Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony 828: bezig met uittesten ... update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony 828: bezig met uittesten ... update

    Hallo allemaal,

    Ik heb sinds gisteren de Sony 828 ter test.
    Het eerste wat opvalt is de goede beeldkwaliteit: prima kleuren, scherp, 8MP resolutie.
    Wat wat tegenvalt is de ruis (zelfs soms bij ISO64) en wat CA ...
    Maar alles samen een erg prettige camera om mee te werken - ondanks het wat gekke uiterlijk .
    De batterij gaat ontzettend lang mee en de wegschrijftijden van de 8Mp foto's zijn ontzettend kort.
    De autofocus doet heel accuraat zijn werk - al gaat het ietsjes trager als bv. bij de 10D.

    Hier een foto van vandaag - genomen in de haven van Antwerpen tijdens de hevige storm.
    De sleepboten hadden de grootste moeite om de zeereuzen veilig uit de sluizen te krijgen.

    Deze verkleinde foto geeft natuurlijk niet de 8Mp resolutie weer .
    Update:
    Enkel verkleind naar 900x600, geen USM toegepast ...
    Exif:
    sluitersnelheid 1/250 sec
    f 4.0
    ISO 100
    Metering: division
    focale lengte: 33,40mm
    standaard jpg compressie
    origneel beeldformaat 3264x2448
    autofocus, auto-WB

    Wie dus nog vragen zou hebben over deze camera, nu is 't moment.
    Er volgt later een testverslag.

    Nu is de vraag: houden of teruggeven ...

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

  • #2
    [
    Jaja, wat me opvalt is de "overscherpte", in mijn ogen onnatuurlijk harde beelden. heb je hier nabewerking op gedaan? Zo ja dewelke?
    Thanks
    Rudy

    Comment


    • #3
      De kleuren zijn mooi.
      Zo te zien is er weinig vertekening.
      Jammer genoeg is ruis de spelbreker, en je hebt de hogere iso's best wel nodig in donkere tijden.
      Zolang je op 64 kan draaien is het te doen.
      Ook bij iso 100 bij een normaal formaat zal het niet storend zijn.
      Even opletten!!
      Ik heb een kennis die ook de 828 heeft en had stof op de ccd.
      Hij heeft hem weggebracht en dit is nu nog onder garantie schoongemaakt.
      De vele draaibare delen van de 828 in samenwerking met zoom, geeft stof ook bij de 828 ruim baan.
      Bij een reflex is dit zelf nog schoon te houden.
      Je moet dus duidelijk de keus maken.
      Ik wist het wel.

      Comment


      • #4
        Hallo Rudy,

        De "standaard" USM-waarde, maar die is voor de 10D bedoeld.
        Dat zal ik dus nog effe moeten aanpassen want de 828 levert "uit de camera" scherpere beelden dan de 10D ...

        Jaja

        Originally posted by Rudy
        [
        Jaja, wat me opvalt is de "overscherpte", in mijn ogen onnatuurlijk harde beelden. heb je hier nabewerking op gedaan? Zo ja dewelke?
        Thanks
        Rudy
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #5
          Als ik deze foto als maatstaf mag nemen, maar op één foto kan men niet oordelen, zou ik er voor gaan...
          Bed & Breakfast Wiesenloch, Crombach (Sankt Vith)

          Comment


          • #6
            deze foto ziet er voor mij toch wel goed uit, de scherpte is net ietsje te, verder ben ik wel benieuwd hoe sony met dit toestel de groene tinten weergeeft, want daar was ik van mijn 505v alles behalve tevreden van.
            Jammer dat we elkaar net gemist hebben jaja, want ik was ook deze namiddag van 14u tot 16u30 aan de sluizen, en het was daar zeker de moeite.

            digiron

            Comment


            • #7
              Deze foto geeft goed de kracht weer van het ruige weer en van de stoere sleepboot. Bravo Jaja !
              De ruis op deze foto ontgaat mij, ofwel weet ik niet wat ruis is.
              Is deze foto getrokken met de kleuren op "Real" of op "Standard"? Ik vermoed op "Standard", hetgeen misschien de wat opgefokte felle kleuren zou verklaren (maar ik heb de echte boot niet gezien). "Real" geeft volgens de reviews een getrouwere kleurenweergave, maar de default mode is spijtig genoeg de "Standard mode".
              Razend benieuwd naar je volgende testfoto's
              BD0252BE

              Comment

              Working...
              X