Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Snelheid CF geheugenkaart voor Fujifilm Finepix S9600

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Snelheid CF geheugenkaart voor Fujifilm Finepix S9600

    Besten,

    Ik ben een leek in digitale fotografie, maar omdat mijn vriendin daar nogal graag mee bezig is kocht ik voor haar verjaardag een Fujifilm Finepix 9600S. Nu moet ik nog een geheugenkaartje en batterijen kopen.

    Voor het geheugenkaartje vind ik precies veel meer CF geheugenkaarten dan XD’s.
    Nu: hoe snel moet mijn geheugenkaart kunnen schrijven om het fototoestel maximaal te benutten. Of met andere woorden: hoe snel kan dit digitaal fototoestel maximum schrijven.

    Ik veronderstel immers niet dat het nodig is om 20€ meer te betalen voor een supergoede geheugenkaart waarvan het fototoestel de snelheid toch niet kan volgen…

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Snelheid CF geheugenkaart voor Fujifilm Finepix S9600

    de S9600 schrijft niet heel snel weg dus een xtreem IV van scandisk is overkill voor het toestel
    maar je kan dan weeral wel uw foto's sneller uploaden naar uw pc

    Comment


    • #3
      Re: Snelheid CF geheugenkaart voor Fujifilm Finepix S9600

      aan welke kaarten had je gedacht?

      bij de 9600S kan je 2 kaarten insteken. Ja toch?

      xD Picture Card, Compact Flash Type I or II.

      Bij scandisk Ultra® II.

      maar probeer eens of je toestel ook overweg kan met snellere kaartjes. Als je later een nieuwer toestel koopt dan heb je een kaartje dat ook in dan nog acceptabele snelheden aankan.

      op de site van scandisk vindt bij de Product Compatibilitypagina

      SanDisk recommends
      SanDisk Type M xD-Picture Card™ 2GB
      SDXDM-2048-A11


      met de CF kaartjes zou ik proberen in de winkel.
      Flickr één
      Flickr two

      Comment


      • #4
        Re: Snelheid CF geheugenkaart voor Fujifilm Finepix S9600