Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony a33 en a55

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Sony a33 en a55

    Dat doe ik ook niet hoor . Ik moet alleen regelmatig croppen (horizon beetje scheef, juiste compositie, enz)...en dan merk je het wel. Zelfs met wat definition en/of sharpen in Aperture (2) zijn ze niet meer te redden. Maar tot f/14 vind ik op zich al een hele goede prestatie .

    Als Sony vroeg of laat iets uitbrengt à la A77 zoals hierboven beschreven is er een kans dat die toch bij mij terecht komt...maar voorlopig is de A7XX of de A580 de beste optie als je snelheid zou willen vind ik.

    Deze A55 en A33 zijn op zich prima, maar beperken je in mogelijkheden door de batterijduur, buffer clearing time, enz. Een A550 doet er een maar kleine elf seconden over om 14 foto's van 14.2 megapixel weg te schrijven in RAW...deze meer dan het vierdubbele (50 seconden) maar ze zijn wel aan een twee keer zo hoge snelheid genomen en groter (16 MP). Beiden gebruiken SD-kaartjes.
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

    Comment


    • #17
      Re: Sony a33 en a55

      Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
      Dat doe ik ook niet hoor . Ik moet alleen regelmatig croppen (horizon beetje scheef, juiste compositie, enz)...en dan merk je het wel. Zelfs met wat definition en/of sharpen in Aperture (2) zijn ze niet meer te redden. Maar tot f/14 vind ik op zich al een hele goede prestatie .
      Maak nu eens een foto met f/22.
      Bekijk het bestand op een afstand, ongeveer gelijk aan de lengte van de foto.
      Als je dan nog diffractie denkt waar te nemen, dan is er iets anders aan de hand.

      Comment


      • #18
        Re: Sony a33 en a55

        Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
        Maak nu eens een foto met f/22.
        Bekijk het bestand op een afstand, ongeveer gelijk aan de lengte van de foto.
        Zal ik eens proberen als ik nog eens tijd heb om te gaan fotograferen...bedankt voor de tip .

        Ik ben benieuwd waar de 16 MP sensor van de A55 nog gaat opduiken...Nikon D400 of niet ? In de A7XX zou ik zeggen van wel, naast dit autofocussysteem (misschien met een extra gevoelig center point, vanaf f/2.8 ofzo, zoals de A700 had). Ik hoop alleszins dat er nog veel aankomt met een '7' in (NEX, A77, enz) . En ik heb zo'n flauw vermoeden dat ik niet de enige ben...
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

        Comment


        • #19
          Re: Sony a33 en a55

          Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
          Ik ben benieuwd waar de 16 MP sensor van de A55 nog gaat opduiken...Nikon D400 of niet ?
          Nikon gaat voortaan zijn eigen weg met sensoren. Dat is al nu zo met de D3100, en dat zal waarschijnlijk ook zo zijn met de D7000 die waarschijnlijk dezelfde gaat 16MP+ krijgen als de D400 die volgend jaar samen met de D4 uitkomt.

          Comment


          • #20
            Re: Sony a33 en a55

            Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht

            Deze A55 en A33 zijn op zich prima, maar beperken je in mogelijkheden door de batterijduur, buffer clearing time, enz. Een A550 doet er een maar kleine elf seconden over om 14 foto's van 14.2 megapixel weg te schrijven in RAW...deze meer dan het vierdubbele (50 seconden) maar ze zijn wel aan een twee keer zo hoge snelheid genomen en groter (16 MP). Beiden gebruiken SD-kaartjes.
            zijn 20 beeldjes ipv 14, nogmaals niet de SD kaart is daar verantwoordelijk voor maar wel de processor, voor die prijs kan me daar moeilijk een dual processor systeem gebruiken, zou de prijs op drijven.
            je moet de priis van dit toestel eens vergelijken met die van de Canon 60d, en ook de specs. !

            Comment


            • #21
              Re: Sony a33 en a55

              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
              Nikon gaat voortaan zijn eigen weg met sensoren. Dat is al nu zo met de D3100, en dat zal waarschijnlijk ook zo zijn met de D7000 die waarschijnlijk dezelfde gaat 16MP+ krijgen als de D400 die volgend jaar samen met de D4 uitkomt.
              zou het niet kunnen dat ze verplicht zijn ?

              Renesas is nu via Nec ook onderdeel geworden van Mitsubishi groep.
              Ikzou het niet onlogisch vinden dat men nikon verplicht zijn sensors binnen de eigen groep,Renesas (sensor producent 2x maal groter dan nikon), te kopen.

