Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony 828 gezien..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony 828 gezien..

    Vandaag even bij de Combi in Venray geweest en deze had 2 Sony's 828 binnengekregen.
    Natuurlijk even gekeken of het nog iets voor mij was.
    De verkoper moest zelf eerst van alles lezen, om vervolgens een poging te doen om het een en ander uit te leggen.
    Ik heb de brave man maar uitgelegd dat ik toch maar een 10D besteld had.
    Na 10 minuten kwam het eerste echte koop slachtoffer die blijkbaar zonder enige fotografische ervaring het speeltje ging kopen.
    Ik hoorde dat deze zijn 13e maand er ging steken, en dat deze camera volgens een kennis nooit een mislukte foto gaf.
    Ik dacht nog... Dat ligt voor een groot deel bij de fotograaf zelf.
    Natuurlijk kocht hij de Sony en was vervolgens 1296 euro armer.
    Als hij even was doorgereden naar Düren, scheelde dat hem 322 euro en dat is nog altijd ruim 700 gulden.

    Mijn eerste bevindingen.
    Als eerst is de grip op de Sony een erg groot nadeel.
    Ik had direct het gevoel dat je de camera op een onnatuurlijke wijze beet heb en dat je geen vat hebt op de lens die voor het gevoel alle richtingen uit kan kantelen.
    Bij een gewone body blijft alles op zijn eigen plek.
    Als je het huis van de Sony gaat kantelen raak de weg kwijt als je even snel een correctie moet doen in een menu of via een instelknop.
    Niet iedereen heeft hier een nadeel mee maar voor mij was het niks.
    Nog een gevaar schuilt er om de hoek…
    Als je goed kijkt rolt een groot deel van het lensgedeelte langs het vaste deel van de camera.
    Dit is een grote kier voor vuil en rommel die zo het aandrijfgedeelte van de scherptestelling kan vervuilen op het moment van scherpstellen.
    Een groot nadeel is dat je de troep er vrijwel niet meer uit kan krijgen.
    Voor de rest is het een compacte camera die aardige foto’s kan maken.
    Bij een Iso van 200 begint de ruis los te komen wat erg jammer is voor zoveel techniek.
    Nee…… voor mij geen Sony meer.


  • #2
    Tja, dat design daar val je voor of niet hé, de 7xx reeks is voor mij echt de slechtste camera ooit gebouwd kwa handling, maar andereen vinden het super. smaken verschillen!!!
    De beeldkwalitiet moeten we even afwachten, maar ik heb het gevoel, dat als Sony de lijn doortrekt van de V1, 717 en derglijke, dat het best aardig in orde is, en tot op zekere hoogte mee zal kunnen met een dslr. Maar uiteindelijk ga je met de dslr verder, en al is de zeiss lens niet slecht, een topper zoals nikkon of canon kan maken is het zeker niet.
    Dus, er is zeker een publiek voor, ikzelf heb er ook aan getwijfeld, maar de body, en de 8mpixels / kleine sensor en veel ruis heeft me anders doen beslissen.

    Comment


    • #3
      Nu zie ik dat ook jij een 17-40L 4.0 bezit...
      Hoe zijn jou bevindingen ?
      Originally posted by Rudy
      Tja, dat design daar val je voor of niet hé, de 7xx reeks is voor mij echt de slechtste camera ooit gebouwd kwa handling, maar andereen vinden het super. smaken verschillen!!!
      De beeldkwalitiet moeten we even afwachten, maar ik heb het gevoel, dat als Sony de lijn doortrekt van de V1, 717 en derglijke, dat het best aardig in orde is, en tot op zekere hoogte mee zal kunnen met een dslr. Maar uiteindelijk ga je met de dslr verder, en al is de zeiss lens niet slecht, een topper zoals nikkon of canon kan maken is het zeker niet.
      Dus, er is zeker een publiek voor, ikzelf heb er ook aan getwijfeld, maar de body, en de 8mpixels / kleine sensor en veel ruis heeft me anders doen beslissen.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Outdoorinfo.nl
        Nu zie ik dat ook jij een 17-40L 4.0 bezit...
        Hoe zijn jou bevindingen ?
        Originally posted by Rudy
        Tja, dat design daar val je voor of niet hé, de 7xx reeks is voor mij echt de slechtste camera ooit gebouwd kwa handling, maar andereen vinden het super. smaken verschillen!!!
        De beeldkwalitiet moeten we even afwachten, maar ik heb het gevoel, dat als Sony de lijn doortrekt van de V1, 717 en derglijke, dat het best aardig in orde is, en tot op zekere hoogte mee zal kunnen met een dslr. Maar uiteindelijk ga je met de dslr verder, en al is de zeiss lens niet slecht, een topper zoals nikkon of canon kan maken is het zeker niet.
        Dus, er is zeker een publiek voor, ikzelf heb er ook aan getwijfeld, maar de body, en de 8mpixels / kleine sensor en veel ruis heeft me anders doen beslissen.

        Ik heb hem nog maar een weekje of 2, veel binnen fotografie, en ben er zeer tevreden van. Scherp al op 4.0, redelijk konstant, normaal zoek ik uit waar de soft-spot zit, maar met mijn huidige uitzet, kan ik wide-open werken.
        Af, gewicht en afwerking zijn prima, zonnekap is heel raar en groot.

        Een van de goedkoopste L lenzen, net zoals de 70-200 L4.0, die eigenlijk het wind uit de zeilen neemt voor de namaaklenzen, aangezien ze beter zijn, en maar een klein beetje meer kosten.
        Aanradertje dus

        Comment

        Working...
        X