uitstekend is op zich.
            Op zich is module ok (verkies toch A77II), maar de spreiding is door de FF-sensor echt "bagger" zoals onze NL-vrienden zouden zeggen Alle punten vallen binnen de 1/3e lijnen...
            Als je van BIF houdt, heb je wel het voordeel van AF-D met de A99...

            Begrijp me niet verkeerd, ben grote fan van de A99, maar de prijs is meer als dubbel tov de A77II en zoals zo vaak is het lang geen 2x beter (op vele vlakken is de A77II veel beter dan de A99). A99 doe je voor de schitterende sensor, maar kan zo niet veel meer bedenken...

            Comment

            Working...
            X