Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Snelheid CF geheugenkaart voor Fujifilm Finepix S9600

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Snelheid CF geheugenkaart voor Fujifilm Finepix S9600

    Besten,

    Ik ben een leek in digitale fotografie, maar omdat mijn vriendin daar nogal graag mee bezig is kocht ik voor haar verjaardag een Fujifilm Finepix 9600S. Nu moet ik nog een geheugenkaartje en batterijen kopen.

    Voor het geheugenkaartje vind ik precies veel meer CF geheugenkaarten dan XD’s.
    Nu: hoe snel moet mijn geheugenkaart kunnen schrijven om het fototoestel maximaal te benutten. Of met andere woorden: hoe snel kan dit digitaal fototoestel maximum schrijven.

    Ik veronderstel immers niet dat het nodig is om 20€ meer te betalen voor een supergoede geheugenkaart waarvan het fototoestel de snelheid toch niet kan volgen…

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Snelheid CF geheugenkaart voor Fujifilm Finepix S9600

    de S9600 schrijft niet heel snel weg dus een xtreem IV van scandisk is overkill voor het toestel
    maar je kan dan weeral wel uw foto's sneller uploaden naar uw pc

    Comment


    • #3
      Re: Snelheid CF geheugenkaart voor Fujifilm Finepix S9600

      aan welke kaarten had je gedacht?

      bij de 9600S kan je 2 kaarten insteken. Ja toch?

      xD Picture Card, Compact Flash Type I or II.

      Bij scandisk Ultra® II.

      maar probeer eens of je toestel ook overweg kan met snellere kaartjes. Als je later een nieuwer toestel koopt dan heb je een kaartje dat ook in dan nog acceptabele snelheden aankan.

      op de site van scandisk vindt bij de Product Compatibilitypagina

      SanDisk recommends
      SanDisk Type M xD-Picture Card™ 2GB
      SDXDM-2048-A11


      met de CF kaartjes zou ik proberen in de winkel.
      Flickr één
      Flickr two

      Comment


      • #4
        Re: Snelheid CF geheugenkaart voor Fujifilm Finepix S9600

        Het toestel kan beide geheugenkaarten aan en wat betreft de snelheid is jouw keuze. Je kan een snelle kaart kopen met oog op de toekomst, mocht je van zin zijn een reflex camera te kopen. Ook handig is dat de kaart sneller is dan de camera, anders loopt de buffer in de camera te snel vol en houd het even op met foto's nemen. Wat de prijs betreft tussen de twee zal het niet echt veel uitmaken, wel is de Compact flash ietsje meer compatibel dan de XD.
        Welke je ook kiest, kies geen B-merk, dat heb ik destijds gedaan met enkele SD kaartjes en twee jaar later kon ik ze niet eens meer uitlezen in de PC of de Camera.
        Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
        Website : http://runaque.deviantart.com/

        Comment


        • #5
          Re: Snelheid CF geheugenkaart voor Fujifilm Finepix S9600

          Ok, hartelijk bedankt!

          Ik kies denk ik voor een CF kaart, omdat die met meer toestellen compatibel zijn.
          Dat ik niet per sé voor een Scandisk IV moet gaan was o.a. precies wat ik wou weten .

          Waarschijnlijk zal ik voor een Transcend 133x kaart gaan, of voor de Scandisk Ultra II

          Comment


          • #6
            Re: Snelheid CF geheugenkaart voor Fujifilm Finepix S9600

            als je bij Transcend blijft wat kost een 266x kaartje dan?

            Read Write
            266X 42MB/s 30MB/s
            133X 20MB/s 10MB/s
            Flickr één
            Flickr two

            Comment


            • #7
              Re: Snelheid CF geheugenkaart voor Fujifilm Finepix S9600

              Oorspronkelijk geplaatst door bigfoot46 Bekijk bericht
              als je bij Transcend blijft wat kost een 266x kaartje dan?

              Read Write
              266X 42MB/s 30MB/s
              133X 20MB/s 10MB/s
              te veel in vergelijking met de 133x versie, zeker als je met een toestel als de 9600 werkt, dewelke absoluut niet de extreme snelheid van een 266x kan benutten...
              5DmkIII en wat glas

              Comment

              Working...
              X