Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma EX 14 -70 versus Canon EF 28 -35

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma EX 14 -70 versus Canon EF 28 -35

    Hoi,

    Ik sta in twijfel welke lens bij te kopen bij de 300D.

    De 28 - 135 lijkt me een zeer all round lens die , als ik de foto's van Jaja bekijk, zeer goeie resultaten geeft.

    De 24 - 70 heeft als "voordeel" de 2.8 diafragma. Maar (leek zijnde) is dit wel zo'n voordeel ? Met een goeie flits werk je dat toch zo weer weg (of heb ik het verkeerd voor ?)

    Als ik de 24 - 70 koop, neem ik ook de 70 - 200 van Sigma erbij, dat is vrij logisch. Maar als ik Canon neem, wat is daar een complementaire tele bij.
    Een budget voor L- lensen heb ik niet....

    De gewone EF lenzen van Canon (zonder IS ) en met diafragma's rond 4, waar situeren zij zich kwalitatief tov de Sigam EX lijn ?

    Eigenlijk is mijn vraag, geef mij eens voor een 1300 € een voorstel welke lensen bij mijn 300D te kopen.
    Doel: Huis , tuin en keuken, portretfotografie, volleybal in zaal ....
    Dank

    Peter
    Peter D.

    Canon AE1 in de kast...
    Canon S50 sedert 2004
    Nu mijn Nikon D50 en nog veel te leren ....
    http://peter312.fotopic.net

  • #2
    Originally posted by Peter39
    Hoi,

    Ik sta in twijfel welke lens bij te kopen bij de 300D.

    De 28 - 135 lijkt me een zeer all round lens die , als ik de foto's van Jaja bekijk, zeer goeie resultaten geeft.

    De 24 - 70 heeft als "voordeel" de 2.8 diafragma. Maar (leek zijnde) is dit wel zo'n voordeel ? Met een goeie flits werk je dat toch zo weer weg (of heb ik het verkeerd voor ?)

    Als ik de 24 - 70 koop, neem ik ook de 70 - 200 van Sigma erbij, dat is vrij logisch. Maar als ik Canon neem, wat is daar een complementaire tele bij.
    Een budget voor L- lensen heb ik niet....

    De gewone EF lenzen van Canon (zonder IS ) en met diafragma's rond 4, waar situeren zij zich kwalitatief tov de Sigam EX lijn ?

    Eigenlijk is mijn vraag, geef mij eens voor een 1300 € een voorstel welke lensen bij mijn 300D te kopen.
    Doel: Huis , tuin en keuken, portretfotografie, volleybal in zaal ....
    Dank

    Peter
    Sigma 24 - 70mm f2,8 EX DG DF Asferisch - prijsniveau rond de 550,- Euro incl btw



    Deze nieuwe standaard zoomlens heeft een hoge lichtsterkte van F/2.8 over het gehele zoombereik van 24 mm tot 70 mm. Drie asferische lenselementen garanderen een optimale scherpte en correctie van aberraties. Twee Special Low Dispersion (SLD) elementen zorgen voor het compenseren van kleuraberraties en garanderen een perfecte scherpte en contrast. Ook dit objectief is voorzien van de DF (Dual Focus) functie dat er voor zorgt dat de frontlens niet meedraait tijdens het scherpstellen. Dit maakt het mogelijk om de zeer effectieve bloemvormige Perfect Hood zonnekap te gebruiken en maakt het gebruik van polarisatie- en trucfilters eenvoudiger.


    Koop in ieder geval niet deze lens de SIGMA 24 - 70mm f3,5-5,6 asp. HF maar wacht liever en neem dan de


    Sigma 28 - 70mm F2,8 EX Aspherical DF - prijsniveau 300 - 350 Euro incl btw



    Dit standaard zoomobjectief heeft een hoge lichtsterkte van F/2.8 over het gehele zoombereik en is voorzien van een DF (Dual FOCUS) functie voor nog meer bedieningsgemak. De twee asferische lenselementen garanderen uitstekende prestaties en opnamen van zeer hoge kwaliteit. De kortste instelafstand is slechts 40 cm biedt optimale flexibiliteit. Het speciale scherpstelmechanisme zorgt er voor dat de frontlens niet meedraait tijdens het scherpstellen. Dit maakt het mogelijk om de zeer effectieve bloemvormige Perfect Hood zonnekap te gebruiken en maakt het gebruik van polarisatie- en trucfilters eenvoudiger.

    Sigma 70 - 200mm f2,8 EX IF APO HSM - prijsniveau rond de 850 Euro incl btw



    Dit APO EX zoomobjectief biedt u een bereik van 70 tot 200 mm tele bij een gelijkblijvende hoge lichtsterkte van F2.8. Door gebruik te maken van twee "Special Low Dispersion (SLD) lenselementen in de voorste lensgroep en tevens twee van deze elementen in de achterste lensgroep is een uitstekende scherpte over het gehele zoombereik gegarandeerd. De hypersonic motor staat garant voor een uiterst snelle en geluidsarme AF scherpstelling. Het scherpstellen gebeurt intern zodat de lengte van het objectief niet verandert, wat de stabiliteit verhoogt. Het werken met filters is zeer eenvoudig aangezien de frontlensgroep tijdens de scherpstelling niet meedraait. Het objectief wordt geleverd inclusief afneembare draaibare statiefbeugel en speciale zonnekap. Voor dit objectief zijn optioneel verkrijgbaar de speciale 1.4x of 2x APO EX teleconverters, welke feilloos met dit hypersnelle autofocus systeem werken.