              Comment


              • #22
                Re: Sony a33 en a55

                Goed lezen Puerte.

                Een A550 heeft een buffer van 14 RAW beelden van 14,2 MP, die aan 5 fps worden genomen. Een A580 heeft een buffer van 22 RAW beelden van 16,2 MP, die aan 5 fps worden genomen. De A55 heeft een buffer van 20 RAW beelden van 16,2 MP, die aan 10 fps worden genomen (bijgevolg buffer full na twee seconden, en de buffer clearing time is meer dan het vierdubbele van een A550).

                Laten we de Canon 60D hierbuiten houden, ok ? Ik zie dit topic niet graag eindigen zoals het vorige.

                Frank, ik las dat Nikon misschien Sonysensoren zou gebruiken, maar de geruchten daarrond klopten blijkbaar niet . Sony haar APS-C ontwikkelingen blijven wel doorgaan zonder Nikon, maar verkoopt de D3X goed ? Die A900 en A850 zijn prima dingen, maar om full-frame camera's op de markt te brengen zonder aan Nikon sensoren te kunnen verkopen...lijkt me niet echt evident.
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                Comment


                • #23
                  Re: Sony a33 en a55

                  Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                  zou het niet kunnen dat ze verplicht zijn ?

                  Renesas is nu via Nec ook onderdeel geworden van Mitsubishi groep.
                  Ikzou het niet onlogisch vinden dat men nikon verplicht zijn sensors binnen de eigen groep,Renesas (sensor producent 2x maal groter dan nikon), te kopen.
                  Goed mogelijk. Zoals ik in andere posts al zei, zijn die afspraken binnen de Japanse bedrijven voor westerlingen ons niet altijd even doorzichtig of logisch. Nikon laat verstaan dat de switch gedaan is omwille van de prestaties: Van NR: “We have a longstanding relationship with Sony. If the sensors for Nikon D3s, D3 and D700 are designed by Nikon, Nikon D3x and those of the small APS-C sensors are from Sony. We want to use our own sensors in SLRs most popular [small sensor APS-C, Ed], as the performance of our sensors are better. However, it will take some time as it takes to achieve economies of scale.”

                  Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                  Frank, ik las dat Nikon misschien Sonysensoren zou gebruiken, maar de geruchten daarrond klopten blijkbaar niet . Sony haar APS-C ontwikkelingen blijven wel doorgaan zonder Nikon, maar verkoopt de D3X goed ? Die A900 en A850 zijn prima dingen, maar om full-frame camera's op de markt te brengen zonder aan Nikon sensoren te kunnen verkopen...lijkt me niet echt evident.
                  Joris: zie hierboven voor de Nikon uitleg

                  Verder over hoge MP FF. Nikon zou ook op dit vlak bezig zijn met haar eigen sensor. Van Sony wordt inderdaad gezegd dat zonder Nikon afname hun FF sensorproductie verlieslatend zou zijn, wat de Sony top er toe zou aanzetten deze activiteit stop te zetten: Van Thom Hogan: Sony Sensor Shakeup?
                  July 26 (commentary)--I've heard from multiple sources now that Sony Semiconductor is about to drop FX sensors from their lineup. What I'm hearing is that high management in Sony is saying that full-frame cameras and sensors aren't bringing the payback necessary to make them long-term profitable. This is essentially forcing Sony Imaging to consider dropping future plans for full-frame cameras (A850, A900, and follow-ups), though I'm sure we'll still see some FF products from them that were already in progress before the stream of sensors dies out. Some of the sources for the rumor appear to be Sony employees who are lobbying for keeping full-frame in the lineup. They seem to hope that news of the impending decision on the Internet will generate a wave of protest that Sony management can't ignore.


                  Voor mij mogen Canon, Nikon en Sony elkaar mooi in evenwicht houden qua concurrentie in alle product categorieën. En de kleinere merken verdienen ook hun plaats Da's uiteindelijk het best voor ons, de eindgebruikers...

                  Comment


                  • #24
                    Re: Sony a33 en a55

                    Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                    Goed lezen Puerte.

