Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD kaartjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SD kaartjes

    Ik heb een Minolta Dimage F100, in de toekomst misschien de F300, en ik zit met een vraagje ivm de SD-kaartjes.

    Volgens een artiekel in PCM zijn er dus snelle en trage kaartjes in omloop. Ik heb dus een kaartje van 128 meg van Sandisk, dewelke volgens dat artiekel razen traag zijn... Ik vond al dat dit soms stoorde op mijn camera, maar ik dacht dat dit nomaal was.

    Volgens deze test zijn kaartjes vna Kingston en Lexar tot 4 keer sneller voor zowel lezen als schrijven. Is dit geldig voor elke camera? Of moet je camera daarvoor iets speciaal ondersteunen?

    Op de site van Lexar vind ik nog informatie over nog snellere SD-kaartjes, tot 4Mb/sec ... Werken die ook op de standaard-camera?

    Indien dit zo is, koop ik zeker zo'n kaartjes, maar ik ga geen geld over de balk smijten als dit toch niets uithaald voor mijn camera...

  • #2
    Hej McJeroen,

    Ik denk dat je camera de kaartjes ook moet ondersteunen, ik denk dat je dit kan vergelijken met de standaard onder USB poorten op pc, alle oudere USB 1.0 apparaten werken perfect op een 2.0 poort (welliswaar niet op de hoge snelheid) en een 2.0 apparaat gaat ook werken op een poort aan 1.0 norm, maar je gaat de optimale snelheid niet benutten, denk dat dit ook hetzelfde geval is met die SD kaartjes ...

    Comment


    • #3
      voor de minolta van mijn schoonbroer gebuiken wij toshiba kaartjes van http://www.sdcard.be/ en daar is hij zeer tevreden van en je kan daar eerst testen voor je koopt
      Originally posted by McJeroen
      Ik heb een Minolta Dimage F100, in de toekomst misschien de F300, en ik zit met een vraagje ivm de SD-kaartjes.

      Volgens een artiekel in PCM zijn er dus snelle en trage kaartjes in omloop. Ik heb dus een kaartje van 128 meg van Sandisk, dewelke volgens dat artiekel razen traag zijn... Ik vond al dat dit soms stoorde op mijn camera, maar ik dacht dat dit nomaal was.

      Volgens deze test zijn kaartjes vna Kingston en Lexar tot 4 keer sneller voor zowel lezen als schrijven. Is dit geldig voor elke camera? Of moet je camera daarvoor iets speciaal ondersteunen?

      Op de site van Lexar vind ik nog informatie over nog snellere SD-kaartjes, tot 4Mb/sec ... Werken die ook op de standaard-camera?

      Indien dit zo is, koop ik zeker zo'n kaartjes, maar ik ga geen geld over de balk smijten als dit toch niets uithaald voor mijn camera...

      Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

      Comment


      • #4
        Originally posted by tommy05
        Hej McJeroen,

        Ik denk dat je camera de kaartjes ook moet ondersteunen, ik denk dat je dit kan vergelijken met de standaard onder USB poorten op pc, alle oudere USB 1.0 apparaten werken perfect op een 2.0 poort (welliswaar niet op de hoge snelheid) en een 2.0 apparaat gaat ook werken op een poort aan 1.0 norm, maar je gaat de optimale snelheid niet benutten, denk dat dit ook hetzelfde geval is met die SD kaartjes ...
        Tja,

        maar kan ik daar ook niet juist omgekeerd over redeneren?

        In ieder geval, het zou in mijn ogen stom zijn om een speciaal snel kaartje te kopen als je camera enkel de trage ondersteunt, en ook traag schrijft op de snelle kaartjes.
        Anderzijds zou het ook stom zijn om met een 'snelle' camera rond te lopen, en enkel 'trage' kaartjes te hebben...

        Vergelijk het een beetje met een porche met een motor van een geitje, of een geitje met een motor van een porche...

        Het probleem is dat, buiten die test in PCM, nergens écht veel informatie te vinden is over dit onderwerp, wat ik wel spijtig vind...

        Comment


        • #5
          Originally posted by McJeroen
          Ik heb een Minolta Dimage F100, in de toekomst misschien de F300, en ik zit met een vraagje ivm de SD-kaartjes.

          Volgens een artiekel in PCM zijn er dus snelle en trage kaartjes in omloop. Ik heb dus een kaartje van 128 meg van Sandisk, dewelke volgens dat artiekel razen traag zijn... Ik vond al dat dit soms stoorde op mijn camera, maar ik dacht dat dit nomaal was.

          Volgens deze test zijn kaartjes vna Kingston en Lexar tot 4 keer sneller voor zowel lezen als schrijven. Is dit geldig voor elke camera? Of moet je camera daarvoor iets speciaal ondersteunen?

          Op de site van Lexar vind ik nog informatie over nog snellere SD-kaartjes, tot 4Mb/sec ... Werken die ook op de standaard-camera?

          Indien dit zo is, koop ik zeker zo'n kaartjes, maar ik ga geen geld over de balk smijten als dit toch niets uithaald voor mijn camera...

          Sandisk SD ULTRA komt eraan!

          Comment

          Working...
          X