Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony a33 en a55

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Sony a33 en a55

    Oorspronkelijk geplaatst door gblanchaert Bekijk bericht
    ik kom tot de jammerlijke conclusie dat de verkopers in zelfs de speciaalzaken niet 100% alles weten van alle fototoestellen.
    Meestal kennen verkopers het merk dat ze zelf gebruiken wel heel goed, maar de overige merken een HEEL stuk minder Je kan maar beter altijd je huiswerk zelf maken! (Zo kwam ik een vertegenwoordiger van samsung in de fnac tegen afgelopen zaterdag...wat die allemaal uit zijn nek kletste )

    Welkom trouwens!

    Comment


    • #62
      Re: Sony a33 en a55

      Dat is juist het groot probleem, weinig verkopers kennen hun producten en maken de mensen wat wijs.Aangezien ik ook een leek ben maar toch al veel goeds heb gelezen over dit toestel ga ik toch weer twijfelen om het aan te kopen na hier alles te hebben gelezen.
      Voor mij is de A33 toch een geschikt toestel voor een amateur zoals mij.Reizen thuis en natuur. Ik zocht een toestel niet al te zwaar voor op reis maar toch een heel stuk beter dan een compact.
      Jullie mening graag !!!
      Last edited by denisdm; 4 oktober 2010, 20:02.

      Comment


      • #63
        Re: Sony a33 en a55

        De A33 is een heel geschikt toestel.
        Het enige echte nadeel dat ik zie is dat geen Canon of Nikon is (OK, en misschien de batterij). Dit betekent gewoon dat je je op een iets kleinere markt begeeft, de keuze in lenzen en andere accessoires (zowel nieuw als 2de hands) is minder groot. Of dit voor jou een belangrijke issue is zal je zelf moeten beslissen.

        Daarnaast gebruikt de a33 een relatief nieuwe techniek, die veelbelovend lijkt, maar natuurlijk nog niet echt intensief in real life getest is.

        Comment


        • #64
          Re: Sony a33 en a55

          €100 cash back op a33 en a55 tot 31/1/2011

          Hopelijk volgt er ook nog wat korting op andere toestellen, of beter nog, op lenzen .
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #65
            Re: Sony a33 en a55

            Ik heb nu de A55 een dikke maand in mijn bezit, en ik moet zeggen, ik ben er heel tevreden van Het is mijn eerste camera, ben ook ineens begonnen met avondles, en heb eergisteren mijn eerste praktijkles achter de rug ! Ik kan dit toestel echt aanraden!

            Ik heb het gekozen vanwege de toch iets kleinere body dan andere toestellen in deze prijsklasse, hoewel ik vaak reactie krijg van andere fotografen die zeggen dat ze liever een grotere, zwaardere body vasthebben, maar dit is denk ik toch bij iedereen persoonlijk, ik heb het liever klein :-)

            greetz D.

            Comment


            • #66
              Re: Sony a33 en a55

              Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
              €100 cash back op a33 en a55 tot 31/1/2011

              Hopelijk volgt er ook nog wat korting op andere toestellen, of beter nog, op lenzen .
              Die cash back gebeurt enkel voor aankopen in België.
              In Nederland bestaat er ook een cash back, voor aankopen in Nederland.
              Nu woon ik in Belgiê, maar wil een toestel kopen, net over de grens, in Nederland.

              Iemand een oplossing hoe ik die 100 euro cash kan backen?

              Comment


              • #67
                Re: Sony a33 en a55

                Ja, gewoonweg dat dingetje voor Sony NL invullen en naar daar opsturen, denk ik ?
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                Comment


                • #68
                  Re: Sony a33 en a55

                  Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                  Ja, gewoonweg dat dingetje voor Sony NL invullen en naar daar opsturen, denk ik ?
                  In hun voorwaarden staat (on)duidelijk:
                  Deze actie is uitsluitend geldig in Nederland. Het toestel moet zijn aangekocht in Nederland en het
                  voordeel wordt alleen daar toegekend waar het toestel is aangekocht.
                  Betekent dit dat het enkel aan Nederlanders betaald wordt, enkel aan mensen met een rekening in Nederland, of enkel door Sony Nederland?
                  Last edited by SamWitse; 12 januari 2011, 11:50.

                  Comment


                  • #69
                    Re: Sony a33 en a55

                    Kun je niet bij Sony NL informeren?
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #70
                      Re: Sony a33 en a55

                      Het beleid bij Sony (net als bij vele andere bedrijven) is dat de vestigingen in verschillende landen elkaar niet beconcurreren.

