Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A7 III versys Nikon Z6

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony A7 III versys Nikon Z6

    Hoi BD-ers,

    Als ik de prestaties bekijk van de Sony A7 III versus de Nikon Z6 op dpreview, en ik weet dat ik een toch een convertor nodig heb voor mijn oude Nikonlenzen, dan begin ik te twijfelen wat ik zou doen. Ik lees ook dat de convertor quasi perfect werkt voor foto opnames. Als het klopt dat de convertor quasi niet werkt voor video opnames, dan heb ik reeds de oplossing in huis. Ik heb al een Sony A6000 met de zeer goede Sony E PZ 18-200 mm (SELP18200) die perfect op de Sony A7 zal passen voor filmopnames.
    Maak ik nu ergens een fout in mijn redenering als ik denk dat de aankoop van een Sony A7 III toch echt ook te overwegen valt?

    Groeten,

    Riho
    Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
    Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

  • #2
    Re: Sony A7 III versys Nikon Z6

    De SELP18200 kun je gebruiken op de a7iii in super 35mm mode voor video en in APS-C mode voor foto. Omschakeling naar die modes gebeurd automatisch.
    www.polartha.com

    Comment


    • #3
      Re: Sony A7 III versys Nikon Z6

      Aan het topic van eergisteren te zien zit je precies met wel meer vragen Video werkt wel met de FTZ maar de AF is minder vloeiend en hoorbaar in de opname.

      Hoeveel video ga je doen in verhouding tot foto? Je gaat je D700 vervangen maar wat doe je met je D500 en de rest van je objectieven? Je zou bv je 28-300 kunnen verkopen en de Z 24-200 in de plaats kunnen nemen?

      Ik zie de Sigma 180mm f/3.5 macro in je handtekening staan. Weet je of deze 100% functioneert op de FTZ? Ik heb mijn Sigma 150mm f/2.8 HSM (niet-OS) recent verkocht omdat diafragma (enkel f/2.8) en scherpstelling niet compatibel waren wegens te oud.

      Comment

      Working...
      X