Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A700 of Canon 40D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony A700 of Canon 40D

    Hallo,

    Ik ben nieuw hier op het forum, en fotografeer al een tijdje met een compactcamera ( een fuji ) maar nu wil ik graag een reflex aanschaffen.
    Na heel wat gelezen te hebben blijven er voor mij nog 2 opties over, de Sony A700 of de Canon Eos 40D.
    Wat zijn volgens jullie de belangrijkste verschillen, plus - en minpunten?
    Alvast bedankt,
    Groetjes Olivia

  • #2
    Re: Sony A700 of Canon 40D

    Wel Olivia dit is eigenlijk een onmogelijke vraag.

    Iedereen heeft wel zijn redenen om het ene of het andere te verkiezen. En al die redenen zijn soms correct soms niet. En nog veel belangrijker zijn ze wel echt relevant voor jou. Ben je zeker dat je nu al dat verschil kan maken? Want je gaat hier oa redenen krijgen die correct zijn maar irrelevant voor wat je wil, of zelfs foute redenen alhoewel dit punt bijv. voor jou belangrijk is en je dus op een verkeerd spoor kan zetten.

    Ik weet heel duidelijk welke camera ik zou kiezen en heb daar veel goeie redenen voor waarvan er misschien geen enkele voor jou van belang is.

    Het is misschien dan ook best van ons te zeggen waarom je uiteindelijk tot deze keuze gekomen bent? En vooral wat je van je toestel verwacht. En met welk budget natuurlijk.

    1 advies moet ik je echter wel geven kijk verder dan alleen naar de body. Kijk ook naar de lenzen en de andere accesoires die voor jou belangrijk kunnen zijn. Wat verwacht je daarvan? En zie dan met welke keuze je het best je behoeftes kan verwezelijken binnen jouw budget.

    Comment


    • #3
      Re: Sony A700 of Canon 40D

      Zoals hierboven al aangegeven heeft iedereen zo zijn eigen reden om de ene camera boven de andere te kiezen. Hierbij geef ik je mijn redenering, misschien helpt ze bij je keuze.
      Ik heb 2 jaar geleden voor minolta (nu overgenomen door sony) gekozen omwille van de beeldstabilisatie in de camera waardoor automatisch alle lenzen gestabilizeerd zijn. Inmiddels heb ik mijn oorspronkelijke minolta 5D ingeruild voor een sony A700.
      Soms wordt als nadeel van sony de beschikbaarheid van lenzen aangehaald, maar voorlopig heb ik daar geen hinder van (hangt wellicht af van het soort fotografie dat je beoefent). Als de lens die ik wou niet beschikbaar was in sony versie kon ik ze wel bij sigma of tamron vinden of kon ik een tweedehands minolta op de kop tikken.

      Veel succes met je keuze.
      Sony A7RII - A7R - α900 - α700 // M 50 1.7 / ζ 70 2.8 / M 85 1.4G / CZ 135 1.8 / ζ 12-24 / M 17-35 3.5G / M 28-70 2.8G / S FE4/70-200 G OSS / Beercan / ζ 70-200 2.8 / ζ 150-500

      Comment


      • #4
        Re: Sony A700 of Canon 40D

        Lastig kiezen hé als ze zo'n dingen schrijven want dat was niet wat je hoopte te lezen. En toch is het waar wat ze schrijven, ik sluit me aan bij de 2 vorigen. Je zou wel een lijst van technische punten, verschillen tussen de Canon en de Sony, kunnen maken. Da's niet zo moeilijk maar je komt er geen bal mee vooruit, die lijst maakt de keuze niet voor jou.

        Tja, wat dan gedaan? Is er echt niks dat kan uitmaken wat je moet kiezen? Niet echt neen, op dat niveau zijn camera's gewoonlijk heel erg gewaagd aan mekaar. Je zal dus nooit een miskoop doen, daar moet je niet voor vrezen.

        Je kan je eventueel laten leiden door de prijs en op dit moment lopende cashback acties of door andere vormen van promoties zoals een fototas of zo. De Canon zou een klein voorsprongetje kunnen hebben op het vlak van de lenzen en dat is ook wat mijn keuze bepaald heeft.

        Veel succes bij je aankoop,
        Djienbe
        Last edited by djienbe; 1 april 2008, 12:24. Reden: aanvulling

        Comment


        • #5
          Re: Sony A700 of Canon 40D

          Met de keuze uit die twee slr's kan je onmogelijk de verkeerde keuze maken.
          Eigenlijk moet (letterlijk en figuurlijk) de KLIK er zijn. Als je de camera vasthebt kan je snel merken hoe 'intuïtief' deze voor je aanvoelt, zonder beïnvloeding. Ze leveren beiden sterke kwaliteit en worden ruim ondrsteund door lenzen en toebehoren. De Sony zal nog iets meer instelmogelijkheden hebben. En uiteindelijk kiezen moet je helemaal zelf doen zeker.
          Maar nogmaals kan je m.i. hier echt niet verkeerd doen hoor.
          Succes en geniet van je aankoop.......
          **Website** 'you can't depend on your eyes if your imagination is out of focus'

