Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma of Canon 70-200mm objectief?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma of Canon 70-200mm objectief?

    Een moeilijke beslissing vind ik.
    De Sigma heeft een grootste opening van 2.8, maar weegt 1270 gram.
    De Canon begint bij F4 en weegt maar 705 gram.
    Van de Canon weet ik dat deze al bij de grootste opening goed bruikbaar is. Hoe is dat bij de Sigma?
    Bij beide objectieven ben ik van plan een 1.4 extender te kopen.
    De Canon kost 799.- (extender in aanbieding 199.-) De Sigma kost 869.- (extender 199.-) Dus de prijs is geen beslissende factor.
    Van het Canonobjectief stoort mij die witte kleur. Volgens mij trekt die kleur zoveel aandacht dat het moeilijk is om een spontane foto te maken.

  • #2
    Gedurende de week waarin ik de Canon nu gebruikt heb heeft de kleur me nog totaal niet gestoord. Hoeveel mensen denk je kennen daar voldoende van om te weten wat het verschil is tussen een witte en een zwarte lens ? Het gewicht vind ik ideaal, aangezien ik niet zo getraind ben vond ik 1,2kg (300D + 70-200) al meer dan voldoende om enkele uren mee rond te lopen en op het einde nog stabiel te houden. Ook de bouw is voortreffelijk, de lens voelt heel stevig aan en is heel "smooth" in gebruik. Gisteren even de 75-300 IS mogen uitproberen, ondanks de IS en het grotere bereik zou ik niet willen ruilen, alleen nog maar omwille van de bouw.
    Mark (300D)

    Comment


    • #3
      Niet twijfelen: goed gLas kopen !

      De 70-200 f4 is enorm scherp scherp !

      En spotgoedkoop naar L-normen ...
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Marc, mag ik daaruit concluderen dat jij dat objectief ook hebt en kan ik er foto's van zien?

        Comment


        • #5
          Originally posted by j@n
          Marc, mag ik daaruit concluderen dat jij dat objectief ook hebt en kan ik er foto's van zien?

          ... zit nu op het werk; zal vanavond eens eentje posten.
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Ik neem aan dat je een Kenko 1.4x TC koopt voor 199 euro? Die is goed, en past op heel veel verschillende lenzen. De Sigma of Canon TCs zijn een stuk kieskeuriger qua lenscombinaties.

            Tussen die twee lenzen kiezen, vind ik heel moeilijk. De Sigma is een van de allerbeste van het huis, maar de Canon biedt eigenlijk de kwaliteit van een 70-200 f2.8, maar dan met iets kleiner max. diafragma. Alleen in situaties waarin AF snelheid kritisch is, zal je het verschil tussen f2.8 en f4 voelen. Aan jou om te beslissen...
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

            Comment


            • #7
              Pieter ik wil de Canon Extender 1.4 I kopen. Het is de voorganger van de 1.4 II
              en kost nu maar, omdat het een uitloopmodel is, 199 euro.
              De nieuwe versie de II dus kost iets van 465 euro en vind ik aan de prijzige kant.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Cyrox
                Gedurende de week waarin ik de Canon nu gebruikt heb heeft de kleur me nog totaal niet gestoord. Hoeveel mensen denk je kennen daar voldoende van om te weten wat het verschil is tussen een witte en een zwarte lens ? Het gewicht vind ik ideaal, aangezien ik niet zo getraind ben vond ik 1,2kg (300D + 70-200) al meer dan voldoende om enkele uren mee rond te lopen en op het einde nog stabiel te houden. Ook de bouw is voortreffelijk, de lens voelt heel stevig aan en is heel "smooth" in gebruik. Gisteren even de 75-300 IS mogen uitproberen, ondanks de IS en het grotere bereik zou ik niet willen ruilen, alleen nog maar omwille van de bouw.
                Hallo Cyrox, bedankt voor je reactie. Dat gewicht daar zit ik ook mee. Overigens de mensen hoeven ook niet het verschil te kennen tussen een witte of zwarte lens, maar het is meer dat ik zo weinig mogelijk wil opvallen met een camera.

