Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 12 - 24 mm 4.5 - 5.6 EX DG ASFERISCH (HSM)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 12 - 24 mm 4.5 - 5.6 EX DG ASFERISCH (HSM)

    Heeft er ondertussen al iemand deze lens in bezit of kunnen testen ?
    Ik overweeg nog steeds een aankoop (om de 15-30 te vervangen, omwille van de nog grotere breedhoek).

    Maar ik geraak er niet uit.

    Die 15-30 is zo goed, en over de 12-24 lees ik heel verschillende commentaren, dat ik dus twijfel om eventueel een lens in huis te halen die minder goed zou zijn dan degene die ik nu heb.

    Er is natuurlijk wel een heel groot verschil tussen 24 (15x1.6) en 19mm (12x1.6), waardoor het toch blijft kriebelen...
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

  • #2
    Dat er verschillende commentaren zijn over de 12-24, is waarschijnlijk door de variabiliteit in kwaliteit tussen verschillende exemplaren van dezelfde lens. Gewoon kopen en hopen dat je een goed exemplaar treft! Van zodra dat het geval is, kan je die 15-30 wegdoen (of niet).
    mijn fotosite

    Comment


    • #3
      Anders koop je gewoon een prime lens van 12 mm. Die is allicht beter dan een zoom. Dan heb je een prime voor de "grote hoek" en de kwaliteit en de zoom 15-30 voor 't gemak. De prime is dan ook nog eens sneller.. Een nobrainer dus, zoals men aan de overkant van de grote plas pleegt te zeggen!
      mijn fotosite

      Comment


      • #4
        Er zijn nochtans overtuigende commentaren te vinden ook...

        http://194.100.88.243/petteri/pont/Reviews/a_Sigma_12-24_f4.5-5.6/a_Sigma_EX_12-24_f4.5-5.6.html
        http://www.dragtimes.com/sigma12vs15.php
        www.damafoto.be
        Facebook Damafoto

        Comment


        • #5
          Een prime van 12mm. Bestaat die ? Ik weet van 14mm, maar 12 ?
          Ik zoek alvast eens.

          Ofwel toch nog wat geduld uitoefenen tot Canon met een 12-xx uitkomt ? Of is dit wishfull thinking ?

          Het nadeel is dat je dan weer een extra lens bij hebt...

          Originally posted by JanVG
          Anders koop je gewoon een prime lens van 12 mm. Die is allicht beter dan een zoom. Dan heb je een prime voor de "grote hoek" en de kwaliteit en de zoom 15-30 voor 't gemak. De prime is dan ook nog eens sneller.. Een nobrainer dus, zoals men aan de overkant van de grote plas pleegt te zeggen!
          www.damafoto.be
          Facebook Damafoto

          Comment


          • #6
            er bestaan zelf betaalbare primes van 10 mm (bij Nikon toch)

            Comment


            • #7
              Originally posted by Dama
              Heeft er ondertussen al iemand deze lens in bezit of kunnen testen ?
              Ik overweeg nog steeds een aankoop (om de 15-30 te vervangen, omwille van de nog grotere breedhoek).

              Maar ik geraak er niet uit.

              Die 15-30 is zo goed, en over de 12-24 lees ik heel verschillende commentaren, dat ik dus twijfel om eventueel een lens in huis te halen die minder goed zou zijn dan degene die ik nu heb.

              Er is natuurlijk wel een heel groot verschil tussen 24 (15x1.6) en 19mm (12x1.6), waardoor het toch blijft kriebelen...
              Bij gebruik van een Sigma lens altijd erop letten dat u batterijen volledig zijn opgeladen. Ome Canon heeft namelijk een grapje in de laatste firmware updates uitgehaald en de spanning verlaagd. Daar de Sigma lenzen een hogere spanning gebruiken treden de meeste problemen op zodra de akku onder een niveau van 50 - 60% van haar capaciteit komt. Bij Sigma wordt volop gewerkt om de Sigma lenzen met een lagere spanning te laten werken. Neem dus een batterijgreep met twee batterijen met daarin de "Canon" vervangers van andere merken welke een hogere capaciteit hebben bijvoorbeeld Sanyo en het probleem is opgelost.
              Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

              Comment


              • #8
                Ik heb hier het tijdschrift "Focus" liggen en daar krijgt deze lens het predikaat "Focus Super" en een waardering van 8,6 . En dat is niet bepaald slecht, hetzelfde cijfer als de Nikon 12-24 in hetzelfde nummer) .
                Als je wilt, kan ik het stuk inscannen en beschikbaar stellen....

                Twee kanttekeningen:
                - dit is maar één van de vele tests (maar wel van een m.i. respectabel blad)
                - ik weet natuurlijk niet of 't exemplaar dat zij hebben getest, representatief is voor alle exemplaren van hetzelfde type

                www.lowspark.nl

                Comment


                • #9
                  Als je ze ergens kan kopen waar je ze eerst kan uittesten of kan omruilen moest je een slecht exemplaar hebben,kan je het misschien wagen.

                  Persoonlijk zou ik dan een prime kopen,Danny,of een fisheye.Goede kwaliteit,zeer scherp maar natuurlijk moet je altijd defishen.Maar dat is op enkele seconden geflikt!

                  Geef 900 Euro uit aan zo'n Sigma om dan nadien misschien niet echt tevreden te zijn. Ik zou het niet vertrouwen!
                  Danny's Photosite

                  Comment


                  • #10
                    dus als je camera nog de oude firmware heeft ...(versie 1 ipv 2) dan zit je safe ?