          Comment


          • #6
            Re: Sony A700 of Canon 40D

            Een aantal voordelen van de A700 zijn:
            -Ingebouwde beeldstabilisatie
            -DRO-functie, geeft je de mogelijkheid een zeer groot dynamisch bereik te bereiken (doortekening van zeer lichte en zwarte partijen in beeld) welke zelfs in RAW-mode zeer moeilijk of niet te evenaren is.
            -zeer eenvoudige bediening en zeer goede ergonomie
            -zeer goede JPEG beelden (maakt RAW gedeeltelijk overbodig)
            -iets meer detailweergave dan 40D maar dit wordt enkel zichtbaar op zeer grote prints.
            -indrukwekkend 920000 pixels LCD scherm (230000 pixels Canon)
            -HDMI connectie, zeer handig in studio. (rechtstreekse verbinding naar monitor, en dit zonder PC, of naar HD-TV)
            -zeer responsive toestel, is zeer snel, alsook zeer snelle AF.
            -maakt gebruik van een echt pentaprisma voor een helder beeld in de zoeker.
            -draadloze afstandsbedienig wordt meegeleverd, handig voor macro en studio opnames.

            Je kunt de A700 best positioneren tussen de veel duurdere Nikon D300 en de Canon 40d. Volgens mij heeft de A700 het meest te bieden voor zijn geld.

            Comment


            • #7
              Re: Sony A700 of Canon 40D

              Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
              Een aantal voordelen van de A700 zijn:
              -Ingebouwde beeldstabilisatie
              -DRO-functie, geeft je de mogelijkheid een zeer groot dynamisch bereik te bereiken (doortekening van zeer lichte en zwarte partijen in beeld) welke zelfs in RAW-mode zeer moeilijk of niet te evenaren is.
              -zeer eenvoudige bediening en zeer goede ergonomie
              -zeer goede JPEG beelden (maakt RAW gedeeltelijk overbodig)
              -iets meer detailweergave dan 40D maar dit wordt enkel zichtbaar op zeer grote prints.
              -indrukwekkend 920000 pixels LCD scherm (230000 pixels Canon)
              -HDMI connectie, zeer handig in studio. (rechtstreekse verbinding naar monitor, en dit zonder PC, of naar HD-TV)
              -zeer responsive toestel, is zeer snel, alsook zeer snelle AF.
              -maakt gebruik van een echt pentaprisma voor een helder beeld in de zoeker.
              -draadloze afstandsbedienig wordt meegeleverd, handig voor macro en studio opnames.

              Je kunt de A700 best positioneren tussen de veel duurdere Nikon D300 en de Canon 40d. Volgens mij heeft de A700 het meest te bieden voor zijn geld.
              Niet dat Puerte bevooroordeeld is uiteraard.

              Ik zou van iets anders uitgaan, wat meer steek houdt:

              Denk eens na over wat je wil fotograferen, kijk naar de lenzen die dat voor jou kunnen waarmaken (van welk merk dan ook), en koop met het overgebleven geld een body. Je lenzen zijn van meer belang voor je beeldkwaliteit dan je body. Je lenzen gaan ook veel langer mee, terwijl je om de zoveel tijd wel een nieuwe body zal kopen.
              Ik zou hier eerst eens neerpennen wat je wil fotograferen. Dan kunnen we al veel specifieker zijn naar wat er je aangeraden wordt.
              ______
              www.vue.photo

              Comment


              • #8
                Re: Sony A700 of Canon 40D

                Ik zou in dit geval resoluut voor de Canon gaan omwille van het veel uitgebreidere objectievenaanbod, vooral dan in het telebereik En als je het met een 40D niet kan vastleggen zal het nooit lukken

                MVG,

                Comment


                • #9
                  Re: Sony A700 of Canon 40D

                  Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                  Niet dat Puerte bevooroordeeld is uiteraard.

                  Ik zou van iets anders uitgaan, wat meer steek houdt:

                  Denk eens na over wat je wil fotograferen, kijk naar de lenzen die dat voor jou kunnen waarmaken (van welk merk dan ook), en koop met het overgebleven geld een body. Je lenzen zijn van meer belang voor je beeldkwaliteit dan je body. Je lenzen gaan ook veel langer mee, terwijl je om de zoveel tijd wel een nieuwe body zal kopen.
                  Ik zou hier eerst eens neerpennen wat je wil fotograferen. Dan kunnen we al veel specifieker zijn naar wat er je aangeraden wordt.
                  Dat is het juist ik ben geen Canon, Nikon of Sony fanaat alhoewel dat ik een voorkeur heb voor deze 2 laatste, maar dat komt niet uit symphatie voor deze merken. Ik constateer gewoon vrij objectief dat vandaag deze producenten de betere camera's maken zekers in dit segment.

                  Ik ben blij dat ik erin geslaagd ben na meer dan een jaar, de meeste er bewust van te maken dat je en camera moet kopen in functie van zijn gebruik.
                  De persoon heeft hier al gekozen voor een bepaalt segment, en de voordelen van de Sony toz vd Canon zijn zo algemeen, dat het gebruik als parameter in dit geval vrij triviaal is. Zou anders zijn moest men de vraag stellen A700 of Nikon D300 of canon 450d toz van 40d.