                Comment


                • #9
                  "niet opvallen" en "DSLR" gaan evengoed samen als "koeievla" en "dakvenster"
                  Mark (300D)

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Cyrox
                    Gedurende de week waarin ik de Canon nu gebruikt heb heeft de kleur me nog totaal niet gestoord. Hoeveel mensen denk je kennen daar voldoende van om te weten wat het verschil is tussen een witte en een zwarte lens ? Het gewicht vind ik ideaal, aangezien ik niet zo getraind ben vond ik 1,2kg (300D + 70-200) al meer dan voldoende om enkele uren mee rond te lopen en op het einde nog stabiel te houden. Ook de bouw is voortreffelijk, de lens voelt heel stevig aan en is heel "smooth" in gebruik. Gisteren even de 75-300 IS mogen uitproberen, ondanks de IS en het grotere bereik zou ik niet willen ruilen, alleen nog maar omwille van de bouw.
                    Ook ik heb beide lenzen kunnen vergelijken.
                    De 70/200 is kwalitatief inderdaad veel beter dan de 75/300 IS.
                    Toch kan je met de merkelijk goedkopere 75/300 meer inzoomen.
                    Het inzoomen met die 75/300 verloopt inderdaad veel stroever dan met de 70/200.
                    Canon EOS 50D - Canon EOS 300D + batterygrip - Canon 18/55 (kitlens) - Tamron 28-75/f2,8 XR Di - Canon 70-200 /f4 L USM

                    Comment


                    • #11
                      Als je beetje snel bent http://www.fotoapparatuur.net/AanbiedingShow.asp?prd_id=31328

                      Een gebruikte Canon EF 70-200mm f/4L CANON USM voor 649euro

                      De kleur van de witte L lensen is niet puur wit, maar meer light beige.
                      Groetjes, Blord

                      Canon 7D en wat lenzen.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Cyrox
                        "niet opvallen" en "DSLR" gaan evengoed samen als "koeievla" en "dakvenster"
                        Ik kan mij heeeel klein maken

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by j@n
                          Marc, mag ik daaruit concluderen dat jij dat objectief ook hebt en kan ik er foto's van zien?
                          (Even opletten - niet "Marc" maar "Marcvc" die antwoordt...)

                          De 70-200F4 is een fantastische combinatie: relatief klein, erg LICHT en super scherp (bij de allerbeste Canon lenzen). De auto-focus is super snel en blijft ook bij minder gunstige lichtomstandigheden goed werken (ik gebruik hem op een D60 body).
                          Je wou voorbeelden? Kijk even op:
                          http://users.skynet.be/marcvc/portfolio/jana -> portret, alles met 70-200F4
                          http://users.skynet.be/marcvc/portfolio/jetski -> actie, alles met 70-200F4
                          http://users.skynet.be/marcvc/portfolio/koksijde2003 -> actie, alles in de lucht met 70-200F4, bij zeer duister weer.

                          Groeten,

                          Marcvc
                          Marcvc
                          http://marcvancanneyt.wordpress.com

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by j@n
                            Pieter ik wil de Canon Extender 1.4 I kopen. Het is de voorganger van de 1.4 II
                            Is een goeie, maar niet te gebruiken op de Sigma, volgens mij. Ik weet niet hoe het met je andere lenzen zit, maar het voordeel van een Kenko is dan toch dat je die op zowat al je lenzen zou kunnen gebruiken. Stel, je schiet macro's met een 50mm lens. Als je dan toch een stukje groter wil gaan zonder meteen drie tussenringen te moeten monteren, kan je de TC erachter zetten. Detail: een Canon TC werkt niet met de 50mm...
                            Pieter
                            --
                            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                            Comment


                            • #15

                              Marcvc => mooie foto's van de airschow van Koksijde. Doet er mij aan denken dat ik ook nog eens langs moet...
                              Canon 10D, glass, flashes & extra's
                              Fuji S602Z & extra's
                              www.CooMa.be BD0176BE

                              Comment

                              Working...
                              X