                    Ik ben toch benieuwd als ik volgende week mijn lens heb ... Ik ben me wel aan 't afvragen, wie heb ik nu daarnet in keerbergen dan eigenlijk gezien ? was dat otto ?

                    Originally posted by Otto Knap
                    Originally posted by Dama
                    Heeft er ondertussen al iemand deze lens in bezit of kunnen testen ?
                    Ik overweeg nog steeds een aankoop (om de 15-30 te vervangen, omwille van de nog grotere breedhoek).

                    Maar ik geraak er niet uit.

                    Die 15-30 is zo goed, en over de 12-24 lees ik heel verschillende commentaren, dat ik dus twijfel om eventueel een lens in huis te halen die minder goed zou zijn dan degene die ik nu heb.

                    Er is natuurlijk wel een heel groot verschil tussen 24 (15x1.6) en 19mm (12x1.6), waardoor het toch blijft kriebelen...
                    Bij gebruik van een Sigma lens altijd erop letten dat u batterijen volledig zijn opgeladen. Ome Canon heeft namelijk een grapje in de laatste firmware updates uitgehaald en de spanning verlaagd. Daar de Sigma lenzen een hogere spanning gebruiken treden de meeste problemen op zodra de akku onder een niveau van 50 - 60% van haar capaciteit komt. Bij Sigma wordt volop gewerkt om de Sigma lenzen met een lagere spanning te laten werken. Neem dus een batterijgreep met twee batterijen met daarin de "Canon" vervangers van andere merken welke een hogere capaciteit hebben bijvoorbeeld Sanyo en het probleem is opgelost.

                    Comment


                    • #11
                      Hoi,

                      Ik heb hem mogen testen, alleen heeft mijn camera een hekel aan groothoeklenzen;
                      http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=38441

                      Hier staan de testen;
                      http://www.retpret.nl/test/test.htm


                      Grtz Willem.
                      Fujifilm S3 Pro www.fc-ret.nl

                      Comment


                      • #12
                        weet je nu al of het aan de lenzen lag of aan de camera dat het niet zo'n scherpe foto's was ?


                        Originally posted by NoNex
                        Hoi,

                        Ik heb hem mogen testen, alleen heeft mijn camera een hekel aan groothoeklenzen;
                        http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=38441

                        Hier staan de testen;
                        http://www.retpret.nl/test/test.htm


                        Grtz Willem.

                        Comment


                        • #13
                          Dat is toch wel ongelooflijk...
                          Waar blijven ze het uithalen...
                          We mogen dus nog meer problemen verwachten met Sigma lenzen op Canon cams
                          Originally posted by Otto Knap
                          Originally posted by Dama
                          Heeft er ondertussen al iemand deze lens in bezit of kunnen testen ?
                          Ik overweeg nog steeds een aankoop (om de 15-30 te vervangen, omwille van de nog grotere breedhoek).

                          Maar ik geraak er niet uit.

                          Die 15-30 is zo goed, en over de 12-24 lees ik heel verschillende commentaren, dat ik dus twijfel om eventueel een lens in huis te halen die minder goed zou zijn dan degene die ik nu heb.

                          Er is natuurlijk wel een heel groot verschil tussen 24 (15x1.6) en 19mm (12x1.6), waardoor het toch blijft kriebelen...
                          Bij gebruik van een Sigma lens altijd erop letten dat u batterijen volledig zijn opgeladen. Ome Canon heeft namelijk een grapje in de laatste firmware updates uitgehaald en de spanning verlaagd. Daar de Sigma lenzen een hogere spanning gebruiken treden de meeste problemen op zodra de akku onder een niveau van 50 - 60% van haar capaciteit komt. Bij Sigma wordt volop gewerkt om de Sigma lenzen met een lagere spanning te laten werken. Neem dus een batterijgreep met twee batterijen met daarin de "Canon" vervangers van andere merken welke een hogere capaciteit hebben bijvoorbeeld Sanyo en het probleem is opgelost.
                          www.damafoto.be
                          Facebook Damafoto

                          Comment


                          • #14
                            Ik ben wel geïnteresseerd in dat artikel...
                            In welke "Focus" was dit trouwens ?
                            Originally posted by mikekiwi
                            Ik heb hier het tijdschrift "Focus" liggen en daar krijgt deze lens het predikaat "Focus Super" en een waardering van 8,6 . En dat is niet bepaald slecht, hetzelfde cijfer als de Nikon 12-24 in hetzelfde nummer) .
                            Als je wilt, kan ik het stuk inscannen en beschikbaar stellen....

                            Twee kanttekeningen:
                            - dit is maar één van de vele tests (maar wel van een m.i. respectabel blad)
                            - ik weet natuurlijk niet of 't exemplaar dat zij hebben getest, representatief is voor alle exemplaren van hetzelfde type


                            www.damafoto.be
                            Facebook Damafoto

                            Comment


                            • #15
                              Die foto's schieten dus wel serieus te kort op gebied van scherpte...
                              Was dat met de Fuji S2 genomen ?
                              En heb je daar een verklaring voor gevonden ?
                              Originally posted by NoNex
                              Hoi,

                              Ik heb hem mogen testen, alleen heeft mijn camera een hekel aan groothoeklenzen;
                              http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=38441

                              Hier staan de testen;
                              http://www.retpret.nl/test/test.htm


                              Grtz Willem.
                              www.damafoto.be
                              Facebook Damafoto

                              Comment

                              Working...
                              X