Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

soft box or bounce flash

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • soft box or bounce flash

    hey

    is er iemand die ervaring heeft met softboxjes of bouncing flash accessories van lumiquest??

    thanX voor de info

    baldie

  • #2
    dus niemand heeft hier iets over te zeggen... tiens, ben ik dan de enige die te veel klaarte krijgt in zijn foto's door de externe flash?? wat als jullie willen bouncen en je hebt geen witte plafond??
    hoe lossen jullie dit op?? grijsfilters?? pola??

    Comment


    • #3
      Originally posted by baldie
      dus niemand heeft hier iets over te zeggen... tiens, ben ik dan de enige die te veel klaarte krijgt in zijn foto's door de externe flash?? wat als jullie willen bouncen en je hebt geen witte plafond??
      hoe lossen jullie dit op?? grijsfilters?? pola??
      Ik gebruik een Stofen Omnibouncer, een wit kapje van (speciaal?) plastic dat je op de flitser plaatst. De Stofen zorgt voor een diffuser licht en voor zachtere schaduwen maar heeft als nadeel dat je tot een volle stop moet harder flitsen.

      Frank

      Comment


      • #4
        Ik denk dat die spullen van lumiquest met velcro op rond je flash klitten - vind ik toch maar prul hoor...
        Zou dan ook eerder opteren voor een Omnibounce ( maar wel nog in geen enkele Belgische winkel gevonden ) alhoewel dat dit ook veel geld is voor een stukje plastic.

        Als ik mijn camera heb ga ik zeker eerst eens wat experimenteren met ijsroomdoosjes of zo...
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          <font face="Comic Sans MS"></font id="Comic Sans MS">Hi baldie,
          Ik heb een Mecabounce aangeschaft bij AC-foto. Zo'n plastiek kapje om over de flits te schuiven. Sedertdien een veel zachtere belichting. Wel +/- 15 € betaald zonder verzedingskosten wat ik nogal veel vind.
          Pol.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            Originally posted by Marc
            Ik denk dat die spullen van lumiquest met velcro op rond je flash klitten - vind ik toch maar prul hoor...
            Zou dan ook eerder opteren voor een Omnibounce ( maar wel nog in geen enkele Belgische winkel gevonden ) alhoewel dat dit ook veel geld is voor een stukje plastic.

            Als ik mijn camera heb ga ik zeker eerst eens wat experimenteren met ijsroomdoosjes of zo...
            Klopt van die velcro. Daarom heb ik ook voor de omnibounce gekozen. VDH Photo voert die in, dus elke Belgische winkel die daar bestelt, kan die zo voor jou meebestellen. In stock hebben ze ze meestal niet, dat is waar. Reken toch op dik 20 euro in België.

            Wat die ijsroomdoosjes betreft, dat is ook zo gek nog niet. Ik heb al doe-het-zelf voorbeelden gezien van op maat gesneden lege plastic melkflessen. Die vind je namelijk ook in wit mat plastic. De bedoeling van een diffuser is namelijk een grotere lichtbron te creëren zodat de schaduwen minder hard zijn - dat kan een melkfles dus ook.

            StoFen beweert dat er iets speciaals is aan de vorm van de omnibounce en het plastic waaruit die gemaakt is, maar ik heb nog geen enkele uitleg gehoord die me daarvan kan overtuigen. Ik heb trouwens de indruk dat qua effect de Lumiquest producten een trapje hoger staan, maar ze zijn minder praktisch in het gebruik, want groter en vast te kleven met velcro.
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

            Comment


            • #7
              thanX alvast voor de reacties...

              Comment


              • #8
                Originally posted by Marc

                Als ik mijn camera heb ga ik zeker eerst eens wat experimenteren met ijsroomdoosjes of zo...
                Dat is absoluut een goed idee ! Heb ik zelf al mee geëxperimenteerd en het werkt heel goed ( tenminste als de ijsroom eruit is).
                Efkes serieus, heb zelf zoiets gemaakt waardoor de licht door de achterwand van een ijsroomdoos flitst. Bevestigd met tape op 54MZ3 ( is dus niet zo mooi maar ja...) maar resultaat is wel stukken beter. En het kost nagenoeg niets.
                Je slaat natuurlijk wel een mal figuur als je op verplaatsing met die ijsroomdoos komt opzetten.
                Saluti,

                Pascal

                Comment


                • #9
                  Hmm..., Pascal, jij zit daar toch in Italy... ( of ben je reeds terug... )
                  Misschien een ideetje voor Donatella Versace....gelati della casa !

                  Een ijsroomdoosje van Versace heeft dan toch al wat meer klasse dan van Covee of van Ijsboerke !
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #10
                    heb zopas op de site van lumiquest zitten kijken en die velcro is gedaan nu, ze hebben van die bandjes om de bouncers aan te spannen, werkt dus een stuk beter...

                    of anders begin ik maar aan die ijsboerke-dingen

                    Comment


                    • #11
                      Re: soft box or bounce flash

                      .............
                      Last edited by hombre complicado; 24 februari 2011, 17:01.

                      Comment


                      • #12
                        Re: soft box or bounce flash

                        eigen creatie, ja het maakt het licht een beetje warmer
                        maar gewoon bouncen is ook goed



                        en met diffuser (deksel)



                        Last edited by JP; 10 juli 2005, 06:16.
                        D300 - nikkor 50mm 1.8 - Tamron 28-75, 2.8
                        Tamron 17 -35 2.8 -4 - - Nikkor 80-200 , 2.8 D-ED SB600
                        en ewa flitsspeelgoed

                        Comment

                        Working...
                        X