Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 28-300/3,5-6,3 Compact IF Aspherical (Canon)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 28-300/3,5-6,3 Compact IF Aspherical (Canon)

    is dit een lens die goed samengaat met de 300D ? vraag me dit gewoon af door de vrij goedkope prijs van deze (toch vrij sterke) lens. lijkt me een goede combinatie met de kitlens van de 300D.
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

  • #2
    Dit is een lens die je beter niet kan kopen. In de eerste plaats is een 10 X zoom al om problemen vragen, een goedkope 10 x zoom is gegarandeerd minderwaardig. Ik zou er dus vandaan blijven en me beperken tot de EX lijn van Sigma die toch een beetje meer kwaliteit biedt. Het beste zijn uiteraard lenzen met een vast brandpunt de zogenaamde Prime lenzen een Zoom is steeds een compromis en altijd minder dan een prime. Een goede regel om dat compromis aanvaardbaar de maken is kiezen voor een zoom met een klein zoombereik 2X of 3X dan heb je een zoom die ook behoorlijk scherp is. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen zoals de 35-350 F3,5-5,6 L USM van Canon en de Sigma 50-500 APO die een behoorlijke kwaliteit hebben en toch een 10 X zoom zijn. Belangrijk punt is dan het gewicht en de prijs, beiden zijn niet van de poes.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Ik treed Digipics hier niet bij.
      Voor z'n prijs is dit een goede lens. Ik heb deze gebruikt op vakantie deze zomer (uit gemakzucht) en de resultaten vond ik persoonlijk uitstekend.

      Je moet ze natuurlijk niet gaan vergelijken met de EX serie van Sigma, maar voor hetgene je betaalt vind ik ze prijs/kwaliteit goed hoor.

      Ik zal, als instantlogic terug werkt (weeral ) een voorbeeldke posten.

      Zoals gezegd :


      en nog een :

      Comment


      • #4
        Hallo Lapino,

        Ik heb deze lens ook.
        Naast het hele arsenaal Canons en Sigma EX'en is dit een "all-round" lens die ik meeneem als ik niks wil meeslepen.
        Voor zijn prijs prima, en ik heb net ook de Tamron 28-300XR getest waarrond zoveel ophef is. Wel, de Sigma is van dezelfde kwaliteitsklasse - Misschien iets warmer van kleur.
        Een (meer dan) 10x zoomlens is steeds een compromis en om nu te gaan zeggen dat ik mijn meest "cruciale" foto's met die lens ga maken, da's ook niet juist.
        Maar als all-round lens heb ik er al veel plezier van gehad.
        Hier vind je wat voorbeeldfoto's met de D60 + Sigma 28-300mm:
        http://www.belgiumdigital.be/albums/canon_d60/sigma28_300_01/index.htm

        Jaja
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment

        Working...
        X