                  Canon heeft inderdaad een groter aanbod aan lenzen, maar Sony heeft een meer gericht aanbod.
                  Je hebt daarbij de Carl-Zeiss lenzen voor Sony als je top kwaliteit wilt
                  Kunt ook alle Minolta lenzen (toch beschouwt als de betere lens fabrikant) gebruiken op Sony toestellen.
                  Komen een aantal nieuwe sony en sony/Carl-Zeiss lenzen op de markt, waarschijnlijk voor photokina (september dit jaar)
                  Een overzicht van bruikbare lenzen voor Sony met voorbeelden en testen
                  Dyxum lens guide provides information about most lenses ever released for Minolta and Sony Alpha system (A-mount and E-mount DSLR, SLT, and ILC cameras)


                  Verder is het aan te raden van zoveel mogelijk recent op de markt gebrachte lenzen te kopen, de eisen van huidige digitale toestellen aan lenzen worden altijd maar hoger, en lenzen evolueren ook, zijnde in iets minder mate dan body's maar dit zou kunnen wijzigen in de toekomst.
                  Daarbij is er een mooi aanbod van tamron/sigma... lenzen waarvan de optische kwaliteit beter kan zijn dan van merk lenzen, en dit aan zeer voordelige prijs.
                  Mijn motto is en blijft "vermijd van je te binden aan een merk door zijn lenzen"
                  Koop zeer gericht je lenzen in functie van je gebruik en je eisen.
                  Met bvb een 18-200 lens kun je ook zeer mooie opnames maken, dit hangt volledig van je eisen en gebruik af.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony A700 of Canon 40D

                    Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                    Ik ben blij dat ik erin geslaagd ben na meer dan een jaar, de meeste er bewust van te maken dat je en camera moet kopen in functie van zijn gebruik.
                    Denk je dat ? Waarom promoot je dan een A700 als je nog niet eens weet wat de persoon in kwestie wil gaan fotograferen ? Misschien heeft de man of vrouw in kwestie wel meer dan voldoende aan een A100, 400D of D40x met een simpele kitlens ofzo, waarom dan die mens 1500 euro uit z'n zakken halen als het met 1000 net zo goed is ? Zo objectief ben je blijkbaar niet…
                    Stel dat de gebruiker er wil natuurfotografie met serieuse telelenzen aan de slag wil gaan dan zit ie in mijn ogen al kompleet fout bij Sony, niet omwille dat de kwaliteit slecht zal zijn maar wel omdat ie gewoon 50% teveel zal moeten betalen voor z’n lenzen , ik zou zeggen eerst effen informeren voor je promotie gaat maken voor iets . ( of misschien soliciteren bij Sony, ik denk dat ze mannen als jij wel willen daar )
                    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony A700 of Canon 40D

                      Allemaal juist. Dus kappen met de op losbarsten staande polemiek, en back to the basics van TS, waarbij de volgende vraag gesteld moet worden (zie ook hoger):

                      "Ik zou hier eerst eens neerpennen wat je wil fotograferen. Dan kunnen we al veel specifieker zijn naar wat er je aangeraden wordt."
                      En wellicht een schatting van het te besteden budget.
                      ______
                      www.vue.photo

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony A700 of Canon 40D

                        Beide toestellen zijn goed.

                        Ofwel heb je al een deel materiaal wat je keuze zal bepalen.

                        Ofwel is het puur persoonlijk, ga es naar een winkel waar je de toestellen kan vastnemen en proberen en kijk wat je het beste ligt.

                        Laat niet je kop zotdraaien door fanboys die u (en zichzelf) van hun keuze willen overtuigen.

                        Ik heb zelf een sony, mijn schoonvader een canon.
                        Beide vinden we ons eigen toestel beter dan het van de andere.
                        logisch want wat je kent, vind je beter.

                        G
                        As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                        like.no.other

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony A700 of Canon 40D

                          Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                          Ik ben blij dat ik erin geslaagd ben na meer dan een jaar, de meeste er bewust van te maken dat je en camera moet kopen in functie van zijn gebruik.
                          Het is wel degelijk 1 april. Dit is ne zodanige vette aprilvis om zelfs Bart De Wever jaloers te maken .

                          Probeer inderdaad eerst te inventariseren waarvoor je uw camera wenst te gebruiken. Probeer je hierbij niet te strak te limiteren tot wat je op korte termijn hoopt te doen, maar probeer ook te achterhalen wat je ook op langere termijn zou willen doen.
                          Het is bijvoorbeeld mogelijk dat je je niet direct met macrofotografie gaat bezighouden, maar dat dit je wel interesseert om daar later eens mee te experimenteren.
                          Last edited by stapperke; 1 april 2008, 12:32.
                          Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sony A700 of Canon 40D

                            tja een niet makkelijke keuze hé, zoals hierboven vermeld, kan je best eens vermelden wat je zoal fotografeert ;-)
                            Grtz

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sony A700 of Canon 40D

                              Da's in feite een 'no brainer' ... de A700 natuurlijk

                              Comment

                              Working...
                              X