Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

snelle overdracht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • snelle overdracht

    Hoi

    Zoals sommigen weten ging ik vandaag op de SP in Zundert (triathlon) mijn 10D uittesten.

    Amaai, fabuleus. Perfect toestel gewoon. Trouwens 2 mensen van de pers daar tegengekomen met net hetzelfde toestel. Ik zo fier als een pauw.

    nu neem ik altijd mijn laptop mee om de foto's te verwerken en op de site te zetten in de auto. Vroeger met mijn Fuji 6900z ging dit perfect. Nu iets minder. 344 foto's getrokken deze namiddaG. VAn Zundert tot thuis (LAtem bij Gent) en nog altijd niet allemaal overgezet. LOL

    Dus gewoon via camera zelf en usb 1.1

    Dus, daarvoor zoek ik een andere oplossing. Khad gedacht eventueel firewire, want dat zit ook op mijn laptop.

    Enige suggesties?

    PS resultaat van mijn eerste shooting day zal binnen half uurke te zien zijn op http://www.leietriathlon.be

    mvg
    Orc@
    http://www.leietriathlon.be meer dan 5000 actiefoto's

    Canon EOS 10D
    Canon EF 17-40mm f/4L USM / Canon EF28-200 f/3.5-5.6 USM / Canon EF 70-200 f/2.8L IS / BG ED3 / Speedlite 580 EX / trippod

  • #2
    Een PCMCIA adapter voor compactflash kost minder dan 10 euro, is het snelste, de "bottleneck" (punt van vertaging) is dan het compactflash kaartje zelf, met een sneller kaartje zal je dus sneller bestanden kunnen overzetten.
    <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

    Comment


    • #3
      Der zijn compactflash-readers voor een firewire aansluiting zoals deze http://www.epc-online.com/imagexfer/lexar_firewire_cfreader.html voor minder dan $40.
      Zou zo'n 30 keer sneller moeten gaan dan USB.
      Hombre

      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

      Comment


      • #4
        Deze shop is wat dichterbij: http://213.198.31.186/acatalog/naar_ICD_startpagina_CompactFlash_kaartlezers_143. html
        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • #5
          Ik heb net de Scandisk Ultra image reader aangekocht (firewire) en die leest 1Gb over in 3min.
          De meeste compact flash readers op labtops doen het veel trager. Goed oppassen voor de specs want het is niet alleen de interface USB2.0 of firewire maar ook hoe het kaartje in de reader geinterfaced wordt.
          Die scandisk reader kost idd 80 euro maar snel is'tie wel
          Mijn ingebouwde reader voor compact flash doet er 18 min over, de ingebouwde reader van de X-DriveII doet er 15 min over. Dus de interface van de kaart zelf is enorm belangrijk.
          Zeker is enkel dat USB1.1 altijd traag zal gaan.

          groetjes
          Frans

          Comment


          • #6
            wel die sandisk heb ik ook al zitten bekijken, denk dat het die zal worden.

            wat zou nu het snelste zijn? USB 2 of firewire??

            mvg
            Orc@
            http://www.leietriathlon.be meer dan 5000 actiefoto's

            Canon EOS 10D
            Canon EF 17-40mm f/4L USM / Canon EF28-200 f/3.5-5.6 USM / Canon EF 70-200 f/2.8L IS / BG ED3 / Speedlite 580 EX / trippod

            Comment


            • #7
              Louter op de standaard is USB2.0 en firewire van dezelfde orde en zou even snel moeten gaan want beiden kunnen een veel hogere data rate aan dan wat je uit het kaartje kan bekomen. Echter het hangt af hoe de fabrikant de interne interface geoptimaliseerd heeft. Enkel van de firewire versie van scandisk weet ik zeker van de snelheid omdat ik die zelf gebruik. Mogelijks zijn er USB2.0 gebruikers die hun meetresultaten kunnen mededelen zodat je zeker bent of de USB2.0 versie ook die snelheid haalt ( 3min voor 1Gb data uit de Kingston CF kaart).
              Groetjes
              Frans

              Comment


              • #8
                Frans, waar heb jij die reader kunnen kopen?
                Hombre

                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Orc@
                  wel die sandisk heb ik ook al zitten bekijken, denk dat het die zal worden.

                  wat zou nu het snelste zijn? USB 2 of firewire??

                  mvg
                  Orc@
                  USB 2.0 is nog iets neller dan FiWi, als je Sandisk USB 2.0 koopt voor 35 euro en een Sandisk FiWi reader voor 79 euro, is keuze dus snel gemaakt, kocht ik bij www.d95.nl

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Orc@
                    wel die sandisk heb ik ook al zitten bekijken, denk dat het die zal worden.

                    wat zou nu het snelste zijn? USB 2 of firewire??

                    mvg
                    Orc@
                    Het lijkt mij vrij absurd om een fw-kaartlezer of usb2 te kopen als je in die laptop met een pcmcia adaptor goedkoper en sneller bediend bent. Op een desktop zijn die fw spullen wel aan te raden.

