Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony a33 en a55

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony a33 en a55

    Nieuw topic wegens sluiting van het vorige.

    http://www.luminous-landscape.com/re...-preview.shtml
    http://www.imaging-resource.com/PRODS/AA55/AA55A.HTM
    http://www.dpreview.com/reviews/sonyslta55/page17.asp


    Voor wie nog eens naar het voorgaande topic wil: link
    Last edited by K-2; 3 december 2010, 14:43.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

  • #2
    Re: Sony a33 en a55

    [Mod]Hoewel ik vast kan aantonen dat dit een overtreding is van de BD-regels (het is immers niet toegelaten een discussie die gesloten wordt, opnieuw op te starten), die jij ook onderschreven hebt, laat ik dit staan, maar zal deze topic stevig gemodereerd worden.

    Niet naast de kwestie.
    Geen merkenoorlog.
    De bal, niet de man.


    [/Mod]
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Sony a33 en a55

      Nog een nuttige link;
      Interessant om eens te bekijken: de werking van in-body beeldstabilisatie met een 300mm f2.8 lens in video modus

      Comment


      • #4
        Re: Sony a33 en a55

        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        [Mod]Hoewel ik vast kan aantonen dat dit een overtreding is van de BD-regels (het is immers niet toegelaten een discussie die gesloten wordt, opnieuw op te starten), die jij ook onderschreven hebt, laat ik dit staan, maar zal deze topic stevig gemodereerd worden.

        Niet naast de kwestie.
        Geen merkenoorlog.
        De bal, niet de man.


        [/Mod]

        Bedankt !

        Dat geeft ons tenminste de mogelijkheid op BD info uit te wisselen over wat we interessant vinden.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: Sony a33 en a55

          Het is pure marketing, maar het blijft een prachtig filmpje. Let wel op hoe de 10 fps overtuigend wordt getoond, hoewel ze dat in de praktijk niet zo heel erg is (beperkt bruikbaar, met andere woorden)...

          Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


          Voor degenen die het geluid graag eens horen, zo zonder spiegel maar wel met een gewone sluiter:

          Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


          Vergelijking hoe een 550D filmt, en een A55...
          refer to http://www.focus-numerique.com/sony-alpha-33-55-deja-prise-mains-news-2091.html


          En een interessante gebruikerservaring.
          Sony announced the new A55, A560 and 24mm F2 lens and earlier this evening, I got to play with those items at a private Sony event at the Alvin Ailey Dance Studio in NYC. Impressions, findings and images are after the jump. Please do note that I handled pre-production units and that all these photos were shot in JPEG mode.
          Last edited by JorisVdB; 26 augustus 2010, 20:48.
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

          Comment


          • #6
            Re: Sony a33 en a55

            Ook een marketing filmpje, maar dan een stuk informatiever

            http://www.youtube.com/watch?v=eKwLI...ayer_embedded#!

            Comment


            • #7
              Re: Sony a33 en a55

              Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
              Nog een nuttige link;
              Interessant om eens te bekijken: de werking van in-body beeldstabilisatie met een 300mm f2.8 lens in video modus

              http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=36144234
              Voor video voldoen de huidige in-body en in lensstabilisatie systemen niet, tenminste als je uit de hand bewegende objecten wil filmen.

              Reden waarom sony voor de nex voor in lens stabilisatie gekozen heeft
              -body nex 3/5 te klein voor sss
              -dubbel gebruik E-mount lenzen voor video en still

              Heb een filmpje gezien van de nex VG-10 met het nieuwe 18-200 objectief (E-mount), In dit objectief zou volgens de maker van het filmpje het door sony specifiek gebruikte IS systeem voor videocams ingebouwd zijn, alhoewel op photozone vermeldt men dit niet.
              Het is alleszins een vrij stabiel beeld dat te zien is in dat filmpje.

              Vraag is gaat sony ook video toestellen maken in de a-mount range, in dat geval gaan we in-lens stabilisatie krijgen voor video en gaan ze waarschijnlijk naar een mixed systeem van in lens en in body stabilisatie voor de a-mount.

              bij de a55/a33 zijn video sequenties beperkt tot max. +/- 9 minuten met SSS aan.

              Comment


              • #8
                Re: Sony a33 en a55

                Had ik al gezien, ziet er inderdaad net iets interessanter uit...

                Ik ben blij dat ISO 100 terug is van weggeweest ...

                Dan laten ze die vergelijking zien met de A550 ...steek die technologie in zo'n klasse camera (of net iets hoger liefst...A700-achtig) en je hebt de meerderheid van de 'tekortkomingen' met zo'n kleine camera niet meer (batterij, wegschrijven van foto's in buffer naar CF in plaats van SD, mogelijkheid tot monteren van vertical grip, misschien meteen iets grotere buffer),...

                Die zoeker die uitsteekt naar achter vind ik wel goed eigenlijk . Dat klapbaar scherm is ook prima bruikbaar...

                Het goede nieuws na de NEX, A33/A55 is dat er nu nog maar 1 camera kan aankomen...de A7XX .