                    Een A550 heeft een buffer van 14 RAW beelden van 14,2 MP, die aan 5 fps worden genomen. Een A580 heeft een buffer van 22 RAW beelden van 16,2 MP, die aan 5 fps worden genomen. De A55 heeft een buffer van 20 RAW beelden van 16,2 MP, die aan 10 fps worden genomen (bijgevolg buffer full na twee seconden, en de buffer clearing time is meer dan het vierdubbele van een A550).
                    wil enkel duidelijk maken dat dit komt zowel door de processor, die moet data verwerken voor zowel naar het scherm te sturen en ook om weg te schrijven, alsook de snelheid van de kaart.

                    daarbij een RAW beeld van een 14mp toestel zal wel rond 20mp liggen zekers en van een 16mp rond de 24mp
                    a550
                    14 x20 is 280 mb data aan 20mb/s zou dit ongeveer 14 seconden transfer tijd zijn
                    a55
                    20x 24 = 480 mb data ! aan 20mb/s zou dit ongeveer 24 seconden transfer tijd zijn.

                    hoe sneller je frame rate hoe vlugger je buffer vol is, was in de tijd van de filmkes ook zo, zou betekenen dat je bij 10fps om de 3,5 sec een nieuw filmke moet plaatsen.

                    na 20 sec geeft de a55 een deel van zijn processor tijd terug vrij, volledige clearance pas na 50sec na overlopen van buffer.
                    voor de a33 zullen die cijfers lager liggen

                    Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                    Laten we de Canon 60D hierbuiten houden, ok ? Ik zie dit topic niet graag eindigen zoals het vorige.
                    zou niet weten waarom, als iedereen zich gedraagt en zich tot puur tot de feiten houdt is er geen probleem.
                    wat is het nut als je geen toestellen moogt vergelijken,als dat niet meer kan.
                    Last edited by LesC; 27 augustus 2010, 14:16. Reden: Quote verbeterd

                    Comment


                    • #25
                      Re: Sony a33 en a55

                      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                      Van Sony wordt inderdaad gezegd dat zonder Nikon afname hun FF sensorproductie verlieslatend zou zijn, wat de Sony top er toe zou aanzetten deze activiteit stop te zetten
                      Kan inderdaad best zo zijn.
                      Anderzijds kan Sony op zijn beurt ook elders FF-sensoren kopen als men in die markt wil blijven, net zoals Nikon tot nu toe deed... We zien wel. Ondertussen lekker genieten van een a900 .
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #26
                        Re: Sony a33 en a55

                        Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                        Ondertussen lekker genieten van een a900 .
                        Het is je van harte gegund

                        Comment


                        • #27
                          Re: Sony a33 en a55

                          Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                          Kan inderdaad best zo zijn.
                          Anderzijds kan Sony op zijn beurt ook elders FF-sensoren kopen als men in die markt wil blijven, net zoals Nikon tot nu toe deed... We zien wel. Ondertussen lekker genieten van een a900 .
                          sony maakt FF-sensors ook voor andere toepassingen zijnde wel CCd. maar geruchten gaan al een jaar dat sony een super CCD zou gebruiken in zijn FF's ipv CMOS, geruchten kunnen vals zijn uiteraard, nikoniens zijn ook al 2 jaar in de wagel gehouden met geruchten dat er een goedkopere versie van de d3x zou komen, nu is Sony de schuld dat die er morgen nog niet is. Dat zijn marketing truckes om klanten te binden, grote hoop laten zich vangen, de slimme zegt, mee heel Antwerpen maar niet mee mij nikon,en die hebben al 2 jaar kunnen genieten van het comfort en kwaliteit van 24mp FF toestel.

                          daarbij is ff nog wel nodig, als je de nieuwe a5x serie bekijkt wat gaat de a7xx serie dan worden., en als de nikons dan nog gaan beter zijn !
                          en voor de prijs van een d3x heb je binnenkort een MF toestel de pentax 654d, en uiteraard gaan andere producenten dit voorbeeld volgen.


                          maar laat ons bij de a33/a5xx blijven

                          Comment


                          • #28
                            Re: Sony a33 en a55

                            Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                            ...

                            maar laat ons bij de a33/a5xx blijven
                            [Mod-LesC]Dat heb je alvast begrepen! [/Mod]
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • #29
                              Re: Sony a33 en a55

                              Wat een onzin mag hier verkondigt worden, zelfs met een eeuwigdurende ban zou ik verheugd zijn om dit te hebben kunnen schrijven.
                              Het is liederlijke fan taal.., andere woorden kan ik niet verzinnen.
                              De steken naar andere merken zijn zo geraffineerd dat het bijna obsceen is en kennelijk is het hier toegestaan om glashard te liegen.
                              Ik heb liever harde woorden en grove taal dan dit.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Sony a33 en a55

                                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                                [Mod-LesC]Dat heb je alvast begrepen! [/Mod]
                                Bij anderen wordt het bericht gewist, maar dit was al in George Orwell's 1984 voorspelt....
                                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                                Comment

                                Working...
                                X