    Zoek anders een winkel of online-shop waar u de lenzen kunt huren of op zicht kunt krijgen dan kunt kunt u alles rustig uitproberen.

    Koop niets overhaast. De body wordt in de loop der tijd nogals eens vervangen, maar de lenzen kunt u de rest van uw leven verder gebruiken. Maak daarom eerst een keuze van welke lenzen u zou willen hebben.
    Maak dan een verlanglijstje met adressen van de leveranciers dan weet iedereen wat hij u kan geven voor verjaarjaardagen of bijzondere gelegenheden.

    Op de website van Sigma staat een lijst met alle verkooppunten in Belgie en alle details over de lenzen http://www.sigma-benelux.nl/?pagina=verkooppunten&dealer=dealersBE


    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

    Comment


    • #3
      In de koopjeshoek staat een Sigma 24/70 aan een zeer interesante prijs dan heb je een 2,8 voor de prijs van een F4.

      zeker is gaan kijken.

      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Hoi,

        bedankt voor de snelle én profesionele reactie. (Eerlijk gezegd verwachtte ik niets anders van jullie beiden ...)

        Dus als ik het goed begrijp spreken jullie zelfs niet van de "gewone" Canon lenzen, . Mag ik daaruit besluiten dat de Sigma EX lijn profesioneler is dan de Canon EF lijn ?

        Het verschil tussen de EX 24 - 70 en de EX 28 - 70: is dat enkel de brandpuntsafstand, of zijn er nog andere verschillen.
        Als ik het nog altijd begrijp kan ik door die 24 - 70 te nemen, vermijden dat ik nog een kleine groothoek dien bij te kopen (à la kitlens 300D ?)

        Ik had al de lens van Rudy gezien in de koopjeshoek, maar, zonder veel in de wonde te duwen, kan ik goedkoper aan deze lens geraken via iemand die in de States Christmas gaat vieren, vandaar ...

        Bedankt,

        Peter
        Peter D.

        Canon AE1 in de kast...
        Canon S50 sedert 2004
        Nu mijn Nikon D50 en nog veel te leren ....
        http://peter312.fotopic.net

        Comment


        • #5
          [QUOTE] Originally posted by Otto Knap
          Originally posted by Peter39
          De body wordt in de loop der tijd nogals eens vervangen, maar de lenzen kunt u de rest van uw leven verder gebruiken.
          Als je die optiek hanteert mag je geen sigma lenzen kopen omdat deze wel eens problemen kunnen geven bij nieuwere Canon toestellen in de toekomst.

          Zoals je hier op het forum soms ziet.

          Comment


          • #6
            Hoi,

            Dat was een potentieel probleem waar ik niets van wist. De enige reden om naar zo'n dure lenzen te gaan was juist de mogelijkheid om later te kunnen meegroeien met andere Canon -body's.

            Passen die Sigma's op de huidige D10 ?

            Durf ik daaruit voorzichtig concluderen dat ze ook gaan blijven passen op de meest nabije opvolgers ?

            Op welke passen ze nu al niet meer ?

            Veel vragen dus ?
            En wanneer ik dan toch voor alle zekerheid naar Canon (niet L-lens)uitwijk, welke keuze maak ik dan ?
            Want ik heb de indruk dat die "gewone" Canons toch merkelijk goedkoper zijn dan de Sigam EX ?

            Peter
            Peter D.

            Canon AE1 in de kast...
            Canon S50 sedert 2004
            Nu mijn Nikon D50 en nog veel te leren ....
            http://peter312.fotopic.net

            Comment


            • #7
              Originally posted by Peter39
              Hoi,

              Dat was een potentieel probleem waar ik niets van wist. De enige reden om naar zo'n dure lenzen te gaan was juist de mogelijkheid om later te kunnen meegroeien met andere Canon -body's.

              Passen die Sigma's op de huidige D10 ?

              Durf ik daaruit voorzichtig concluderen dat ze ook gaan blijven passen op de meest nabije opvolgers ?

              Op welke passen ze nu al niet meer ?

              Veel vragen dus ?
              En wanneer ik dan toch voor alle zekerheid naar Canon (niet L-lens)uitwijk, welke keuze maak ik dan ?
              Want ik heb de indruk dat die "gewone" Canons toch merkelijk goedkoper zijn dan de Sigam EX ?

              Peter
              De policy van Sigma is, niet goed geld terug.

              De nieuwe Sigma lenzen werken zonder problemen op alle Canon's 10D, en 300D. Lenzen worden voor toekomstige Canon's altijd gratis aangepast mochten die niet werken.

              Binnen een week mag Sigma de 80-400 lens die ze voor Nikon had ontwikkeld zelf op de markt brengen dan verloopt namelijk het embargo.

              Sigma 80 - 400mm f4.5-5.6 EX OS APO
              Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

              Comment

              Working...
              X