                      Dit heeft als gevolg dat Sony Nederland alleen cash back betaalt op Nederlandse bankrekeningen voor in Nederland gedane aankopen; en in België dus precies hetzelfde.
                      Of je op je factuur dan ook een Nederlands adres moet hebben of niet, dat weet ik niet precies, maar ik vermoed van niet. Zoals LesC al aangaf: best Sony Nederland even contacteren.
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #71
                        Re: Sony a33 en a55

                        Dat Sony België geen 100 € wil betalen voor een toestel dat door Sony Nederland is geleverd, dat kan ik begrijpen, maar waarom kan Sony Nederland geen 100 € betalen aan een Rwandees die in Sri Lanka woont, een bankrekening heeft op de Kaaiman Eilanden, en die op vakantie in Nederland een toestel koopt?

                        Sony legt telefonisch uit dat je een rekeningnummer moet hebben in Nederland

                        Comment


                        • #72
                          Re: Sony a33 en a55

                          Oorspronkelijk geplaatst door SamWitse Bekijk bericht
                          Dat Sony België geen 100 € wil betalen voor een toestel dat door Sony Nederland is geleverd, dat kan ik begrijpen
                          Nee, dat is niet wat ik zei.
                          Sony Nederland beperkt de mogelijkheid tot sponsoring van Belgen, Duitsers, enz. die in Nederland zouden willen kopen door de terugbetaling tot Nederlandse rekeningen te beperken.

                          Of dus :

                          Oorspronkelijk geplaatst door SamWitse Bekijk bericht
                          Sony legt telefonisch uit dat je een rekeningnummer moet hebben in Nederland

                          Oorspronkelijk geplaatst door SamWitse Bekijk bericht
                          waarom kan Sony Nederland geen 100 € betalen aan een Rwandees die in Sri Lanka woont, een bankrekening heeft op de Kaaiman Eilanden, en die op vakantie in Nederland een toestel koopt?
                          Omdat het Sony-beleid erop gericht is dat die man in Sri Lanka zijn spullen koopt en daar van de lokale promoties geniet. Als hij daar woont, zal hij daar ook wel een bankrekening hebben.
                          Last edited by K-2; 13 januari 2011, 12:40.
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #73
                            Re: Sony a33 en a55

                            Een volgende "gerucht": a77 en a66 ?

                            Er wordt hier vermeld dat samen met de a77 er al een opvolger voor de a55 zou komen.
                            Lijkt me meer waarschijnlijk dat een eventuele a66 gewoon naast a55 en a77 gaat staan: a77 met iets lagere specs. Een beetje zoals a450-a500-a550...

                            “Together with NEX-7 and SLT-A77 sony will also release the successor of A55, may A66? and a newly designed 16-50mm kit-lens for D-SLR. I´m a little confused about the early specifications from A66?, it sounds same like A77 with less speed “just” 10fps vs. 12 fps, different body and differences in EVF (both OLED). ”
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • #74
                              Re: Sony a33 en a55

                              Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                              Een volgende "gerucht": a77 en a66 ?

                              Er wordt hier vermeld dat samen met de a77 er al een opvolger voor de a55 zou komen.
                              Lijkt me meer waarschijnlijk dat een eventuele a66 gewoon naast a55 en a77 gaat staan: a77 met iets lagere specs. Een beetje zoals a450-a500-a550...
                              Dat was ook volledig mijn gedacht

                              Soms begrijp ik niet dat ze die nummering zo letterlijk volgen A66 is hoger dan A55 dus de A55 gaat eruit en wordt vervangen door de A66... NOT

                              Ben zeer benieuwd! En die nieuwe kitlens lijkt mij iets "duur" te worden...

                              Comment


                              • #75
                                Re: Sony a33 en a55

                                verwacht wel dat er eerst een paar tussen modellen komen voor de a77 released wordt.
                                in interview verklaard sony (ses) een paar weken terug dat de spec van de a77 nog niet 100% vastligt.

                                verschil tussen de a5 en de a7 reeks zal vrij groot zijn

                                er gaat ook een gerucht dat A77 gebruik zou maken van 3 sensor technologie met iso bereik van meer dan 800000 iso.



                                wordt heel erg gespeculeerd momenteel maar ik denk dat er weinig concreet geweten is.

                                Comment

                                Working...
                                X