                Opmerkelijk is ook dat deze camera's, naast hun A560/A580 broertjes, snel beschikbaar zullen zijn:
                A33: september.
                A55: oktober.
                A580: oktober.
                A560: eerste kwartaal 2011.
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                Comment


                • #9
                  Re: Sony a33 en a55

                  Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                  in dat geval gaan we in-lens stabilisatie krijgen voor video en gaan ze waarschijnlijk naar een mixed systeem van in lens en in body stabilisatie voor de a-mount.
                  Dat zou in elk geval een goeie zaak zijn. Dan kan ieder op elk moment kiezen zonder meteen alles overboord te moeten gooien en een nieuwe set aan te schaffen.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony a33 en a55

                    Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                    Ik ben blij dat ISO 100 terug is van weggeweest ...
                    Ja, hoewel ik dat eigenlijk niet echt mis hoor. Iso200 levert net zo goed perfecte plaatjes af (wat mij betreft ). Maar nog beter/meer keuze mag altijd natuurlijk.

                    Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                    Het goede nieuws na de NEX, A33/A55 is dat er nu nog maar 1 camera kan aankomen...de A7XX .
                    Da's wel de verwachting ja... Hoewel Sony altijd eerst nog een aap uit de mouw zou kunnen toveren met een nieuwe FF; maar die kans is wel heel klein natuurlijk .
                    Misschien eerder nog snel even een firmware-aanpassing met een paar kleine verbeteringen voor de a900 er tussendoor, wat ik wel kunnen appreciëren.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony a33 en a55

                      wat snelheid van beelden betreft heeft meer te maken met de processor denk ik, opvolger 700 zal waarschijnlijk uigerust zijn met dual of zwaardere processor, wat in deze prijsklasse te duur zou zijn.

                      belangrijker is volgens mij dat ze een hybride AF systeem implementeren (zowel contrast als phase detection)

                      ook automatisch starten van de MF sequence zoals bij de NEXen door het draaien aan de focusring is heel handig, misschien dat ze dit kunnen wijzigen door firmware update, is een uitzonderlijk handige feature, begrijp niet waarom dat niet aanwezig is.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony a33 en a55

                        Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                        Ja, hoewel ik dat eigenlijk niet echt mis hoor. Iso200 levert net zo goed perfecte plaatjes af (wat mij betreft ). Maar nog beter/meer keuze mag altijd natuurlijk.
                        de basis ISO voor sony sensors is meestal 200 ISO, weet niet hoe met deze sensors zit, maar in het geval het ook 200 ISO is is het 100 ISO beeld een overbelicht 200 ISO beeld dat SW-matig gecorrigeerd wordt. Voor JPEG is dit handig voor RAW is dit minder van belang.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony a33 en a55

                          Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                          Ja, hoewel ik dat eigenlijk niet echt mis hoor. Iso200 levert net zo goed perfecte plaatjes af (wat mij betreft ). Maar nog beter/meer keuze mag altijd natuurlijk.
                          Ik zou het op zich niet heel erg missen, maar ik heb gemerkt dat als je bij bewegende onderwerpen een langere sluitertijd wil en je hebt gewoonweg zoveel licht, je op ISO 200 je foto's verknalt door diffractie (tot f/14 is mijn 70-400 haarscherp...kleinere diafragma's is hij soft en zijn ze niet meer te redden). Vandaar mijn 'vraag' naar ISO 100...(Bart, 'Black Bandit', heeft ooit een gelijkaardige opmerking gemaakt geloof ik - op een 1DIII heb je ISO 50, wat ook handig kan zijn).

                          @ Puerte: zoiets zou inderdaad ideaal zijn. Het gewone systeem van dit hier, eventueel met de elektronische zoeker, in een A700-achtige body. Fase-detectie AF als je wide-open filmt, contrast-detectie AF als je met een meer gesloten diafragma wil werken .

                          Met die MF-sequence bedoel je dat er automatisch ingezoomd wordt als je op MF overschakelt ? Dat is inderdaad een handige feature. 't Is niet veel werk om het zelf te doen, maar het gemak dient de mens nu eenmaal ...
                          Last edited by JorisVdB; 27 augustus 2010, 10:27.
                          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sony a33 en a55

                            Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                            Ik zou het op zich niet heel erg missen, maar ik heb gemerkt dat als je bij bewegende onderwerpen een langere sluitertijd wil en je hebt gewoonweg zoveel licht, je op ISO 200 je foto's verknalt door diffractie (tot f/14 is mijn 70-400 haarscherp...kleinere diafragma's is hij soft en zijn ze niet meer te redden).

                            ..
                            Je moet die foto's niet op 100% bekijken, dan zul je zien dat het reuze meevalt met dat “niet meer te redden”.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sony a33 en a55

                              Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                              Ik zou het op zich niet heel erg missen, maar ik heb gemerkt dat als je bij bewegende onderwerpen een langere sluitertijd wil en je hebt gewoonweg zoveel licht, je op ISO 200 je foto's verknalt door diffractie (tot f/14 is mijn 70-400 haarscherp...kleinere diafragma's is hij soft en zijn ze niet meer te redden). Vandaar mijn 'vraag' naar ISO 100...
                              Ik volg je hier volledig in! Meer nog, welke waarde de base-iso ook moge zijn, naast het sneller bereiken van de diffractielimiet geeft de niet-base-iso100 ook een aardig stuk minder ruis. Niet dat ik een anti-ruismaniac ben, totaaaaal niet, maar als ik DRO gebruik, gebruik ik uitsluitend iso 100. DAN is het verschil opmerkelijk! En verschil in dynamisch bereik? In de praktijk merk ik er quasi 0,0 van...

                              Comment

                              Working...
                              X