Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony a33 en a55

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Sony a33 en a55

    Zijn er ondertussen al mensen die tot de aankoop van een A33 zijn overgegaan en hier al een eerste indruk over kunnen posten?

    Comment


    • #47
      Re: Sony a33 en a55

      Oorspronkelijk geplaatst door invictus66 Bekijk bericht
      Zijn er ondertussen al mensen die tot de aankoop van een A33 zijn overgegaan en hier al een eerste indruk over kunnen posten?
      weet niet of al beschikbaar is in belgie, waarschijnlijk wel, op DPREVIEW zijn er verschillende gebruikers te vinden.
      een video met beelden van een american football game bij 10fps, zie he je hoe de AF zich gedraagt . (begin video is film opname daarna jpeg opnames aan 10fps zo uit de camera zonder enige correctie, best kijken op 720p en op volledig beeld)
      I had a chance to test the new Sony A55 digital camera at a youth football game. This video shows images done with the A55 in the 10-frames per second burst ...

      Comment


      • #48
        Re: Sony a33 en a55

        Hallo,

        De Sony a33 ligt vanaf 2 oktober in all Makro vestigingen.

        Groeten,
        wistofus.
        Nikon D5000 - Nikkor18-200 VR II, Nikkor AF-S DX 35/1.8G, Speedlight SB700, Lumix FZ-18
        iMac 24" 2.93Ghz 4Gb ram 640Gb Hd,
        Zannata U6.2 Roadracer Campa"Daytona", Garmin Edge605

        Comment


        • #49
          Re: Sony a33 en a55

          Eén van de voordelen van translucent mirror technologie lijkt de snelheid te zijn, de A55 doet 10fps met AF, heel indrukwekkend! De A33 doet 7fps. Terwijl de A560 en A580 eigenlijk upgrades zijn van de A550 en met een conventionele spiegel zijn uitgerust.
          Ben benieuwd hoe het zit met de optische prestaties van de A33 en A55.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #50
            Re: Sony a33 en a55

            Optische prestaties van een camera ? Je bedoelt de prestaties van de sensor neem ik aan ? Die schijnen heel erg goed te zijn, zelfs met een halve stop 'achterstand' . In een toekomstige DSLR als de A7XX (of een SLT, de A77 ?) kan dat alleen maar beter worden...
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

            Comment


            • #51
              Re: Sony a33 en a55

              van wat ik zie liggen de optische prestaties van de a33 vrij dicht tegen deze van de NEX-5 welke toch vrij goed is, vrij logisch gebruiken zelfde sensor. Invloed translucent spiegel is zeer goed opgevangen.
              Op dpreview verschijnen regelmatig high ISO voorbeelden van de a33 en a55 en er zijn ook voorbeelden van de a580 (preproduction) gepost.
              diegene die interesse hebben moeten maar eens kijken op dpreview.

              Comment


              • #52
                Re: Sony a33 en a55

                Wat moet ik me voorstellen bij de optische prestatisch van beide camera's(zeker de NX) als daar niks optisch inzit?
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #53
                  Re: Sony a33 en a55

                  Vandaag was ik in MediaMarkt en heb es door de zoeker van de speelgoedachtige a33 gekeken. Trok dus werkelijk op niets. Totaal onnatuurlijk.

                  niets persoonlijks sony fans
                  Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

                  Comment


                  • #54
                    Re: Sony a33 en a55

                    Da's een goeie .

                    Wat denk je nu dat we gaan geloven... Wat we zelf zien, wat DPR schrijft en wat collega's zeggen, of iets anders .

                    "Excellent LCD and good EVF, with efficient automatic switch."
                    "Good ergonomics all around, good build quality, nice handling"

                    Geniet in elk geval rustig verder van je speelgoedje hoor en laat je plezier vooral niet verstoren door iets wat je niet hebt en vooral waar geen Canon vooraan op kleeft . Niets persoonlijks trouwens hoor .
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #55
                      Re: Sony a33 en a55

                      heb a55 effe gebruikt op photokina, sony heeft daar een stand waar BMXers en skateboarders constant over en weer gaan die je kunt fotgraferen. Ze hebben toestellen zijdelings (kun je pannen) en ook frontaal geplaatst. De AF is prima en je kunt onmiddellijk opnames maken van skater of BMXer moet niet wachten op AF, panning met dit onderwerp iwas hoegenaamd geen probleem, maar een burst van 10fps is heel snel.
                      De zoeker zelf is heel helder, helderder dan OVF's in zelfde lichtomgeving. Beweging onderwerp is geen probleem voor de zoeker.
                      Beeld was wel lichtjes te blauw, maar stoort niet, kan ook zijn dat de WB niet correct was.
                      Kunt gemaakte opnames ook onmiddellijk in de zoeker zien.
                      Is allemaal nog niet perfect maar een zeer grote stap in de juiste richting.