                    Comment


                    • #11
                      ha, zou zo een pcmcia kaartje sneller zijn?

                      Dan ga ik dat nemen denk ik. Kheb al een USB 2.0 kaartlezer apacer in mijn desktop zitten.

                      Nu zoek ik dus iets voor mijn laptop, om te kunnen foto's overbrengen in de wagen.
                      Laptop heeft firewire en usb 1.1, dus geen USB 2.

                      Dus denk dat ik zo een pcmcia kaartje ga nemen als dit zo snel blijkt te zijn.

                      mvg
                      Orc@
                      http://www.leietriathlon.be meer dan 5000 actiefoto's

                      Canon EOS 10D
                      Canon EF 17-40mm f/4L USM / Canon EF28-200 f/3.5-5.6 USM / Canon EF 70-200 f/2.8L IS / BG ED3 / Speedlite 580 EX / trippod

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by tilde
                        Originally posted by Orc@
                        wel die sandisk heb ik ook al zitten bekijken, denk dat het die zal worden.

                        wat zou nu het snelste zijn? USB 2 of firewire??

                        mvg
                        Orc@
                        Het lijkt mij vrij absurd om een fw-kaartlezer of usb2 te kopen als je in die laptop met een pcmcia adaptor goedkoper en sneller bediend bent. Op een desktop zijn die fw spullen wel aan te raden.

                        Volledig mee eens. Kost geen geld, is supersnel en je hebt geen gedoe met externe toestellen want de adapter kun je gewoon in je laptop laten zitten als je hem niet nodig hebt.

                        Frank

                        Comment


                        • #13
                          Het lijkt mij vrij absurd om een fw-kaartlezer of usb2 te kopen als je in die laptop met een pcmcia adaptor goedkoper en sneller bediend bent. Op een desktop zijn die fw spullen wel aan te raden.
                          Even de zaken juist zetten aub.

                          Als je een CF kaartje uitleest op een labtop dan wordt die uitgelezen als een standaard interface met een snelheid van ongeveer 1Mb/sec. De meesten vertellen zomaar iets maar doen geen enkele meting. Ze hebben veel foto's(kleintjes) en denken dat het snel gaat.

                          De metingen die ik doe gaan uit van de volle lading van een 1Gb CF kaart, dus 1000 Mb
                          Op een van de meest recente labtop juist nagemeten wordt de transfert tijd 15 min voor deze 1Gb.
                          Waarom? wel gewoon omdat die volgens een standaard werken.
                          Nu heeft scandisk een specifieke reader gemaakt die niet aan deze standaard moet voldoen omdat het geen labtop is. Daardoor kunnen ze naar de max uitlees snelheid gaan. Of het transport medium nu USB2.0 of firewire is doet niet veel ter zake want die kan vele malen hogere data rate aan dan wat je uit de kaart kunt lezen.
                          Mijn 1Gb kaartje wordt nu uitgelezen aan 5.2Mb/sec in die scandisk reader wat een totale leestijd geeft van 3 min.

                          Nu zeggen dat een labtop zo snel gaat (15 min) of die reader is totaal onjuist.
                          Ik wil er wel aan toevoegen dat een zelfde reader versie USB2.0 ook zo snel zou moeten werken maar ik kan dit niet bevestigen door meting want ik heb er geen.

                          Als je toch een super uitzonderlijke labtop zou hebben die via de ingebouwde PCMCIA kaart reader snel zou weken moet je eens tijden opgeven samen met de hoeveelheid data in Mb.

                          Mijn reader scandisk komt van Top-foto Duren.

                          Groetjes
                          frans

                          Comment


                          • #14
                            Hoi Frans

                            Ja, inderdaad, kheb een compact flash kaartje van Sandisk 1GB. Meestal goed vol. Gisteren 344 foto's goed voor zo een 800 MB.

                            Ongeveer 1u30 om ze over te zetten op laptop via het bijgeleverde kabelke. dus rechtstreeks van 10D nr laptop.

                            Mega lang dus.

                            Dacht aan dit toestel te kopen: http://www.sandisk.com/consumer/fire.asp

                            mvg
                            Orc@
                            http://www.leietriathlon.be meer dan 5000 actiefoto's

                            Canon EOS 10D
                            Canon EF 17-40mm f/4L USM / Canon EF28-200 f/3.5-5.6 USM / Canon EF 70-200 f/2.8L IS / BG ED3 / Speedlite 580 EX / trippod

                            Comment


                            • #15
                              Dacht aan dit toestel te kopen: http://www.sandisk.com/consumer/fire.asp
                              Het is idd dit toestel dat ik nu gebruik en waarbij een volle 1Gb uitgelezen wordt in 3min.
                              Als vaste reader op je PC, het snelste die ik momenteel ken.

                              groetjes
                              Frans

                              Comment

                              Working...
                              X