Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SIGMA 70-300 DL F4/5.6 MACRO

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SIGMA 70-300 DL F4/5.6 MACRO

    Ik kan volgende lens aanschaffen met een Canon fitting, doch ben nog vrij nieuw in de materie van lenzen. Sigma 70-300 DL f4-5,6 Macro.
    Heeft er iemand ervaring met deze lens en is deze compatibel met de EOS 300D? Kan men met deze lens enkel macro opnames maken of ook gewone natuurfoto's?
    Bedankt alvast.
    Canon EOS 300D
    Canon EF-S 18-55mm 1:3,5-5,6
    Canon 28-105mm 1:4-5,6 EF USM
    Sigma 70-300/4-5,6 AF APO Macro Super II

  • #2
    Hier een link op de site van AC-Foto : http://www.ac-foto.com/ger/info/info...1=AF_Objektive
    Als ik het goed voor heb zijn de DL-lenzen van Sigma echt low-budget.
    Ik heb ooit met goedkope Sigma-lenzen gewerkt, maar heb ze één voor één vervangen door andere. Ik spreek wel van 10 jaar terug, maar toen noemden ze ook DL, of UC (Ultra-compact).
    Ze stelden traag, en soms moeilijk scherp. Foto's waren niet scherp, en ze zijn licht-onsterk (het tegenovergestelde van lichtsterk), komt door de grootste opening 4-5.6.
    Het is een gewone telezoom, waarmee je op de 300mm telestand op een afstand van 95cm tot vergroting 1:2 kan gaan. Dit is behoorlijk, vandaar ook de naam "Macro".
    In Aachen kost ze 169Eur.
    In goede lichtomstandigheden kan deze lens echter toch voldoen, mits nadien wat op te scherpen in PS.
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

    Comment


    • #3
      Ik denk dat ik ze dan maar beter aan mij voorbij laat gaan en kijk dan wel verder uit naar een beter exemplaar.

      Bedankt voor de informatie.
      Canon EOS 300D
      Canon EF-S 18-55mm 1:3,5-5,6
      Canon 28-105mm 1:4-5,6 EF USM
      Sigma 70-300/4-5,6 AF APO Macro Super II

      Comment

      Working...
      X