Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

snelle digicam

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • snelle digicam

    Ik ben op zoek naar een snelle digitale camera beneden de 800 euro. De bedoeling is vooral goede foto's te kunnen nemen van snel bewegende objecten (paarden en honden) in niet altijd perfect verlichte ruimtes (TL verlichting). Zoom is meegenomen, maar geen proiriteit. Een korte shutterlag, goede shutterspeed en lichtgevoeligheid zijn dit m.i. evenwel.

    Ik dacht aan de canon S2, de pana Z5/Z20 en de canon eos 300D. Welke zou voor mij de beste keuze zijn. Zijn er andere oplossingen? Ik ben amateur en foto's nemen is geenszins een uitgesproken hobby, maar ik wil wel goede foto's nemen.

    Alvast bedankt
    Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning - Rich Cook

  • #2
    Re: snelle digicam

    Oorspronkelijk geplaatst door yannicks
    Ik ben op zoek naar een snelle digitale camera beneden de 800 euro. De bedoeling is vooral goede foto's te kunnen nemen van snel bewegende objecten (paarden en honden) in niet altijd perfect verlichte ruimtes (TL verlichting). Zoom is meegenomen, maar geen proiriteit. Een korte shutterlag, goede shutterspeed en lichtgevoeligheid zijn dit m.i. evenwel.

    Ik dacht aan de canon S2, de pana Z5/Z20 en de canon eos 300D. Welke zou voor mij de beste keuze zijn. Zijn er andere oplossingen? Ik ben amateur en foto's nemen is geenszins een uitgesproken hobby, maar ik wil wel goede foto's nemen.

    Alvast bedankt
    Neem dan 1 van de panasonics als het toch niet de bedoeling is er je hobby van te maken. kun je mijn inziens mooi foto's mee maken.

    Sz
    Surfzeeuw
    Panasonic G3

    Comment


    • #3
      Re: snelle digicam

      Oorspronkelijk geplaatst door Surfzeeuw
      Neem dan 1 van de panasonics als het toch niet de bedoeling is er je hobby van te maken. kun je mijn inziens mooi foto's mee maken.

      Sz

      Graag onderbouwing van bepaalde opmerkingen, niet alleen voor diegene die de vraag stelt, maar ook anderen kunnen er dan nog van leren.

      Comment


      • #4
        Re: snelle digicam

        Het is inderdaad niet omdat het op dit ogenblik mijn hobby niet is, dat ik er A in de toekomst mijn hobby niet zou willen van maken (zeker met een goed toestel kan ik me inbeelden dat je wel eens de smaak te pakken zou kunnen krijgen), B dat ik me tevreden zou moeten stellen met minder dan het beste (voor mij dus snelste) toestel binnen de prijsklasse tot 800 euro.

        Ik vraag gewoon aan alle mensen die meer kennis van zaken hebben van digicams (dan ikzelf) hun mening en bevindingen te geven opdat ik tot een gelukkige keuze kan overgaan.

        Alvast dank voor alle onderbouwde meningen en ervaringen.




        Oorspronkelijk geplaatst door Thedge
        Graag onderbouwing van bepaalde opmerkingen, niet alleen voor diegene die de vraag stelt, maar ook anderen kunnen er dan nog van leren.
        Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning - Rich Cook

        Comment


        • #5
          Re: snelle digicam

          Ikzelf kocht vorige week de Panasonic FZ 5 en had geen ervaring met snelheid enzo maar bvb op dpreview staat dat die zeer snel focust en dit is zo (ik kan wel niet vgl'en met andere). Is wel een snelle cam voor zover ik het al heb kunnen testen.

          Comment


          • #6
            Re: snelle digicam


            Mss is dat iets voor jou?
            Een echte digitale reflexcamera met verwaarloosbare shutterlag,en een proper lenske erbovenop, voor een prikje Heb je mss nog wat budget over om er een grotere zoom bij te kopen!!!
            Some say i'm insane...but the voices in my head disagree.

            Comment


            • #7
              Re: snelle digicam

              De sony f828 staat bekend binnen de prosumers om zijn snelle autofocus, goede autofocus onder slechte licht omstandigheden en korte shutterlag. De digitale spiegelreflexen zijn allemaal snel maar ik geloof dat de nikon D70 het snelste is al weet ik niet hoe dit in vergelijk is met de nieuwe canon eos 350. Maar ik weet niet of deze laatste in je budget past.

              Comment


              • #8
                Re: snelle digicam

                Mocht je het interessant vinden kun je hier: http://www.dpreview.com/reviews/canoneos350d/page21.asp de Nikon D70 en de Canon 350D naast elkaar vinden. De Nikon doet het qua shutter lag beter dan de Canon. In de praktijk zal het echter wel enigzins meevallen.

                Gezien je voorwaarden zou je al snel denken aan een DSLR, maar wil je ook de nadelen (evt. nabewerking, groter, zwaarder, etc.) op de koop toenemen. Dat is iets wat je van te voren goed moet bedenken. Een toestel dat je thuis laat liggen is zonde van het geld.

                Verder kun je hier een indicatie van prijzen vinden: http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/62/top

                Zoals je kunt zien zit je met de kitlenzen ongeveer op je budget. De vraag is wel of de lens lang genoeg is voor je of dat je een andere lens moet hebben Veel vragen dus nog
                Groeten,

                Albert Jan

                Website AJH
                lidnummer: BD0371NL

                Comment


                • #9
                  Re: snelle digicam

                  Oorspronkelijk geplaatst door MichielD
                  Ikzelf kocht vorige week de Panasonic FZ 5 en had geen ervaring met snelheid enzo maar bvb op dpreview staat dat die zeer snel focust en dit is zo (ik kan wel niet vgl'en met andere). Is wel een snelle cam voor zover ik het al heb kunnen testen.
                  Inderdaad, als je prijs (tot 1 juli 447 euro, daarna 469) én kwaliteit vergelijkt steekt de FZ5 er bovenuit. Heb hem nu een goeie maand en ben er uitermate tevreden van. En je gaat hem niet thuis laten liggen want hij weegt nauwelijks door. (een goeie 300 gram).
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #10
                    Re: snelle digicam

                    Als zoom niet zo belangrijk is zou ik zelfs eens gaan zien naar de Fujifilm F10, da's een van de snellere compactjes en bovendien bruikbaar tot ISO 1600 en zeer goed tot ISO 400 (juist een test gelezen in Chasseur d'Images: hij zou zelfs net ietsje minder ruis geven dan een 300D of een D70 )
                    Bovendien heeft hij (met standaard testcharts tenminste) een resolutie die vergelijkbaar is met die van de meeste 8Mp toestellen.

                    Jammer dat er nauwelijks iets manueel is in te stellen, maar daar zal een opvolger wel voor zorgen zeker...
                    En als je dat toch niet zo belangrijk vindt lijkt mij deze camera wel een goede deal aan nog geen €350 (http://www.tweakers.net/pricewatch/112594)
                    Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                    Comment


                    • #11
                      Re: snelle digicam

                      Als je van snel bewegende onderwerpen onder niet te beste omstandigheden binnen foto's wil trekken, zul je niets anders kunnen kopen dan een DSLR met een gevoelige lens en snelle autofocus . Gezien je beperkt budget kun je beter op de 2de hands markt uitkijken.
                      Trouwens die Sony F828 bvb snelt enkel snel scherp als je Laser Holographic focusing inschakelt, en het is maar de vraag of dat zal mogen.

                      Comment

                      Working...
                      X