Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma lens kit of Canon EF 28/135 USM IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sigma lens kit of Canon EF 28/135 USM IS

    wat is volgens jullie de beste lenscombinatie met een 10D/300D als beginnende DSLR gebruiker? de Sigma kit die verkrijgbaar is via sdcard (http://www.sdcard.be/Nederlands/store/viewitem.asp?idproduct=8978905) of de Canon 28/135 USM IS (http://www.sdcard.be/Nederlands/store/viewitem.asp?idproduct=8978799) die door velen als een goede allround lens wordt genoemd?
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

  • #2
    Moeilijk te zeggen. De Canon is zowat de ideale instapper omdat ze een ideaal bereik heeft en omdat ze een aantal functies bezit die vooral op de duurdere lenzen te vinden zijn (FT-M, ring USM, "eenvoudige" IS). Anderzijds ga je aan de korte kant wat milimeters tekort komen om comfortabel te kunnen werken.

    De Sigma kit begint bij 18mm, wat met een 1.6x crop zeer nuttig is. Helaas moet ik zeggen dat wat ik gezien heb van de Sigma kit niet bepaald schitterend was. Voor die prijs kan je ook niet zoveel verwachten natuurlijk, maar de vraag is hoe hoog je de lat wil leggen.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Ik heb voorlopig enkel de kitlens en ben daar best tevreden over. Ik zou dus voor de kit gaan, omdat je die lens los niet kan kopen en zoveel meer kost het nu ook weer niet. Als je dan naar de prijs van die 28/135 kijkt. Voor mij persoonlijk zou die 28mm trouwens echt wel te veel zijn als minimum bereik.

      Groeten,
      Kristof

      Comment


      • #4
        De lens kit ken ik niet dus daar kan ik niet over oordelen.

        De Canon is een hele behoorlijke lens waar je gewoon goede foto's mee kan maken en die een hele bruikbaar bereik heeft. Het ligt een beetje aan je eigen stijl wat je nodig hebt.

        Ik heb de Canon 28-135 lens bijna uitsluitend op vakantie gebruikt. Het tele bereik op een 330d/10d is 216mm en daar kan je goede 'candid' shots mee maken van mensen die op een afstand met iets bezig zijn zonder dat ze door hebben dat je de situatie fotografeert. Ook de IS is erg bruikbaar.

        Als gebouwen en architectuur je interesse hebben is het te weinig.
        Persoonlijk zou ik de 18mm (wordt 29mm) van de lenskit niet echt groothoek genoeg vinden voor echte groothoek effecten, maar voor verjaardagen in de tuin is het weer wel goed.
        Voor echte groothoek zou ik de Sigma 12-24 nemen (binnenkort uit)

        Maar het ligt gewoon aan je eigen stijl en dus denk ik niet dat je kan zeggen wat beter is, dat is een eigen keuze

        gr

        Comment


        • #5
          Ik heb momenteel de lenskit van Sigma gekregen onder test van Otto Knap (sdcard.be). Ik heb enkel nog maar de 18-50mm binnen getest, en dat ziet er al redelijk goed uit. De 55-200mm zal ook wel in order zijn veronderstel ik. Als je de 35-105 USM IS koopt heb je een zeer goede all-round lens. Ofwel investeren lens per lens, ofwel ineens een breed gamma hebben aan lenzen, maar dan iets minder van kwaliteit. Ik denk dat je keuze hier op neerkomt. Persoonlijk denk ik mss beter om lens per lens aan te kopen, kwestie van degelijke lenzen te hebben...

          @ kristof_dc:
          We spreken hier over de lenskit van Sigma (18-50mm & 55-200mm) en niet over de lens die in een kit bij de 300D te koop was.

          Groetjes
          Garfield007 **BD0188BE**
          Canon 300D - 512Mb PQI CF - CANON EF 90-300/4,5-5,6 USM - Canon EF 35-105 - Tamron 2x Convertor

          Comment


          • #6
            Originally posted by garfield007

            @ kristof_dc:
            We spreken hier over de lenskit van Sigma (18-50mm & 55-200mm) en niet over de lens die in een kit bij de 300D te koop was.
            Idd zie het nu ook

            Groeten,
            Kristof

            Comment


            • #7
              Ikzelf bent zeer tevreden van mijn 28-135. Gebruik die meestal binnen, omwille van de IS.

              Over die andere lens kan ik niet oordelen
              http://www.vannecke.be
              Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
              Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

              Comment


              • #8
                welke groothoek lens is dan nog betaalbaar? (dus ongeveer 28mm met bereik tot 50mm of zoiets). in feite komt het erop neer dat ik bereik zou moeten hebben dat overeenkomt met 28mm-200mm (en later kan ik dan uitbreiden naar meer tele)
                Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                Comment


                • #9
                  Betaalbaar is dus die kitlens (100), of het sigma setje(300), anders moet je wachten op de 12-24 van sigma, al is die ook wel duur, er is de Canon 20-35 usm(550-600), een fantastische en ondergewaardeerde lens, rond de 600e, de 17-40 L, naar de 1000€, of een vaste 20mm.
                  Overweeg ook eens de 15mm fish-eye van Sigma (450), DAT is groothoek op de 10d, ik had die lens, en kan je vertellen, er zijn prachtige effecten mee te bereiken, maar ook gewoon goede wide shots. Enige vervorming is weg te werken met software.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by lapino
                    welke groothoek lens is dan nog betaalbaar? (dus ongeveer 28mm met bereik tot 50mm of zoiets). in feite komt het erop neer dat ik bereik zou moeten hebben dat overeenkomt met 28mm-200mm (en later kan ik dan uitbreiden naar meer tele)
                    28mm kleinbeeld komt overeen met een dikke 17mm op een 1.6 crop. Binnen een redelijk budget is je keuze inderdaad beperkt. Ik denk aan een Sigma 17-35 (er is een nieuwe versie, die hopelijk beter scoort dan de vorige), een Tamron 17-35 Di (het kleine broertje van de 28-75/2.8) en - iets langer - de Tokina 19-35, maar probeer die in België maar eens te pakken te krijgen.

                    De Tokina is zonder twijfel de goedkoopste en is meer dan behoorlijk. De nieuwe Tamron zou ik zeker eens willen testen - ik had die zelf overwogen maar heb uiteindelijk de Canon 17-40 genomen omdat ik lang op de Tamron zou moeten wachten.

                    Over Sigma groothoeklenzen wil ik dit nog kwijt: er zouden problemen zijn met de afstand tot de sensor in combinatie met bepaalde EOS toestellen. Hoe korter de brandpuntsafstand, hoe kritischer die afstand is voor correcte werking van de AF. Ik wil je niet afschrikken, maar gewoon aanraden om de lens op je toestel te zetten voordat je ze aanschaft. Sigma heeft deze informatie aan zijn verdelers doorgegeven - Otto Knap zou dit moeten kunnen bevestigen.
                    Pieter
                    --
                    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                    Comment

                    Working...
                    X