Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma SD10 of Canon 30D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma SD10 of Canon 30D

    Welke camera zouden jullie me aanraden de Sigma SD10 of de Canon 30D , ik ben namelijk op zoek naar een andere camera. Ik heb nu de Canon Powershot G3 en ben er best te vreden over. Maar ik zoek meer fotografische mogelijkheden met uitbreidingen zodat ik later hem misschien op een microscoop kan zetten en met een macrolens. En langere brandpunten voor vogeltjes er ooit op de foto te zetten. Ik dacht de camera samen met een Sigma 18-200 F3.5-6.3 DC te kopen. Is dat een lens waar je wat aan hebt, of kan ik beter verder zoeken? Laat de reacties maar komen.

  • #2
    Re: Sigma SD10 of Canon 30D

    Als je voor een Sigma body kiest, dan beperk je jezelf wat lenzen betreft, je kan er namelijk alleen maar Sigma lenzen opzetten.
    Als je kiest voor een Canon, Nikon systeem (weet niet voor de andere merken) dan kan je kiezen uit lenzen van het merk zelf en Sigma, Tamron en Tokina.
    En dit maakt de keuze dadelijk veel groter.
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

    Comment


    • #3
      Re: Sigma SD10 of Canon 30D

      Een lens met een groot zoombereik kan wel handig zijn, maar die levert meestal niet zo'n goede resultaten.

      De Sigma SD10 is niet echt een recente camera (oktober 2003), de Canon 30D is een lichtjes vernieuwde 20D. Het is in elk geval een nieuwer ontwerp dan de Sigma, en de nieuwe modellen zijn meestal wel beter dan hun voorganger.

      Het duurt trouwens vrij lang vooralleer Sigma een opvolger uitbrengt, het is mogelijk dat die er zelfs niet meer komt. Je zal dan maar in lenzen geinvesteerd hebben .
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Sigma SD10 of Canon 30D

        De Sigma SD10 dateert van 2003.
        De Canon 30D dateert van vorige maand.

        De Sigma SD10 is dus 3 generaties ouder dan de Canon 30D.

        Jan.

        Comment


        • #5
          Re: Sigma SD10 of Canon 30D

          De Sigma SD10 levert enkel RAW bestanden af
          Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

          Comment


          • #6
            Re: Sigma SD10 of Canon 30D

            Ik denk dat ik maar de Canon 30D pak.

            Comment


            • #7
              Re: Sigma SD10 of Canon 30D

              Oorspronkelijk geplaatst door rsgvv
              Ik denk dat ik maar de Canon 30D pak.

              Een verstandige keuze !

              MVG, Jeff
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • #8
                Re: Sigma SD10 of Canon 30D

                Daar moet je toch geen seconde aan twijfelen? Canon 30D is mijns inziens op dit moment de beste camera qua prijs/kwaliteit
                Had ik nu ook maar het budget om deze camera aan te schaffen en mijn D-60 op pensioen te te sturen... (Alhoewel ik eigenlijk moet zeggen dat ik mijn D-60 toch nog wel heel goed vind.)

                P.S. Ik werk niet voor Canon hoor

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma SD10 of Canon 30D

                  Oorspronkelijk geplaatst door Snellie
                  Daar moet je toch geen seconde aan twijfelen? Canon 30D is mijns inziens op dit moment de beste camera qua prijs/kwaliteit
                  Had ik nu ook maar het budget om deze camera aan te schaffen en mijn D-60 op pensioen te te sturen... (Alhoewel ik eigenlijk moet zeggen dat ik mijn D-60 toch nog wel heel goed vind.)

                  P.S. Ik werk niet voor Canon hoor
                  Maar 30(D) is lager dan D60
                  Je zou beter naar D70 of zelfs D200 gaan

                  Hubert
                  Hubert

                  Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                  Comment

                  Working...
                  X