                      Is heel zeker dat opvolger A700 ook met EVF zal uitgerust zijn, krijgt nieuwe nog snellere sensor, waarschijnlijk met 1080 60p. HD

                      video a33
                      Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


                      gelijkaardige video met Nikon d3100 (d7000 heeft gelijkaardig systeem)
                      Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


                      video sony a55 (tracking)
                      Autofocus tracking during video recording on Sony SLT-A55. Lens used: Zeiss 16-80 (lens without AF motor)

                      Comment


                      • #56
                        Re: Sony a33 en a55

                        Ik vraag me af hoe het zit met de vervuiling van de spiegel, bij een DSRL houdt de spiegel toch wat tegen, bij de doorlatende spiegel komen alle stofdeeltjes op de spiegel terecht en vormen een hindernis voor de lichtstralen., er is wel een cleaning systeem voorzien maar ik vermoed dat de spiegel sneller gaat vervuilen bij het wisselen van lenzen en men meer het toestel zal moeten laten reinigen.
                        De reden van mijn opmerking is dat ik verzot ben op het gebruik van een livebeeld in moeilijke omstandigheden (meestal gebruik ik het oculair) - Bij een normale DSRL zoals een Canon 550D raadt men dit af omwille van een snellere bevuiling.
                        Volgens bepaalde info zou het scherpstellen trouwens met deze Sony vlotter gaan dan bij andere toestellen.
                        Ik twijfel echt tussen de D550 en de Sony a33.
                        mvg Guido
                        Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

                        Comment


                        • #57
                          Re: Sony a33 en a55

                          De reden van mijn opmerking is dat ik verzot ben op het gebruik van een livebeeld in moeilijke omstandigheden (meestal gebruik ik het oculair) - Bij een normale DSRL zoals een Canon 550D raadt men dit af omwille van een snellere bevuiling
                          Ik ben niet 100% zeker van wat ik nu ga zeggen, maar de A550 en nu de A560 en A580 gebruiken een andere tweede sensor voor de Live view waardoor je het probleem van bevuiling niet zo snel gaat hebben. Ik weet niet of de A33 en A55 ook zo'n systeem hebben, maar dacht van wel.
                          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                          Mijn bird foto's en urbex foto's

                          Comment


                          • #58
                            Re: Sony a33 en a55

                            Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                            Ik ben niet 100% zeker van wat ik nu ga zeggen, maar de A550 en nu de A560 en A580 gebruiken een andere tweede sensor voor de Live view waardoor je het probleem van bevuiling niet zo snel gaat hebben. Ik weet niet of de A33 en A55 ook zo'n systeem hebben, maar dacht van wel.
                            Niet dus

                            Het licht wordt doorheen de spiegel gelaten, rechtstreeks op de sensor

                            Comment


                            • #59
                              Re: Sony a33 en a55

                              Wat bedoel je precies met 'bevuiling', gblanchaert ?
                              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                              Comment


                              • #60
                                Re: Sony a33 en a55

                                Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                                Wat bedoel je precies met 'bevuiling', gblanchaert ?
                                Men heeft mij verteld dat bij veelvuldig gebruik van Live View bij Canon men veel sneller het toestel moet laten reinigen (of zelf doen). Maar indien er voor de Live View gebruik gemaakt wordt van de gedeeltelijke doorlaatbaarheid van de spiegel is dit gezegde fout.
                                ik kom tot de jammerlijke conclusie dat de verkopers in zelfs de speciaalzaken niet 100% alles weten van alle fototoestellen.

                                Nota: ik ben blij dat ik deze site ontdekt heb.
                                mvg Guido
                                Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

                                Comment

                                Working...
                                X