Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

slechte scherpstelling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • slechte scherpstelling

    ik heb een kodak z 740 en heb de indruk als ik met automatische bediening wrk mijn scherpstelling niet 100 % is. Kan ik die instellen in de auto modus en vastleggen of moet ik via het handmatig menu foto's gaan maken

  • #2
    Re: slechte scherpstelling

    Post eens een voorbeeldfoto? In automatische mode zou de scherpstelling toch moeten werken. Met een voorbeeldfoto kunnen we wellicht zien wat er mis gaat.

    Comment


    • #3
      Re: slechte scherpstelling

      ik ben een noob op dit forum , ik zou in hemelsnaam niet weten hoe ik een foto hier gepost krijg en ik heb hier ergens gelezen dat hij ook niet groter mag zijn als een bepaalde kb

      Comment


      • #4
        Re: slechte scherpstelling

        Kijk hier eerst. Als je er dan nog niet uitgeraakt, zullen de BD'ers je met plezier verder helpen.
        The bitterness of cheap quality remains, long after the sweetness of low price has gone.
        Fuji XT-2 + .......

        Comment


        • #5
          Re: slechte scherpstelling

          ik denk dat ik iets heb gevonden , vergeef me als het niet juist is he



          hopelijk is dit aan te klikken

          Comment


          • #6
            Re: slechte scherpstelling

            Het lijkt erop alsof de camera op de achtergrond heeft scherpgesteld en niet op jouw onderwerp... Laat je de camera het scherpstel gebied kiezen, want eerlijk gezegd zet ik die mogelijkheid altijd direct af omdat de camera nogal eens verkeerd kiest.... Misschien kun je dit bij jouw camera ook handmatig kiezen of kies centrumscherpstelling of hoe dat ook werkt bij jouw camera en kijk dan of het probleem verholpen is...

            Groetjes en succes,
            Bart

            Comment


            • #7
              Re: slechte scherpstelling

              inderdaad , ik had scherpgesteld met modus multi pattern in plaats van center pattern. bedankt

              Comment

              Working...
              X