Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Slave flitsschoen Olympus digital

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Slave flitsschoen Olympus digital

    Is er iemand die ervaring heeft met de Olympus slave flitsschoen in combinatie met niet-Olympus digitale fototoestellen? Ik weet niet of "Olympus slave flitsschoen" de juiste omschrijving is: in het Duits heet dat ding : Blitzauslöser Olympus digital.
    En zo ja, met welk flitstoestel?

    Men zegt dat deze slave flitsschoen geschikt is voor digitale toestellen waarbij men de "voorflits" niet kan uitschakelen, bv. Olympus toestellen. Ik veronderstel dat dit dan ook zal werken met alle andere toestellen die die mogelijkheid niet hebben ?

    Ludovic P.
    EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
    BD0118BE

  • #2
    Het zou kunnen dat het toch niet werkt, de tijd (miliseconden) tussen de voorflits en de eigenlijke flits verschilt per model/merk.

    Als Minolta te snel is voor flitsschoen zal hij het registreren als een enkele flits en niet afgaan omdat hij op de tweede wacht, als Minolta te langzaam is dan zal hij het registreren als 2 afzonderlijke flitsen en dus ook niet afgaan.

    Maar ik durf toch wel met 90% zekerheid te zeggen dat het wel zal werken. Maar wara heb je die flitsschoen dan gezien? en hoe duur?
    <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

    Comment


    • #3
      Originally posted by Johnny
      Het zou kunnen dat het toch niet werkt, de tijd (miliseconden) tussen de voorflits en de eigenlijke flits verschilt per model/merk.

      Als Minolta te snel is voor flitsschoen zal hij het registreren als een enkele flits en niet afgaan omdat hij op de tweede wacht, als Minolta te langzaam is dan zal hij het registreren als 2 afzonderlijke flitsen en dus ook niet afgaan.

      Maar ik durf toch wel met 90% zekerheid te zeggen dat het wel zal werken. Maar wara heb je die flitsschoen dan gezien? en hoe duur?
      Bij Brenner Foto Versand (www.alles-foto.de) : € 37,50.
      Ludovic P.
      EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
      BD0118BE

      Comment

      Working...
      X