Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 70-200 mm F2,8 APO EX (HSM) ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 70-200 mm F2,8 APO EX (HSM) ???

    Ik sta op het punt mij de Sigma 70-200 mm F2,8 APO EX (HSM) aan te schaffen voor op mijn Fuji S2 Pro, samen met de Sigma Teleconverter 1,4x EX APO.
    Na lang speurwerk op het net en op dit forum schijnt mij dit een zeer goede lens aan een billijke prijs.
    Scherpte en kleurkwaliteit zijn voor mij zeer belangrijk - of met andere woorden - als ik een wrattenzwijn op 30 meter fotografeer, moet ik zijn wratten kunnen zien !!!
    Ik besef dat de Nikkor-tegenhanger met VR-stabilisatie een nog hogere kwaliteit biedt, maar het prijskaartje daarvan is bijna het dubbele van de Sigma en dat wil/kan ik op dit ogenblik niet besteden...
    Punten die ik van hieruit moeilijk kan beoordelen zijn : is deze lens echt scherp, is deze lens handelbaar op wandelingen zonder statief, hoe is de verhouding met de 1,4 converter... ???

    De meningen van de technische knobbels hier schat ik zeer hoog in - dus wacht ik nog eventjes met bestellen tot ik hun meningen, ervaringen of opmerkingen heb overwogen.
    Dus graag hierbij jullie reactie's...

    Dank bij voorbaat,
    Kariboe
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

  • #2
    Scherpte en kleur is TOP! Handelbaar zonderstatief JA!
    De beste Sigma lens!!!
    Converter geen ervaring
    #Dyslexie#
    Fotoacademie Amsterdam Digitaal

    Canon 10D / Canon 420 EX Sigma 28-105 F2.8-4 /Sigma APO 70-200 F2.8 EX / 1GB IBM microdrive

    Comment


    • #3
      Hallo Kariboe,

      Ik twijfel tussen de 70-200 van Sigma en de 80-200 van Nikon.

      Waarom heb jij gekozen (in eerste instantie) voor de Sigma ??

      Van de Nikon heb ik erg veel ervaringen gelezen. Allemaal top.

      Maar wie weet.....horen we hier dat de 70-200 perfect is !

      Groeten,
      Marco
      Nikon D70 | Nikkor AF-S DX 18-70 | Nikkor AF-S 70-300 G | Sigma 105 DG 2.8 macro | Nikon SB600

      Comment


      • #4
        Dama gebruikt er eentje, icm met de 14 t.c. Wel op een Canon, maar dat zal geen verschil maken. Bij hem werkt ze in elk geval schitterend, ook samen met de 1.4. Hij heeft hier al eens wat voorbeeldfoto's gepost, maar ik zou die even moeten opzoeken...
        De lens is heel scherp en de vast 2.8 maakt dit een hele interessante.
        Ik heb ze zelf even gebruikt op mijn 10D, en ik vind ze prima qua gewicht. Heb nu een Canon 70-200/4.0 en die vind ik eigenlijk wat te licht uitvallen (moeilijker stabiel te houden, ik heb graag wat meer gewicht in een lens...), maar ja...
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #5
          Gevonden: http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=37369
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

          Comment


          • #6
            Allen bedankt voor de reactie's.

            @Cooma : dank voor de moeite van het zoeken naar de thread van Dama. Die neemt de laatste twijfels weg. Ik ga voor de Sigma 70-200 !
            Ik laat jullie zeker verder nieuws weten...

            Greetz, Kariboe
            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

            Comment


            • #7
              Dag,
              Ik gebruik de Sigma70-200 met converter1.4
              Voorbeelden op mijn site.
              Een prachtlens.
              The Sky is the limit. Digital Gigi

              Comment


              • #8
                Hi Kariboo,
                De 70-200 van sigma is zeker zo scherp als z'n nikon broer, wellicht heeft de nikon 80-200 iets meer contrast. Met name de snelheid is zeker op een S2 een groot voordeel.In combinatie met de 1.4 converter werkt de lens ook uitstekend en geeft ook de juiste diafragma door.(F2.8 wordt F4).Op m'n D2H is het een echte actie-lens maar ook op m'n S2 geeft hij een heerlijke snelheid t.o.v. éen AF 80-200 nikon.Je zult er veel plezier van hebben....
                Groetjes Edwin
                Mijn Foto's

                Comment


                • #9
                  Gigi en Smartpics : bedankt...
                  Vannacht reeds (na maanden twijfelen ) besteld bij Corné...

                  Greetz, Kariboe
                  * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                  Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                  Comment

                  Working...
                  X